Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Filmer som ga mer enn forventet :D

Nemesis86

Anbefalte innlegg

Har du noen filmer som ga deg mer enn du forvendtet?

Mitt beste eksempel er "White Noise"

Syntes hele konseptet virket latterlig først.. men den ble plutselig ekstremt fengenge.

Nevner også "Phone Booth"

En hel film i en Telefonkiosk? :o måtte jo bli kjederlig..

Men NEI!! :D Rått å spennende :love:

Hva er dine eksempler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble utrolig positivt overrasket av Saw (2004) som jeg så for første gang for en drøy måned siden. Trodde aldri at en "mainstream" psykologisk thriller fra 2004 noensinne ville gi meg sånn bakoversveis som den gjorde.

Helt enig... Saw fikk jo terningkast 1 og slakt over de fleste "store" avisene i norge..

Men en genial slutt å en konstant spenning fikk meg til å sikkle :dribble:

Lenke til kommentar

Mine topp tre må ha vært:

Matrix 1 -> Jeg så ikke denne før 2 år etter den kom, og faen å sjokk jeg fikk :p

Phone Booth -> Aldri sitti så klistra til skjermen som da jeg så den :p

Saving Private Ryan -> Denne så jeg heller ikke før kanskje 2-3 år etter den kom fordi jeg ikke gadd, mens i dag er den min all-time krigsfilm favoritt :yes:

Lenke til kommentar

Jeg gadd aldri å se 1 og 3 fordi når jeg så trailere etc. så det bare teit og dårlig ut :p Så gikk de i glemmeboka, og tilslutt orka jeg meg til å se dem :p Phone Booth så jeg på kino, så det var jo greit.

Gidder aldri å høre på "kritikere" de er bare fulle av dritt uansett. En kritiker kan gi 1, en annen kan gi 5 til samme film, da er det lett å vite om den er bra eller ikke veit jeg.

Lenke til kommentar

Fight Club på Colosseum var noe for seg selv, det samme med Saving private ryan.. :love:

Edit: The Island var utrolig positivt overraskende, så den på PR visning på Colusseum i går.. Gled dere de som ikke har sett den. :) Ventet på en klisje fyllt hollywood mølje, men den var faktisk veldig kul etter min mening. Bra story, bra filming, bra klipping! :thumbup:

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
Men alle disse tre filmene er jo høyst hypa, kritikerroste storfilmer med feite budsjett. Ble du overrasket over at de var bra? Ikke det at de nødvendigvis MÅ være bra av den grunn, men det ligger litt i kortene, liksom.

Phone Booth er ikke akkurat hypet. Gikk den noengang på kino i Norge?

Lenke til kommentar
Men alle disse tre filmene er jo høyst hypa, kritikerroste storfilmer med feite budsjett. Ble du overrasket over at de var bra? Ikke det at de nødvendigvis MÅ være bra av den grunn, men det ligger litt i kortene, liksom.

jada, husker den gikk. Men jeg var en av de som ikke gadd å se den på kino. Har enda ikke sett den.

Lenke til kommentar

Største overraskelsen jeg noengang har kommet borti er Heat. Moren min kjøpte den til meg fordi de hadde tilbud på den på postkontoret, og jeg hadde INGEN forventninger whatsoever. Jeg mener, var jo et imponerende skuespillerlag, men hadde aldri hørt om filmen.

Og så smalt det. Ransscenen er fremdeles en av mine all-time favorittscener :love:

Lenke til kommentar

Vel, mulig den ikke var hypet i ordet rette forstand, men den solgte bra, og ble skrytt opp i skyene flere steder.

Lenke til kommentar

Romantisk komedie med Titanic-jenta og Dumb and Dumber's Jim Carrey? Det kommer aldri til å bli en bra film.

En svart-hvitt komedie om en gjeng med clerks? Det kommer aldri til å bli en bra film.

En tredje Cube-film etter en lunken 2er? Det kommer aldri til å bli en bra film.

Så feil man kan ta, og så positivt overrasket man kan bli.

Lenke til kommentar

"What's eating Gilbert Grape" hadde jeg lunken forventning til, men den viste seg å være en sjelevrengende filmopplevelse, virkelig sterk.

"Fried Green Tomatoes" gav meg også mye mer enn jeg egentlig forventet.

"City of God (Citade de Deus)" er en særdeles sterk dokumentarfilm-opplevelse som beveget meg dypt. Det beste (verste) er at historien er sann, og den viser en del av virkeligheten de aller fleste velger å lukke øynene for.

Kunne liste opp mange fler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...