pianoforte Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Mitt (elendige) webhotell har ikke støtte for cron jobs og jeg må finne en annen måte å kjøre skript automatisk på. Har tenkt på å lage et skript i websidene mine som gjør at hvis hjemmesiden åpnes mellom klokken x og klokken x så kjøres skriptet jeg vil ha kjørt automatisk. Problemet med dette er at jeg helst vil ha skriptet kjørt om natten, altså når svært få er innom sidene. Finnes det noen annen løsning på problemet mitt? Edit: skriveleif Endret 1. august 2005 av eivindask Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du kan kanskje legge en cronjob som kaller opp lynx på din egen maskin? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 cron er ikke en tjeneste som har noe med webhotell å gjøre, så kan tone ned beskheten overfor dem et hakk som ketilkn sier, hvis du har en lokal maskin som står på hele tiden, kan du jo bare kjøre cronjobben der istedet? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Cron jobs (tabs) er jo avhengig av webhotellet, med tanke på hvilket OS de har installert og hvilke rettigheter (og eventuelt kontrollpanel) de gir brukerene sine. Hør med hosten din om de har andre servere som støtter dette. Ellers kan dette ofte være en så viktig funksjon at du burde bytte webhotell. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 cronjobs har med webhosting like lite å gjøre som et loginskall Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg skjønner ikke hva du mener Torbjørn? De fleste webhotel eier serveren, og kan installere det OS'et de ønsker. Så dersom det er de som bestemmer hvilket OS som skal være på maskinen, og hvilken tilgang brukere skal ha til ting som f.eks. cron job så har da det i høeste grad alt å gjøre med valgene til hosten! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er det ikke en kalenderfunksjon i office som kan kalle opp en url? Da kan du lagre event der og la maskinen stå på over natta Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg mener ganske enkelt at cron jobs ikke på noen måte er assosiert med tjenesten hosting/webhotell, hvilket trådstarter synes å mene kvalifiserer til beskrivelsen "elendig" for sitt webhotell. men joda, kjører det et *nix os så kan man kjøre cronjobs, kjører han et windows os kan han kjøre remote desktop eller spille CS for den saks skyld, det er muligheter som finns på den plattformen. klart cronjobs er kjekt, men det er på ingen måte noe jeg ville forventet fra et "webhotell", like lite som jeg ville forventet å kunne logge meg på RDP eller via ssh. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Alle er vi da forskjellige. Cron jobs er jo så vanlig at alle de største kontrollpanelene (inkl. cpanel og directadmin) har en enkel meny for dette, så det må jo være noen som vil bruke det da Jeg må selv innrømme at jeg har valgt bort et webhotell en gang fordi de ikke hadde tilgang til cron jobs. De som ikke har det i kontrollpanelet må jo gi brukerene tilgang til SSH for å kunne sette det opp, og da skjønner jeg at de ikke ønsker å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå