Gå til innhold

Kan norsk DVD spiller brukes i Asia på NTSC-TV ?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen ! Jeg har besøk av mine svigerforeldre i utlandet (Filippinene) som har veldig lyst på DVD spiller. Jeg kjøpe en Sony DVP-NS765P for ca 6 mnd siden og lurer på å gi denne som gave til svigerforeldrene. Kan de bruke denne spilleren på Filippinene. Fikk høre fra butikken som solgte den til meg at de med et enkelt inngrep kan gjør den "sonefri" men vil den fungere på et NTSC tv ?

I bruksanvisning står det format "PAL / (NTSC)". Betyr dette bare at spilleren kan spille av NTSC og konverter til PAL eller kan den også med "et lite inngrep" gjøres til multisone og spille av i NTSC format ? Jeg setter MEGET STOR pris på råd om dette ettersom de reiser snart hjem og jeg har lyst til å spandere på dem DVD. TUSEN TAKK FOR HJELPEN !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nok ikke an å bruke denne spilleren på en NTSC-TV. PAL/NTSC-merkingen sier bare at spilleren kan spille både PAL og NTSC-plater (på PAL-TV). Det er mulig at det finnes omformere, men det vil nok gå hardt utover bildekvalitet. NTSC er jo uansett ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...