Atle_ Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg er helt ny til dette med kjølepasta, og har ett par grunnleggende spørsmål jeg ikke har fått svar på ved å søke gjennom forument; 1: Ved innkjøp av Arctic Silver, hvor mange grader er det snakk om å "spare"? 2: Hvordan påføres dette? Må man legge på ett helt jevnt å fint lag, eller er det bare å ta en "dæsj" midt på CPU'en og la den klemme det utover? 3: Er dette en evigvarende løsning, eller må man fjerne det å legge på nye lag etter en viss tid? Takk. Lenke til kommentar
7volt Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 2: Det finnes en god guide her på overklokking om påføring av kjølepasta: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html . du kan også spare noen grader på å planslipe kjøleribbe og evt. prosessor som beskrevet i denne guiden: http://www.overklokking.no/guides/planslip...ping/index.html . Håper dette hjalp deg litt på vei :wink: Lenke til kommentar
Atle_ Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 takk for hurtig svar :razz: Jeg tror jeg bestiller meg en tube. [ Denne Melding var redigert av: Atle_ på 2002-08-03 01:49 ] Lenke til kommentar
shebban Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Sikkert en eller annen butikk nær deg som selger! Koster mer i porto enn tuben koster! Selger as til og med på obs. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 18:11, shebban skrev:Sikkert en eller annen butikk nær deg som selger! Koster mer i porto enn tuben koster! Selger as til og med på obs. Koster ikke mer enn 8,50 i porto. Lenke til kommentar
- Blaster - Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 OBS har faktisk ganske mye interessant datautstyr. De har LianLi kabinett-tilbehør, runde IDE-kabler, Papst vifter, Zalman kjølere og mye annet greit stæsj for oss overklokkere/casemoddere. De selger også PELETIER-elementer og vannavkjøling. Det er ikke verst for en butikk som selger leverpostei på den andre siden av hylla! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Hvor mye temperatur du sparer kommer litt an på om du sammenligner kjøler direkte på cpu uten noe mellom, eller om du sammenligner med originale kjøleløsninger. Ved det første eksemplet vil forskjellen bli betydelig, men hvis man sammenligner f.eks med pad`en som følger med i Intel`s boxed utgaver av P4 vil forskjellen bli maks 1-2 grader. Goop`en trenger ikke utskifting, men AS3 kan trenge opptil 72 timer før optimal virkning oppnås. Lenke til kommentar
klo Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 send en mail til nettconnection og b dem sende til deg som brev Lenke til kommentar
Dings Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Nå vet jeg ikke hvilken Obs butikker dere pleier å ferdes i , men jeg har aldri sett noe av det dere nevner på Obs på Lagunen stosenter i Bergen. Nå har jeg ikke leitet etter det heller for man regner jo likso ikke med at en slik butikk selger slikt, men hvis det stemmer at de gjør det, så vet jeg hva jeg skal på mandag... Dings. Lenke til kommentar
Atle_ Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 hm, det der med OBS var spennende! Jeg må nok bort en tur å se der da :smile: Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jøss, jeg handler jo på obs en del men jeg har aldri sett noe datautstyr der! Hmm, det må sjekkes ut! Lenke til kommentar
Atle_ Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 18:11, shebban skrev:Sikkert en eller annen butikk nær deg som selger! Koster mer i porto enn tuben koster! Selger as til og med på obs. Mener du en Obs i Stavanger da? Jeg bor ikke langt fra Stavanger. Dama di gikk faktisk i klasserommet ved siden av mitt i hele fjord =) Lenke til kommentar
Dings Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Kan noen være så snill å si meg hvilken obs-butikk det er dere har sett alt det gøye i? Jeg var nettopp på Obs i Bergen, og der haddede ikke neo som lignet på PC-tilbehør. De hadde knapt nok flatkabler, og runde IDE-kabler visste de ikke hva var en gang! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Er nok bare Obs! i Stavanger som har tatt inn ekstremt mye kult stæsj. Vi andre må ut med evig mye i frakt :sad: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 pelt og grandis samtidig! men uansett: Obs! sandnes/kvadrat (sandnes!) slutta med datautstyr for årevis siden, har ikke sett stort mange andre som selger datautstyr. (tror Obs! på amanda har, ikke "snekkerObs!, dog") Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 19:28, - Blaster - skrev:OBS har faktisk ganske mye interessant datautstyr. De har LianLi kabinett-tilbehør, runde IDE-kabler, Papst vifter, Zalman kjølere og mye annet greit stæsj for oss overklokkere/casemoddere. De selger også PELETIER-elementer og vannavkjøling.Det er ikke verst for en butikk som selger leverpostei på den andre siden av hylla! wow, hvordan er det med annet datautstyr der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå