Gå til innhold

Avid free og andre gratis prog

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne med kommersiell video produksjon i det små, i forbindelse med bruk til undervisning etc. Jeg har tidligere brukt adobe premiere trial versjon og er fornøyd med det, problemet er at lisensen er dyr og jeg har tenkt til å bruke Avid free istedet. Jeg stiller høye krav til kvaliteten, men trenger kun enkle effekter. det vil si en enkel fade overgang, muligheter til å lage fin tekst, helst kunne kjøre flere filmruter på skjermen, legge til opptil tre lydspor, legge til bakgrunnsbilde.

Avid free oppfyller vel dette?

Så var det brenning av dvd... Er det noen som vet om gratis program til dette alà Avid free? Det jeg trenger er en enkel meny med muligheter for selvkomponering, muligheter for undermeny, legge inn kapiltler, legge inn minst tre lydspor/kommentatorer og ikke minst en komprimering som står i stil til dvd programmer med lisens (adobe encore).

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FreeDV har berre to lydspor, og to videospor. Men det har mogelegheit for overtoning (fade overgang). Tekstmogelegheitane er heilt greie. Om du meiner PIP (picture in picture) so vil det vere mogeleg ja, men ikkje meir enn to om gongen, med mindre du bruker fleire sekvensar.

For ein liten introduksjon, i form av videotutorials:

http://www.avid.com/freedv/tutorials/index.asp

Når det gjeld DVD-prog, so trur eg ikkje det går ann å få utan å betale lisens. Du kan jo sjekke ut Nero Vision Express. eg veit ikkje mykje om det, men det går an med menyar iallfall. Veit ikkje ko mykje det koster. Kan vere du finn meir informasjon på http://www.videohelp.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...