lperik Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Som de fleste fikk med seg var det lørdag 30.7 tid for sommerparaden i Oslo. Leser i avisene at det kun var dop og flatfyll der. Var selv tilstede og må si det kun var noen få prosent av de som var der som var synlig ruset/beruset. Når det er sagt var det mye rart å se ute på byen på kveld/nattetiden samme dag. Hadde med meg kjæresten og en venninne på et utested, venninna fikk ghb i drinken og ble dårlig mens jeg gikk å helte ut drinken til dama etter jeg smakte at den var full av ghb den og. Mulig bare tilfeldighet at det var på samme dag som paraden, kjipt var det uansett! Paraden må gjerne komme igjen neste år for min del for det lagde jo liv og stemning, men da kanskje med noe bedre kontroll av politiet hva som foregår i og utenfor arragementområdet. Hva er ditt syn på summerparade? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Skjønner ikke hva det går ut på.. Så jeg kan klare meg fint uten. (bor ikke i oslo heller ) Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Sommerparaden er den verste Oslo-dagen hele sommeren. Det slår aldri feil, tusenvis av dopa 15 år gamle jenter fra bygdenorge som hopper rundt i alt for korte topper og viser fram de dvaske magene sine med sommerfuglepiercing i navlen. sad.gif Synes HalTan sa det bra. Endret 1. august 2005 av FrenChie Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg og broder var nede og tok en titt, mest jalla parade jeg har sett på år. De spilte verdens dårligste teckno og danset som noen aper Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ser ikke noe galt med fyll, så lenge folk ikke begynner med alt annet dritt som E o.l. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Sommerparaden er den verste Oslo-dagen hele sommeren. Det slår aldri feil, tusenvis av dopa 15 år gamle jenter fra bygdenorge som hopper rundt i alt for korte topper og viser fram de dvaske magene sine med sommerfuglepiercing i navlen. sad.gif Synes HalTan sa det bra. Jeg også. Dømmer derimot kun fra det jeg har sett i aviser o.l... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ser ikke noe galt med fyll, så lenge folk ikke begynner med alt annet dritt som E o.l. Nå er jo problemet at det er svært mye E i dette miljøet. Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Nå er jo problemet at det er svært mye E i dette miljøet. Nei, faktisk ikke så mye som alle skal ha det til. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vel, aner ikke hvordan det er i Oslo, men jeg har aldri vært på et sånt "sted" her i Trondheim (OFFH, CW, Twice) uten å ha sett en god del som pusher og bruker E. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Det er fint med sånne parader. Masse lettkledde babes og mye liv på gang. Musikken er ikke noe eg hører på men det betyr ikke at det kan være gøyt og være med/se på. Er vel eneste dag i året folk kan frike ut og danse i gatene. At det er narko og drit må man regne med når det er så mye folk slik som det er på konserter og festivaler. Synd men det skjer og politiet bør ta de som driver med dritten og som ødelegger for andre. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Synes sommerparaden høres gøy ut jeg.. Eksen min prøvde alltid å få meg med på det, men følte lissom aldri at jeg hadde kroppen til å danse halvnaken rundt i Oslo. Så han dro heller med venner Men kunne kanskje tenkt meg å dratt og sett på et år.. Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Snowdog_ : Word! Greia er jo at det stortsett er veldig god stemning og liv når det er parader, festivaler, konserter etc. Selv om det under sommerparaden er mange halvnakene mennesker som løper og danser rundt i Oslos gater, betyr det verken at du må, eller trenger å gjøre det samme selv! Selv jobbet jeg denne dagen (), men hadde jeg hatt fri ville jeg garantert satt meg på festningen og tatt noen pils med kompisene, og sett på livet. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det var da en del fint på se på der Ikke bare dvaske jenter.. Var nede og titta litt på det.. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg var bare på byen senere på kvelden, og jeg må si det var mye mer bråk mellom personer og mer ekkel tekno der enn vanlig. Ble spandert noen drinker på, men fikk ikke noe oppi dem. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Selveste paraden var jo fest, liv og røre men det etterpå som forsåvidt er en annen ting var jo litt værre. Veldig synd, for jeg synes opplegget er utrolig bra! Og det synes visst ganske mange andre, det ser vel alle som tar seg en tur innom Oslo på paradedagen.. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 dopa små fjortissjenter, syremusikk, dårlig parade, hva kan man forvente seg? min oppfatning er, la folka ha dopet og syremusikken for _seg selv_ Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 min oppfatning av summperade generelt er at det er en ren fjortis "fest"... dårlig rytmer musikk og alle fjortis bertene som danser rundt med piercingene sine , (som forresten alle har samme motiv, piercingene ) var der i 2003 , har aldri kjeda meg så mye, jeg er ikke no festbrems eller no, men syns bare det virker for teit Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 mye trangsynt oppfatning her. Jeg har aldrig vært på paraden før nå. Når jeg ankom byen så jeg mange mennesker som sosialiserte med hverandre, hadde det gøy, nøt sola og varmen. Musikken på flåtene syns jeg var lite varierende though. Jeg har hørt house/hardhouse/techno/ kanskje litt harddance? Det manglet trance, drum`n`base, og breaks for å gi elektronisk musikk litt bredere bilde. Mange fine damer, masse kule folk, kule flåter, god stemning, lite khaos. Det var ett sted og anledning for folk med lik og samtidig forskjellig musikksmak for å høre det de vil, snakke med venner/ukjente, diskutere litt elektronisk scene og generelt sett ha det hyggelig. Til og med litt eldre mennesker har vært med i paraden. De som har hørt på fødselen av elektronisk musikk, når rock/pop bands begynte å bruke synther aktivt til å skape noe nytt, noe som videre ble utviklet til electronica. Electronica i sin tur ble utviklet til forskjellige ganger som vi kjenner til idag: House/club/trance/techno/drum`n`base/speed garage/breaks/rave/hardcore/darkcore/industrial. Hver ganger har hver for seg en del underganger, som f.eks: House -> disco house, tribal house, progressive house, tech-house. Folk som er engasjert i scenen eller kanskje liker det de hører og liker stemningen får en anledning til å ha det virkelig gøy og slippe seg løs under paraden. Nyte musikken og la kroppen gjøre resten uansett hvor "stygt" eller "lame" det kan bli oppfattet. Oppfattelse av hvordan folk danser er urelevant. Angående dop og drikking. Drikking er en ting som er desverre en trend i norge, kanskje ikke kun i Norge og ikke kun Nå. Det finnes ingen fester uten drikking, det finnes ingen sosialisering uten alkohol involvert. Uansett om du blir invitert eller inviterer selv, blir alkohol blandet inn i bilde. Og det er helt normalt for mindreårige å nyte alkohol når dem er ut av kontroll av foreldre/politi. Drikking forekommer under sommerparaden også, i de fleste aldersgrupper. Jeg har ikke sett eneste slagsmål eller krangel eller missfornøyde mennesker under hele paraden, heller ikke i afterparty`s rundt i byen. Jeg har aldrig sett Oslo mer levende og godttroende enn under sommerparaden. Sommerparaden har virkelig satt igang ett konsept som de fleste følger: Peace, Love, Unity and Respect. PLUR. Det er beklagelig at dop forekommer på slike positive hendelser som dette, men det er umulig å hindre slikt. Innse det, det skjer hver dag, det skjer akkuratt nå mens du leser dette innlegget. Uansett om det er konsert eller "tur på by`n", så er det dop overalt. Uansett om det er hardrock eller Electronica konsert/fest, så er det dop der. Det sårer meg virkelig at folk missliker sommerparaden fordi "det er dop der" eller "alle går på E". Jeg gikk ikke på E, er det alle da? Nei, det er små grupper av folk, rusavhengige individer som liker elektronisk musikk som bruker dop og ødelegger ryktet for så fine kulturelle "happenings" som sommerparaden. Husk at ingenting er svart/hvitt i verden, det har det aldrig vert. Neste gang du sier at det er kun dop og dritt og møkk her og der, tenk deg om Mr.Leftfield. Stolt Techno-DJ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå