Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor bør skjerpe seg


Anbefalte innlegg

Ang at folk klager på hastighet fra 1000-2000, så vet alle med peiling at dette er ikke store forskjellen.

 

Telenors Ansatte i kundeservice er service innstilte mennesker som er der for å hjelpe dere kunde, Tiscalis ansatte har egne rutiner på hvordan "gi minst" mulig til kunden, event arroganse. TN har fått mye pepper for å være monopol. men ingen leverer mer stabile produkter og et så høyt nivå på kundeservice. Ingen i Telenor har lagt på røret på den kunden som skriver dette tidligere, enten har han vært i kontakt med Tiscali som gjorde dette, eller så lyver han.

 

Tiscali driter også i kunder som får feil på nettet eller blir frakoblet fra dems nett før avtalt dato at dem skal kobles opp mot telenor, dem henviser bare til telenor. Tiscali taper penger på å sitte i tlf med kunder, og fraskriver seg derfor alt ansvar.

Hastighets problemer ang plassering til sentraler forekommer ved alle ISP leverandører, selv har jeg litt problemer med Telenor og at man får d produktet man er tilbydt, dette er nok sikkert grunnet det interne rutinene som ikke fungerer. Uansett bør TN kunne levere over 4mbit linje, dem mener dette er d raskeste på markedet, men har tydeligvis ikke sjekket opp konkurrentene.

 

:whistle:

En halvvering av hastigheten har svært stor betydning for meg, og skjønner ikke hvordan du mener deg kvalifisert til å uttale deg om mine behov.

 

Kundekonsulenten la på hos meg under en halvtime før jeg skrev det aktuelle innlegget der jeg klaget på dette, og jeg angrer på at jeg ikke tok videre kontakt med ledelsen.

 

Telenor har langt ifra gidd meg god service angående bredband. Første gang jeg hadde dem, opplevde jeg å plutselig få et kvotesystem trødd over ørene etter å benyttet tjenesten noen måneder- og skiftet da umiddelbart leverandør til Tiscali som jeg har hatt helt til denne overtakelsen. Tiscali har forøvrig levert god service de få gangene jeg har kontaktet dem, utenom at ventetiden på telefon har vært noe lang. Denne gangen opplevde jeg å få halvvert hastigheten fordi sentralen til Telenor (?) plutselig ikke støttet 2000 hastighet, en hastighet jeg har hadd i ca 1 år.

 

Telenor skal øke hastigheten fra Ladalinja jeg fikk til 4000 engang i løpet av året, har også prøvd og få ytterligere antydninger om når det skulle skje- men får ingen mer spesifiserte svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ivanp Skrevet 05/08/2005 : 03:11

Ingen i Telenor har lagt på røret på den kunden som skriver dette tidligere, enten har han vært i kontakt med Tiscali som gjorde dette, eller så lyver han.

Du er ikke lite frekk ivanp, relativt drøy påstand du kommer med her syns jeg. Men siden du tydeligvis har loggført alle samtaler Telenors kundeservice har hatt, og dermed kategorisk kan avise at trådstarter snakker sant, hadde det vært fint om du la det ut her. Kan jo hende trådstarter ble så udregelig i telefonen at de la på av den grunn...

 

Jeg har ikke så veldig peil faktisk, så jeg er dum nok til og tro at dobbel hastighet vil gjøre nedlastniger noe raskere. Men om dette ikke er riktig vennligst forklar hvorfor. Det vil sikkert være nyttig for mange tullinger som sitter og betaler for 2Mbits fordi de tror det går kjappere enn isdn.

 

Jeg syns du bør vurdere annen isp macklett, jeg vet ikke om det kanskje kan være av planleggings hensyn, og frykt for fremtidig overbelstning av sentral eller noe at de ikke "kan" gi deg høyere fart. Men uansett, får du elendig kundeservice, og ikke den farten andre kan tilby er det vel antagelig ikke noe og hente på og krangle videre. :)

Lenke til kommentar
Ingen i Telenor har lagt på røret på den kunden som skriver dette tidligere, enten har han vært i kontakt med Tiscali som gjorde dette, eller så lyver han.

Jaså?

De har lagt på røret flere ganger til meg, ett par av dem ble skikkelig ugne da jeg tok dem i manglende kunnskaper om ADSL, oppkobling o.l og satt og serverte rein svada og regnet med at jeg ikke hadde snøring på hva de snakket om.

Da jeg høflig gjore dem oppmerksomme på tåkepratet og ba om og få snakke med noen med peiling la de på.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dere har fått det med dere men tiscali gikk konkurs og Telenor fikk disp til å kjøpe opp Bredbåndskundene dems, hadde det ikke vært for Telenor ville dere idag vært uten nett.

Ang at folk klager på hastighet fra 1000-2000, så vet alle med peiling at dette er ikke store forskjellen.

 

Tiscali gikk ikke konkurs. Tiscali solgte den norske delen av virksomheten til Telenor. Tiscali er fortsatt en av de største ISPene i Europa, med en kundemasse som får Telenor til å ligne en lokal leverandør på Indre Toten. Og "alle med peiling" vet at det er en del forskjell på 1mbit og 2mbit. De vet faktisk at det siste er dobbelt så raskt som det første.

 

Tiscalis ansatte har egne rutiner på hvordan "gi minst" mulig til kunden, event arroganse. TN har fått mye pepper for å være monopol. men ingen leverer mer stabile produkter og et så høyt nivå på kundeservice. Ingen i Telenor har lagt på røret på den kunden som skriver dette tidligere, enten har han vært i kontakt med Tiscali som gjorde dette, eller så lyver han.

 

Siden du sier "Tiscalis ansatte" viser du jo hvor lite du vet. Mange av "Tiscalis ansatte" satt rett oppi veien fra der jeg jobber i Sverige. Og tro meg, de var ikke ansatt av Tiscali. Ikke la de røret på kunden heller, siden det ville bety dårligere betaling. Kanskje du skulle sjekke bittelitt fakta før du spyr ut pisspreik?

 

At Tiscali driter i kunder får stå på din egen regning. Men med den totale mangelen på kunnskaper som du viser, har jeg ikke så mye tro på den påstanden heller.

Lenke til kommentar

telenor trenger ikke skjerpe seg, de har monopol. Med staten i ryggen. Jeg har forlengst slutta å brukte telenor som ISP, sluttet med dem mens jeg hadde ISDN. Greit de er størst og "best" men de er jo langtifra billigst.. og best.. ?? Nah, da kan jeg heller velge noen som er rimeligere... og som er enklere å snakke med når man har problemer. Hater når jeg må snakke med en kundebehandler som har NULL snøring på hva han snakker om, som kategorisk NEKTER å sette meg over til teknisk fordi.. dette, det kan han/hun..!

Lenke til kommentar
Til trådstarter. Klikk denne linken og se hva som kan leveres på din linje.

Linken sa hastighetsklasse opp til 1024.

 

Men fikk mail fra Nextgentel:

 

Hei

 

Vi har foretatt en sjekk på telefonnummer XXXXXXXX, adresse XXX, XXX.

Vi har dekning på din adresse og kan levere såfremt det ikke oppstår uforutsette tekniske problemer. Det vil du eventuelt få beskjed om i løpet av leveranseprosessen.

 

Vi har eget utstyr på den sentralen du er tilknyttet; XXXXXX. Slik det ser ut kan vi levere både Delta og Echo 8000 på denne adressen. Faktisk hastighet på linjen vil avhenge av linjekvalitet og avstand til telefonsentralen. Ved bestilling av Echo vil det bli levert den hastigheten som til enhver tid er mulig å levere basert på sentralkapasiteten og linjeavstand. Hvilken hastighet du vil oppnå kan vi ikke si med 100% sikkerhet, vi kan heller ikke garantere hastighet.

 

Benytter du deg av vår sommerkampanje er det fri etablering på abonnement med hastighet 2000 og høyere, du vil få full fart de tre første månedene. Dette forutsetter 12 mnd binding. Benytter du deg av dette tilbudet vil du i løpet av de første tre månedene se hvilken hastighet vi kan levere til din adresse. Ønsker du senere å oppgradere hastigheten kan du gjøre det kostnadsfritt.

 

Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 07979 dersom du har spørsmål eller ønsker å legge inn bestilling.

 

Med vennlig hilsen

Bredbåndstelefonen Privat

 

 

Det virker som om tingene er i orden, men siden nextgentel er noe usikker vet jeg ikke helt om jeg bør skifte leverandør. For det ville ihvertfall vært surt og vært uten internett en stund, for så å risikere å få internett med samme lave hastighet. Men regner med at jeg skifter, venter til litt etter skolen har begynt,

Lenke til kommentar

Telenor har jo oppgradert/oppgraderer kundene sine nå. Kan det være at sentralen du er koblet til rett og slett hadde for lav kapasitet til å takle flere kunder på 4Mbit? Slik at ingen fikk 4Mbit, eller at bare noen fikk det?

 

Noe må det jo være, siden du hadde 2Mbit fra Tiscali før, som etter det jeg vet bruker Telenors utstyr i sentralen. Det er sikkert umulig for en ansatt i et callsenter å sitte inne med slik lokalkunnskap, men om dette resonnementet stemmer, så burde i alle fall noen i kundeservice si at dette kanskje stemmer, eventuelt kunne sjekke det opp. Det blir liksom for dumt å anta at alle kundene til Telenor scorte 2 på teknisk innsikt-testen på sesjonen.

 

Uansett, jeg trodde grunnen til at det tok tid å oppgradere kundene var at kapasiteten på enkelte sentraler måtte økes. Regner med at det er snakk om linje ut fra sentralen og videre vekk fra sluttbrukere. Noen med peiling som kan si noe om det?

 

Bra for trådstarter at NGT har eget utstyr i hans sentral.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Noe må det jo være, siden du hadde 2Mbit fra Tiscali før, som etter det jeg vet bruker Telenors utstyr i sentralen.

Tiscali har/hadde eget utstyr i de fleste større sentraler, mens i de mindre brukte de nok Telenor DSLAM (som de fleste andre norske ISP-er gjør) i mindre sentraler.

Det er også hvert å merke seg at mange norske ISP-er bruker banetele sitt bakkenett der det er tilgjengelig. Det kan være en mulig forklaring her, selv om jeg ikke sitter med noen faktiske data! ;)

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Jeg bestilte akkurat nå via nettet abbonement med 8000 hastighet fra Nextgentel (Student, Echo 8000 til 648 kr/mnd).

 

Hvordan blir det i tilknytning til Telenor (har ikke bindingstid)? Planen min er å vente til jeg får brev i posten fra Nextgentel for bekreftelse av linje eller lignende (slik at jeg eventuelt slipper og være lenge uten internett), og derretter si opp hos Telenor- denne planen er vel greit nok? For en kan vel si opp på dagen/måneden når en har bredband? Det sto ihvertfall ikke nevnt noe om automatisk oppsigelse hos andre leverandører i veiviseren.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte akkurat nå via nettet abbonement med 8000 hastighet fra Nextgentel (Student, Echo 8000 til 648 kr/mnd).

 

Hvordan blir det i tilknytning til Telenor (har ikke bindingstid)? Planen min er å vente til jeg får brev i posten fra Nextgentel for bekreftelse av linje eller lignende (slik at jeg eventuelt slipper og være lenge uten internett), og derretter si opp hos Telenor- denne planen er vel greit nok? For en kan vel si opp på dagen/måneden når en har bredband? Det sto ihvertfall ikke nevnt noe om automatisk oppsigelse hos andre leverandører i veiviseren.

Jeg ville sagt fra til NGT at du har Telenor ADSL fra før, og at du ønsker å si opp Telenor og bytte til NGT. Jeg ville sagt det samme til Telenor.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Vi hadde ett helvete da vi skifta fra telenor til NGT. Telenor gadd ikke koble fra linjene før lenge etter avtaleopphørs-dato og NGT prøvde flere ganger, uten resultat. Vi satt uten internett i 7 1/2 uke, i det som skulle være ett "greit" ombytte fra telenor sin side.

 

Her om dagen sa jeg opp Telenor Mobil abbonementet mitt og skifta til Tele2. Par dager etter ble jeg ringt opp av telenor hvor en åndsvak tulling spurte "hva 'rem hadde gjort gæli nå.."

 

Takk for meg, vi snakkes aldri igjen.

Endret av Star
Lenke til kommentar

Regnestykket er enkelt: Telenor tar ut Tiscaliutstyret av sentralen og kobler deg over på sitt eget. Sier opp 3. parts forbindelse ut av sentralen og legger deg over på egen infrastruktur som sikkert allerede er belastet opp til pipehatten.

 

Det nedmonterte ustyret rigges opp i en annen sentral som ikke er utbygd.

Lenke til kommentar
Her om dagen sa jeg opp Telenor Mobil abbonementet mitt og skifta til Tele2. Par dager etter ble jeg ringt opp av telenor hvor en åndsvak tulling spurte "hva 'rem hadde gjort gæli nå.."

Hadde det samme når jeg skiftet fra Telenor til Tele2 på fasttelefon da jeg bodde i Norge. De ringte å lurte på hvorfor jeg hadde byttet. Jeg svarte at en av grunnene til byttet var at jeg ikke likte hvordan de hele tiden ringte meg for å selge abonnementene sine med stadig nye funksjoner og nye priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...