Gå til innhold

Arctic Silver (igjen, ja)

Atle_

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny til dette med kjølepasta, og har ett par grunnleggende spørsmål jeg ikke har fått svar på ved å søke gjennom forument;

1: Ved innkjøp av Arctic Silver, hvor mange grader er det snakk om å "spare"?

2: Hvordan påføres dette? Må man legge på ett helt jevnt å fint lag, eller er det bare å ta en "dæsj" midt på CPU'en og la den klemme det utover?

3: Er dette en evigvarende løsning, eller må man fjerne det å legge på nye lag etter en viss tid?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OBS har faktisk ganske mye interessant datautstyr. De har LianLi kabinett-tilbehør, runde IDE-kabler, Papst vifter, Zalman kjølere og mye annet greit stæsj for oss overklokkere/casemoddere. De selger også PELETIER-elementer og vannavkjøling.

Det er ikke verst for en butikk som selger leverpostei på den andre siden av hylla!

Lenke til kommentar

Hvor mye temperatur du sparer kommer litt an på om du sammenligner kjøler direkte på cpu uten noe mellom, eller om du sammenligner med originale kjøleløsninger. Ved det første eksemplet vil forskjellen bli betydelig, men hvis man sammenligner f.eks med pad`en som følger med i Intel`s boxed utgaver av P4 vil forskjellen bli maks 1-2 grader.

Goop`en trenger ikke utskifting, men AS3 kan trenge opptil 72 timer før optimal virkning oppnås.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilken Obs butikker dere pleier å ferdes i , men jeg har aldri sett noe av det dere nevner på Obs på Lagunen stosenter i Bergen.

Nå har jeg ikke leitet etter det heller for man regner jo likso ikke med at en slik butikk selger slikt, men hvis det stemmer at de gjør det, så vet jeg hva jeg skal på mandag...

Dings.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 18:11, shebban skrev:

Sikkert en eller annen butikk nær deg som selger! Koster mer i porto enn tuben koster! Selger as til og med på obs.

Mener du en Obs i Stavanger da? Jeg bor ikke langt fra Stavanger. Dama di gikk faktisk i klasserommet ved siden av mitt i hele fjord =)

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å si meg hvilken obs-butikk det er dere har sett alt det gøye i? Jeg var nettopp på Obs i Bergen, og der haddede ikke neo som lignet på PC-tilbehør. De hadde knapt nok flatkabler, og runde IDE-kabler visste de ikke hva var en gang!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 19:28, - Blaster - skrev:

OBS har faktisk ganske mye interessant datautstyr. De har LianLi kabinett-tilbehør, runde IDE-kabler, Papst vifter, Zalman kjølere og mye annet greit stæsj for oss overklokkere/casemoddere. De selger også PELETIER-elementer og vannavkjøling.

Det er ikke verst for en butikk som selger leverpostei på den andre siden av hylla!

wow, hvordan er det med annet datautstyr der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...