Nemesis86 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har du noen filmer som ga deg mer enn du forvendtet? Mitt beste eksempel er "White Noise" Syntes hele konseptet virket latterlig først.. men den ble plutselig ekstremt fengenge. Nevner også "Phone Booth" En hel film i en Telefonkiosk? :o måtte jo bli kjederlig.. Men NEI!! Rått å spennende Hva er dine eksempler? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ja Phone Booth var knaskende god. Og den nye Shaft filmen fra 2000, trodde jeg skulle kjede meg under filmen men nei, var bra denne anbefales til alle som ikke har sett den. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg fikk meg et lite sjokk da jeg så Requiem for a Dream (2000) på kino. Hadde absolutt ikke forventet at den var så utrooolig bra. Roman Polanskis The Pianist (2002) er også en film som gav meg bakoversveis. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg fikk meg et lite sjokk da jeg så Requiem for a Dream (2000) på kino. Hadde absolutt ikke forventet at den var så utrooolig bra. Det samme hendte meg. Eyes Wide Shut overrasket meg også noe utrolig. Jeg visste at den ikke var dårlig, men at den skulle være så ekstremt bra... Gikk og tenkte på den i dager etterpå. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg ble utrolig positivt overrasket av Saw (2004) som jeg så for første gang for en drøy måned siden. Trodde aldri at en "mainstream" psykologisk thriller fra 2004 noensinne ville gi meg sånn bakoversveis som den gjorde. Jeg ble også utrolig sjokkert når The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005) viste seg å funke, i motsetning til 98,78888% av alle filmatiseringer av bøker. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Layer Cake var en film jeg faktisk hadde null forventninger til, men er faktisk en god film. Kan ofte være greit å skru ned forventningene et par hakk Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Jeg ble utrolig positivt overrasket av Saw (2004) som jeg så for første gang for en drøy måned siden. Trodde aldri at en "mainstream" psykologisk thriller fra 2004 noensinne ville gi meg sånn bakoversveis som den gjorde. Helt enig... Saw fikk jo terningkast 1 og slakt over de fleste "store" avisene i norge.. Men en genial slutt å en konstant spenning fikk meg til å sikkle Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Mine topp tre må ha vært: Matrix 1 -> Jeg så ikke denne før 2 år etter den kom, og faen å sjokk jeg fikk Phone Booth -> Aldri sitti så klistra til skjermen som da jeg så den Saving Private Ryan -> Denne så jeg heller ikke før kanskje 2-3 år etter den kom fordi jeg ikke gadd, mens i dag er den min all-time krigsfilm favoritt Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Men alle disse tre filmene er jo høyst hypa, kritikerroste storfilmer med feite budsjett. Ble du overrasket over at de var bra? Ikke det at de nødvendigvis MÅ være bra av den grunn, men det ligger litt i kortene, liksom. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg gadd aldri å se 1 og 3 fordi når jeg så trailere etc. så det bare teit og dårlig ut Så gikk de i glemmeboka, og tilslutt orka jeg meg til å se dem Phone Booth så jeg på kino, så det var jo greit. Gidder aldri å høre på "kritikere" de er bare fulle av dritt uansett. En kritiker kan gi 1, en annen kan gi 5 til samme film, da er det lett å vite om den er bra eller ikke veit jeg. Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Fight Club på Colosseum var noe for seg selv, det samme med Saving private ryan.. Edit: The Island var utrolig positivt overraskende, så den på PR visning på Colusseum i går.. Gled dere de som ikke har sett den. Ventet på en klisje fyllt hollywood mølje, men den var faktisk veldig kul etter min mening. Bra story, bra filming, bra klipping! Endret 1. august 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Men alle disse tre filmene er jo høyst hypa, kritikerroste storfilmer med feite budsjett. Ble du overrasket over at de var bra? Ikke det at de nødvendigvis MÅ være bra av den grunn, men det ligger litt i kortene, liksom. Phone Booth er ikke akkurat hypet. Gikk den noengang på kino i Norge? Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Men alle disse tre filmene er jo høyst hypa, kritikerroste storfilmer med feite budsjett. Ble du overrasket over at de var bra? Ikke det at de nødvendigvis MÅ være bra av den grunn, men det ligger litt i kortene, liksom. Phone Booth er ikke akkurat hypet. Gikk den noengang på kino i Norge? jada, husker den gikk. Men jeg var en av de som ikke gadd å se den på kino. Har enda ikke sett den. Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 The Aviator - first thing on my mind. Joa den var kritikerrost osv... Men jeg liker vanligvis ikke DeCaprio, og jeg ventet meg en lang kjedelig opplevelse. Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Så den her om dagen. Egentlig kun fordi dama ville se den, men ble veldig positivt overrasket.. Den er faktisk basert på en sann historie også Endret 1. august 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Største overraskelsen jeg noengang har kommet borti er Heat. Moren min kjøpte den til meg fordi de hadde tilbud på den på postkontoret, og jeg hadde INGEN forventninger whatsoever. Jeg mener, var jo et imponerende skuespillerlag, men hadde aldri hørt om filmen. Og så smalt det. Ransscenen er fremdeles en av mine all-time favorittscener Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Men alle disse tre filmene er jo høyst hypa, kritikerroste storfilmer med feite budsjett. Ble du overrasket over at de var bra? Ikke det at de nødvendigvis MÅ være bra av den grunn, men det ligger litt i kortene, liksom. Phone Booth er ikke akkurat hypet. Gikk den noengang på kino i Norge? Vel, mulig den ikke var hypet i ordet rette forstand, men den solgte bra, og ble skrytt opp i skyene flere steder. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Lenge siden jeg så denne første gangen, men den er jeg enda ikke lei av "Happy Gilmore" Ga ihvertfall mye mere enn forventet! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Romantisk komedie med Titanic-jenta og Dumb and Dumber's Jim Carrey? Det kommer aldri til å bli en bra film. En svart-hvitt komedie om en gjeng med clerks? Det kommer aldri til å bli en bra film. En tredje Cube-film etter en lunken 2er? Det kommer aldri til å bli en bra film. Så feil man kan ta, og så positivt overrasket man kan bli. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 "What's eating Gilbert Grape" hadde jeg lunken forventning til, men den viste seg å være en sjelevrengende filmopplevelse, virkelig sterk. "Fried Green Tomatoes" gav meg også mye mer enn jeg egentlig forventet. "City of God (Citade de Deus)" er en særdeles sterk dokumentarfilm-opplevelse som beveget meg dypt. Det beste (verste) er at historien er sann, og den viser en del av virkeligheten de aller fleste velger å lukke øynene for. Kunne liste opp mange fler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå