Gå til innhold

Splatter, for mye av det gode? NOPE! :D

Nemesis86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LarsP: La merke til at du har sett August Underground. Sett oppfølgeren "Mordum"? Vurderer å se den første, men må egentlig si at jeg ble litt skuffet av Mordum, så er litt usikker på om det er verdt bryet.

Forøvrig må jo Guinea Pig-serien nevnes i en slik tråd. Koslige filmer. ;)

Lenke til kommentar
LarsP: La merke til at du har sett August Underground. Sett oppfølgeren "Mordum"? Vurderer å se den første, men må egentlig si at jeg ble litt skuffet av Mordum, så er litt usikker på om det er verdt bryet.

Forøvrig må jo Guinea Pig-serien nevnes i en slik tråd. Koslige filmer. ;)

Har sett både August Underground og August Underground's Mordum. Originalen er langt bedre enn oppfølgeren. Det lille snevet av originalitet som AU hadde ble erstattet med overdreven spekulativitet i Mordum. Har du sett Mordum så BØR du se AU. Har man kun sett AU så er ikke Mordum et must. (Eller noe i den duren.)

Guinea Pig-serien er rimelig bra, selv om jeg synes konseptet ble _NOE_ oppbrukt imot slutten. Guinea Pig: Devil Woman Doctor ble bare dum(, men utrolig morsom).

Lenke til kommentar

Får vel satse på å se AU da.

*Håpe på mindre oppkast og barnelikmishandlere. :p

Enig i at GP-serien ble ganske oppbrukt, men hva så? Det er ikke akkurat den første splatter-serien som har endt opp slik. Pluss at de latterlige historiene gjorde filmene mer underholdende imo.

Lenke til kommentar
Enig i at GP-serien ble ganske oppbrukt, men hva så? Det er ikke akkurat den første splatter-serien som har endt opp slik. Pluss at de latterlige historiene gjorde filmene mer underholdende imo.

Helt enig. =)

PS: Vurderer å sende et eksemplar av en av de siste filmene til Charlie Sheen. ^^

Lenke til kommentar
Trivia: A rumor has sprung up around this movie, that this was a film that Charlie Sheen called the FBI on. In 1991 he had wondered if it might actually contain real snuff footage, unable to convincingly explain away the atrocities as special effects work. The FBI then tracked down the makers of the film, who convinced them that the onscreen deaths were indeed only just special effects, much like Ruggero Deodato reportedly had to do in court for his Cannibal Holocaust (1980).

Historien er morsom selv om den høyst trolig ikke er sann. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til alle som liker splatter/blod/gørr, vil jeg anbefale dere å sjekke ut filmer fra Troma. Ingen over, ingen ved siden.

Kan anbefale:

Terror Firmer

Tromeo and Juliet

Toxic Avenger 1-4

Troma's WAR ("Makes Rambo III look like Lassie Come Home")

Unspeakable

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke den helt store Troma-mannen, men skal ærlig innrømme at Toxic Avenger og Terror Firmer er to skikkelig gode(tror dog ganske mange vil si seg ganske så uenige i det utsagnet) filmer. Den første har jo blitt en klassiker, den andre er en morsom sak som rett og slett er en hyllest til cheezy vold og _mildt_ sagt "enkle" spesialeffekter. Independent film på sitt beste?

I mine øyne finnes det bedre splattere der ute, men for dere som har sett dere leie av de typiske hollywood-produserte filmene i denne sjangeren så kan Troma være et (om ikke annet) et morsomt alternativ.

Bare hold dere unna Sverd og Sandal-filmene allà "A Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...