Gå til innhold

Lengste boken du har lest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bibelen

 

et spennende sci-fi/fantasy eventyr, med både noveller, sagn, dikt og lyrikk.

 

Handling:

 

En mann blir født med utrolige egenskaper. Jeg leste det x-rated utgave der han gifter seg med en hore og får en sønn. Tilslutt blir han hengt på kors og dør.

 

Men denne boken var skrvet for lenge lenge siden, så biten med at han døde måtte skrives flere ganger da de ulike forfatterne hadde hver sin slutt. Tror det finnes en Directors Cut der han bare dør en gang.

 

Uansett tror jeg det kommer en Bibelen 2, da det sies at han skal oppstå igjen. Men de fleste fans har venta i nesten 2000 år, så jeg tror ikke det skjer i min levetid :D

Lenke til kommentar

Hmm, godt spørsmål.

 

Utenom Ringenes Herre så er det nok en av Tom Clancy-bøkene. Akkurat hvilken er jeg usikker på siden de fleste ligger hjemme hos foreldrene mine. Husker Det absolutte mareritt var ganske lang, og det var også Bjørnen og Dragen. Hvilken som er lengst aner jeg ikke :)

 

Tom Clancy skriver rett og slett mange lange bøker :) Men har lest ganske ganske mange lange bøker (7-900 sider).

 

EDIT: Etter å ha sjekka litt på nettet så ser det ut som Tom Clancy sin Executive Orders er på hele 1296 sider. Kan stemme da jeg syntes å huske at jeg hadde lest noe av han på over 1000 :)

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Lengste boken jeg har lest er Den Komplette Guiden (Haikerens Guide til Galaksen) av Douglas Adams, måtte han hvile i fred.

Er ikke det en trilogi/Serie?

 

Hvis den regnes som en bok er den det lengste jeg har lest, med mindre alle HP-bøkene også regnes som en bok..

Lenke til kommentar
Det er nok Ringenes Herre ja.

 

Og btw, Bibelen er nok ikke så ille så lenge du ikke tar det så seriøst, sånn som altfor mange gjør. Har ikke lest hele selv nei, men det finnes nok mange som har gjort det.

Dessuten har vel Bibelen 2 kommet allerede oivind ;)

Har lest en Bibelen 2 av Are kalvøy (?), men det var ikke helt det jeg hadde ventet. Tenkte å gi meg i kast med Koranen. Den er jo 400 år etter Bibelen, så det er jo en oppfølger.

 

Har hørt at den har en annen i hovedrollen. Sikkert en spennende sak.

Lenke til kommentar
Lengste boken jeg har lest er Den Komplette Guiden (Haikerens Guide til Galaksen) av Douglas Adams, måtte han hvile i fred.

Er ikke det en trilogi/Serie?

 

Hvis den regnes som en bok er den det lengste jeg har lest, med mindre alle HP-bøkene også regnes som en bok..

Riktig dette, det er en trilogi(!) med 5bøker, men i ett bind, det er nesten som en stor bok. Dessuten så står det i første posten att LOTR ikke gjelder, men denne er også på flere bøker. :tease:

Lenke til kommentar
LotR skulle jo egentlig være en bok, så den skjønner jeg at kan være "en bok", men jeg er uenig i at den komplette haikerens guide til galaksen er en bok, den er en serie på fem/seks bøker.

Bøkene i LOTR kom ut på markedet separat, akkurat som Haikerens Guide, og nå er begge trilogiene å få i ett bind. Ergo er de like.

 

Haikerens Guide består av fem(5) bøker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...