rhemal Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hei! Netshop 1559AS og MpX Notebook KN1 er ganske like konfigurasjonsmessig og gir mye valuta for pengene når det kommer til specs/pris. Jeg er student og må derfor sette høye krav til batterilevetid og ikke minst støy. Noen som har erfaringer med støy/batteritid/vekt fra disse? Deres erfaringer kommer til å avgjøre kjøpet mitt. Mvh Harald Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 bump Kom igjen folkens, dette er populære modeller Er helt desperat etter feedback her! håper en av de er stille Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ulovlig bumping, rapporteres. Begge disse maskinene er kjent for å støye en del, batteritid vet jeg ikke noe om. Har heller ingen personlige erfaringer med dem. Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 oki, da får jeg legge inn et svar til deg. har hatt mpx kn1 laptopen en måneds tid nå. må si meg meget fornøyd med både batteritid og viftestøy. litt over 3 timer ved vanlig bruk (ikke spill) og vifta går sjelden i motsetning til hva testen av cinet 1300 tilsier. virker som de har oppdatert bios eller noe så vifta ikke går så ofte. Til prisen så får man vel mest for pengene ved å kjøpe mpx'n. 1GB ram og 80GB harddisk mot 512MB/60GB. Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Tusen takk Kimber, kjøpte du ferdig konfigurert KN1 eller den som man sette sammen selv? Har mistanke om/hørt rykter om at den bios greia(eller hva de har forbedret) er kun på den ferdigkonfigurerte, men hvis du har konfigurert selv vil det avkrefte dette. Er du kjent med Centrino hardware Control? Sies at det kan brukes til å tweake pcn til å bli helt stille når du ikke bruker den til noe krevende. Hadde vært deilig om noen tok på seg å teste det, men det er jo en smqule mye forlangt kanskje. Takker uansett for svar Endret 1. august 2005 av rhemal Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 jeg kjøpte via den pc-byggern, de hadde ikke de ferdigbygde modellene for salg da. men jeg har valgt helt standard oppsett (1,73Ghz/1024/80). alle laptopene bygges på samme "barebone" så de skal ha samme bios trur jeg. bruker selv Centrino Hardware Control og har senket volten endel og temperaturene falt mye etter dette Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Takk takk! Da tør jeg kjøpe via pc-byggern Og med lavere temperaturer ble vifta stille også eller? Eller gikk den som vanlig? Edit: Venter til noen kan bekrefte at vifteaktiviteten kan senkes med å bestille, noen som har erfaringer på den netshop modellen det er link til over? Endret 1. august 2005 av rhemal Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 vifta går nå og da, men ikke så ofte at den er sjenerende. den går sjeldnere enn før med Centrino programmet, også klokke ned grafikkortet når den bare kjører 2D grafikk. Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Høres bra ut :!: Greia er at jeg vil ha en spill laptop som jeg kan ta med på forelesning (få i bøtte og spann), Planen er å klokke ned cpuen og gpuen til total grønnsak speed på forelesninger slik at den knapt kan åpne notepad Håper den da ikke vil skremme bort resten av deltagerne med viftebrøl Edit: Takker for dine svar Kimber, det er vanskelig å få svar fra folk som faktisk har prøvd produktet, du er til stor hjelp for meg Hadde vært kult å fått noe feedback fra den Netshop maskina (den har en sån derre fin S-ATA ingang), men om jeg ikke får det er det MpX som får penga mine Endret 1. august 2005 av rhemal Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 bare hyggelig å dele erfaringer med andre. PS: jeg har også satt ned volten maks ved laveste hastighet på cpu slik at maskinen er så stille som mulig. Lykke til med valg av bærbar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå