Gå til innhold

hvordan skal power sw ledningene kobles på hk?

wil

Anbefalte innlegg

hei. sitter å bygger en gammel pc, tror det er en AMD Duron 1.3 GHZ med 384 MB ram og 8 GB harddisk. Tenkte jeg skulle bruke denne som en test-pc. Men jeg har problemer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal sette ledningene. Eller, dvs. jeg ser det utifra manualen jeg fant på nett, men jeg vet ikke om skrifta skal være fra eller mot hverandre når de skal på hovedkortet.

noen som husker det?

Hovedkortet er et MSI K7T Turbo Version 3.

håper noen kan hjelpe. Vil ikke at sikringen i kjelleren skal gå igjen :p.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. for de 2 siste gangene jeg har holdt på, så har sikkringen i den etasjen jeg har satt sammen pc`en i gått. Det er litt kjipt :p. dessutten lukter den brent fra pc`en som jeg holder på med når sikkringen går :p.

Lenke til kommentar
ok. for de 2 siste gangene jeg har holdt på, så har sikkringen i den etasjen jeg har satt sammen pc`en i gått. Det er litt kjipt :p. dessutten lukter den brent fra pc`en som jeg holder på med når sikkringen går :p.

Du som er sjølvutnevt ekspert i allt, burde då vite at ein brytar ikkje har + og -

Du kan like gjerne ta ein ledningsstump og kortslutte pinnane. Samme nytten. (bruker ein jumper når eg tester hk)

Når det gjeld sikringer som ryker, så er det eit klassisk eksempel på ein defekt straumforsyning.

Lenke til kommentar

kan det ikke være. for det skjedde med den strømforsyninga som jeg har nå, og den funker fint nå. kjører i den pc`en jeg sitter med nå i denne stund. 500 watt bZerk PSU. Så den kan ikke være defekt nei Mr. Elendig :p. hvis den hadde vært det hadde jeg ikke kunnet bruke den veit du :p. Defekt betyr funker ikke veit du :p.

Lenke til kommentar

Og har eg sakt at det var straumforsyningen som var tatt kvelden? Nei, kan ikkje huske det. Men den er ofte syndaren når maskiner begynner å lukte svidd og sikringer ryker. Det kan jo og være hovedkortet, men då er det litt dårleg at det er sikringen i skapet som ryker till, og ikkje beskyttelsekretsen i straumforsyningen. Selektivitet er ein fin ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...