Nemesis86 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Vet det finnes en del av oss splatter sultne her ute Mitt beste eksepel på splatter akkurat nå er en britisk film som heter "cradle of fear" Link til filmen Selv jeg ble nesten mett Endret 1. august 2005 av Nemesis86 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 "Cradle of Fear" er den aller, aller dårligste splatter-filmen jeg noensinne har sett. Evil Ed knuser den ned i støvlene, og det er vel ikke akkurat noen kremfilm det heller. Det hjelper neppe at jeg avskyr Dani Filth. Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Hehe.. storyen suger jo.. men som splatter så er det rått Gi meg noen av dine favoritter da Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har ikke sett så utrolig mye splatter, men jeg liker filmene til Peter Jackson. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Braindead (1992), Lai wong (1991) og Versus (2000) er kanskje de tre beste splatterfilmene som har blitt laget. Denne tråden kommer jeg til å spamme til døde etter jeg har fått tenkt meg litt om. Endret 1. august 2005 av LarsP Lenke til kommentar
LIRS Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Braindead (1992), den blei ikke jeg sulten av akkurat Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Braindead er genial.. Men liker faktisk Bad Taste litt bedre.. Filmen er jo laget hjemme, av Peter Jackson og vennene hans.. Tok 4 år... og de lagde draktene til monstrene, i hans mors stekovn :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Ok, her kommer mine gorefeast-favoritter: (kommer sikker til å oppdatere listen uendelig antall ganger, men disse rocker uansett hardt!) Versus (2000) Lai wong (1991) Braindead (1992) Evil Dead II: Dead by Dawn (1987) From Dusk Till Dawn (1996) Blood Feast (1963) Cannibal Holocaust (1980) Friday the 13th (1980) August Underground (2001) Faces of Death (1978) Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) Mad Doctor of Blood Island (1968) Haute Tension (2003) I Spit On Your Corpse, I Piss On Your Grave (2001) =P Re-Animator (1985) Ba Xian fan dian zhi ren rou cha shao bao (1992) Endret 1. august 2005 av LarsP Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Regnes Evil Dead filmene (ikke ED) som en film innenfor splatter genren? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Evil Dead er ikke spatter... Ikke nok blod og gørr.. Er mer grøsser-komedier det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Regnes Evil Dead filmene (ikke ED) som en film innenfor splatter genren? Vel, den kan vel egentlig det. Når man har en helt med motorsag i stedet for arm så kan den vel trygt kalles for en splatter. Overdreven vold + sort humor er det jeg synes er typisk for den "sjangeren". Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kunne sikkert funnet ut av dette før jeg spurte da.. uansett, i følge imdb.com er de innenfor "splatter" sjangeren.. link ligger som nr. 115 + på lista Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Så står jo også tv-serien South Park og From Dusk Till Dawn som splattere, da. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Ikke se på den listen. Antar den inneholder filmer hvor brukere har nevnt ordet "splatter". Alien-filmene, Fargo, Final Destination og Event Horizon(to name a few) vil ikke jeg kalle for splatter. Wikipedia gir en ganske god forklaring på hva en splatterfilm er. Passion of the Christ er imho faktisk på grensen til å være en splatterfilm. Edit: Loeve: From Dusk Till Dawn er i høyeste grad en splatter. Endret 1. august 2005 av LarsP Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 hehe. og det så jeg ikke.. Trodde man kunne stole på imdb jeg.. (ctrl + f --> evil d..) Hvis vi skal bruke LarsP's tolkning av Splatter, så kan jo forsåvidt South Park også regnes som splatter da. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hvis vi skal bruke LarsP's tolkning av Splatter, så kan jo forsåvidt South Park også regnes som splatter da. Nei, fordi South Park har ikke hovedfokus på blod/gørr. Den serien bruker det kun som et virkemiddel til å få publikum(les: oss) til å le. August Underground, Braindead og I Spit On Your Corpse, I Piss On Your Grave derimot... Endret 1. august 2005 av LarsP Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Godt poeng. Har da funnet ut av mine spørsmål! Jeg har fått ny lærdom i kveld! Endret 1. august 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Nei, fordi South Park har ikke hovedfokus på blod/gørr. Evil Dead har jo eller ikke fokus på det vil jeg påstå. Og ikke er det spesielt mye blod og gørr i de filmene heller... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Nei, fordi South Park har ikke hovedfokus på blod/gørr. Evil Dead har jo eller ikke fokus på det vil jeg påstå. Og ikke er det spesielt mye blod og gørr i de filmene heller... Vel, Evil Dead inneholder bestialske drap begått med blant annet motorsag, spade og øks. Blodet flyter ganske så fritt. Filmene er kanskje ikke de mest blodige i sjangeren, men den gangen de kom ut så satte de nok en støkk i de fleste. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Liker Bad Taste best... den er bare best!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå