-Rieger- Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 (endret) Heisann Har nettopp bygd ny maskin. Chieftec Midi Tower, Abit KR7A Hovedkort, AMD XP1800+ prosessor. 1 kabinettvifte som blåser inn i front, og 1 som blåser ut bak. Monterte på en GlobalWin Cpu vifte, og da lå temperaturen ved 1533MHz på 80 grader! Bestilte dermed en Volcano 7 vifte fra Microplex og installerte denne sammens med kjølepastaen som fulgte med. Ved full hastighet på denne ligger likevel cpu-tempen (måler fra bios) på 69-70 grader! Og vifta bråker jo som en middels jumbojet... Synes tempen er endel høyere enn den burde være. Hadde vært flott å kunne kjøre vifta ned på medium, og samtidig ligge på akseptabel temp... Noen gode forslag/tips? Endret 25. november 2020 av Jarmo navn fjernet Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hmmm. er du sikker på at temp måleren din funker som den skal??. har xp1800 selv, bare utblås bak og cpu vifte og den er stabilt på 48-50 grader. prøv flere temp målere kanskje?? sandra og mobo-monitor har jo feks slike. mulig den du har er litt(mye) feil. (lov å håpe for det er høye temp du snakker om) Lenke til kommentar
SunnyBoy Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 He he he.... Dere har en varm cpu gutter...... Du burde bruke Artic silver 3. 2 vifter forran og bak (papst 12db). kansje ordne kablene i toweret for bedre luft gjennom strømning. Se min temp (signatur) Da står vifta på LOW ......... Måler temp med Thermaltake hardcanon II :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: _________________ Chieftec Midi Dragon (Lilla) Asus A7V 133 Amd XP1800+ Tt Vulcano 7+ (39 idle 42 load)3300Rpm 512 Sdram 40Gb + 60Gb Abit Siluro Gf4 64ddr Tt Hardcanon II (Snart LCD & Baybuss) 3 stk papstvifter + 1 Enermax Zalman Chipset (temp: 27) [ Denne Melding var redigert av: SunnyBoy på 2002-08-03 02:10 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Nja. 48-50 grader er ikke så avskrekkende, med tanke på at det er 28-32 grader i lufta ute, at jeg gidder å gjøre noe med det nå. men det blir vel noe ordning når jeg kjeder meg til høsten Lenke til kommentar
joda Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Har samme H/K(KR7A) og cpu (xp1800) some deg,og tempen min ligger på ca 45C idle @ 1610GHz. Har en 120mm + to 80mm vifter i sidepanelet som blåser inn + en 80mm bak og en 120mm on the top som suger ut. Ikke godt å si hvorfor tempen din er såpass høy. Hva er cpu volten din på? Lenke til kommentar
-Rieger- Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Cpu-voltagen ligger på 1,75V. Er vel riktig så vidt jeg vet.. Akkurat nå kjører maskinen med 1133mhz, cpu-vifta på low. Temp = 60 grader.. blir ikke klok på dette.. mvh Kato Lenke til kommentar
DATA_GUT Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 ej bruka ein tt silent vikin å då ligge masina på 41-44 de e to vifte bak som bles inn luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå