HenrikSolberg Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en bærebar MAC og trenger å vite et par ting for å kunne koble på ADSL-linjen her hjemme... Jeg har IP-adressen, men lurer på hvordan jeg kan finne Subnettmasken og Ruteradressen? Noen som vet hvordan? Sitter på den stasjonære PCen nå, men skulle gjerne hatt internett oppe å gå på den bærebare! Lenke til kommentar
runel Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har du Windows på den stasjonære? (Guide for Windows XP) Gå iallefall til kontrollpanel - nettverkstilkoblinger - dobbeltklikk på lokal tilkobling - klikk på fanen "støtte", og du finner gateway o.s.v Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Vet om det, men finner hverken Subnettmaske eller ruteradressen der! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 START - KJØR - CMD og deretter IPCONFIG/ALL + Enter... Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Subnetmaske skal du i de aller fleste tilfeller sette til 255.255.255.0 Ruteradresse er det samme som standard gateway/default gateway Lenke til kommentar
runel Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vet om det, men finner hverken Subnettmaske eller ruteradressen der! Nei, men du finner nettverksmaske, som er det samme som subnettmaske, og du finner standard gateway, som er det samme som routeradressen Som elgvenn2 også sier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå