Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor bør skjerpe seg


Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt Tiscali Ultra abbonement i et år, med hastighet på 2048xXX (husker ikke upload). Pga oppkjøpet blir alle Tiscali kunder overført til Telenor. Selv fikk jeg et skriftlig papir, at når jeg er 2048Xxx Tiscali kunde, skulle jeg bli overført til hastigheten 4000 ved overføringen til Telenor.

 

For 5 dager siden tok overføringen sted. Men vår kjære Telenor overførte meg til møkkahastigheten 1000/200, og sa samtidig både på hastighetsendringssiden og via kundesupport at de ikke kan levere høyere hastighet, fordi sentralen ikke skal støtte det. Leverte inn en sak på dette samme dag som overføringen, og da jeg i dag ringte til kundeservice fikk jeg beskjed på telefonen om at en ny ordre var registrert. Ved samtale med konsulent fikk jeg beskjed om at de ville gi meg bedre linje i løpet av år 2005. Men jeg opplevde samtidig det simpleste, frekkeste og mest arrogante fra kundeservice i Telenor. Jeg fortalte at jeg var avtalebundet på 2048, noe som stemte, og at de har plikt å levere samme hastighet. Kundekonsulenten sa at det gikk dessverre ikke med høyere hastighet enn 1000, og jeg svarte med at jeg skulle hadd telefonnummeret til noen andre- gjerne de på teknisk. Han svarte med å legge på røret.

 

Dette må jo da være vanvittig galt, da jeg som sagt har hadd den dobbelte hastigheten hos Tiscali.

 

Noen som kan kommentere dette? Da tenker jeg på følgende:

- skal det kunne gå ann at Tiscali støttet høyere hastighet (fikk 2000 hastigheten jeg betalte for i et helt år), mens samtidig at Telenor ikke skal klare dette?

- er det ikke fryktelig useriøst å sende et skriv om at en får hastigheten 4000, uten å informere ytterligere- og plutselig få levert møkkahastigheten 1000?

- kundekonsulent som legger på, etter jeg forklarer at de skal være pliktig til å overta Tiscali sine forpliktelser etter oppkjøp.

 

 

Og hvis noen fra Telenor leser dette. Er det i tråd med deres policy og nedgradere linjene og tilbudet, istedenfor å oppgradere dem?

Endret av macklett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått beskjed om hva du skal betale for din nye linje? Hvis du har fått en regning som er større enn den burde være, men fremdeles bare har 1000/200, og Telenor har gode grunner for å gi deg denne hastigheten (kan være kapasiteten på sentralen som makses ut etter at alle ADSL-kunder har blitt oppgradert til 1000/200 eller mer), så er det i alle fall grunner til å være overbærende med dem.

 

Hvis ferga er full, så kan man godt bli sint, men man kommer ikke på før neste tur uansett.

 

Vår historie: Vi hadde 704/128, fikk 2464/448 etter byttet til Telenor fra Tiscali. Trodde det skulle bli 1000/200, men neida. Antar at det vi har nå tilsvarer 2000/400 i netto-hastighet. Er i allefall det vi får i tester. Samtidig fikk vi en regning på 720 kroner for de neste tre månedene med Telenor, så her er det noe seriøst galt.

 

Ikke at VI synes det er galt, for oss er det jo veldig greit...

 

Audun

Lenke til kommentar

Høres ut som et klart avtalebrudd, spør du meg.

 

Det vil si at du har rett til å heve avtalen du hadde med Tiscali, med tanke på bindingstid dersom du er under det. Hvis du av en eller annen grunn vil fortsette med TN, så for all del krev mindre månedsbeløp.

 

Som sagt, vil tro du har rett til å heve avtalen, og da står du jo fritt til å velge f.eks. Direct Connect, Bluecom eller andre som vil gi deg hastigheten du hadde før eller bedre. Disse gjør ofte det selv på sentraler som har Telenorutstyr da TN's tekniske retningslinjer virker ganske rigide...

Lenke til kommentar
Har du fått beskjed om hva du skal betale for din nye linje? Hvis du har fått en regning som er større enn den burde være, men fremdeles bare har 1000/200, og Telenor har gode grunner for å gi deg denne hastigheten (kan være kapasiteten på sentralen som makses ut etter at alle ADSL-kunder har blitt oppgradert til 1000/200 eller mer), så er det i alle fall grunner til å være overbærende med dem.

Eneste forklaringen deres er at sentralen ikke takler mer. Selv etter gjentatte henvendelser får ikke snakket med noen som har med det tekniske å gjøre, eventuelt kjenner til problemstillingen i mitt område. Men det skal neppe være så lettvindt at en kjøper opp et selskap med kunder som har avtaler med en bestemt hastighet (2048 hos meg), og dermed nedgraderer hastighetene, skylder på sentralen, og ikke engang gi en ordentlig redegjørelse?

 

// Prisen jeg får blir naturligvis den ordinære for den ladalinjen jeg har blitt tilbydd, her er det ikke noen problem.

Endret av macklett
Lenke til kommentar
Høres ut som et klart avtalebrudd, spør du meg.

 

Det vil si at du har rett til å heve avtalen du hadde med Tiscali, med tanke på bindingstid dersom du er under det. Hvis du av en eller annen grunn vil fortsette med TN, så for all del krev mindre månedsbeløp.

 

Som sagt, vil tro du har rett til å heve avtalen, og da står du jo fritt til å velge f.eks. Direct Connect, Bluecom eller andre som vil gi deg hastigheten du hadde før eller bedre. Disse gjør ofte det selv på sentraler som har Telenorutstyr da TN's tekniske retningslinjer virker ganske rigide...

Jepp, det er et klart avtalebrudd og grunn til å heve avtalen. Får vel begynne å lete etter internettleverandører i Tromsø området, og sjekke hastighetene og tjenestene de kan levere. Likevel synes jeg dette er svært surt, da jeg har blitt ganske avhengig av internett, og i tilknytning til skifte av internettleverandør må jeg regne med å være uten internett en periode.

 

Opprettet uansett denne tråden, så ser en ihvertfall at en kan stille spørsmålstegn ved Telenor sin kampanje "vi gjør Norge raskere". For i mitt tilfelle har de redusert hastigheten, og sabotert for utviklingen. Fra en ordinær Opel til Lada for å si det på en annen måte.

Lenke til kommentar

maclett:

Siden du har det skriftlig fra Tiscali, kan du gå til Forbrukerkontoret.

Spør om muligheten til erstatning fra Tiscali.

 

Som Audunr sier; "Ferga er gått.... osv", så hastigheten er noe man ikke kan gjøre noe med sålenge det tekniske ikke ligger til rette for høyere hastighet ennå.

Lenke til kommentar
maclett:

Siden du har det skriftlig fra Tiscali, kan du gå til Forbrukerkontoret.

Spør om muligheten til erstatning fra Tiscali.

 

Som Audunr sier; "Ferga er gått.... osv", så hastigheten er noe man ikke kan gjøre noe med sålenge det tekniske ikke ligger til rette for høyere hastighet ennå.

Hastigheten hos Tiscali hadde jeg ikke noe som helst problemer med, som sagt var den på 2048 hele tiden i vel 1 år som jeg anvendte den.

 

Slik at det må være klart for alle at dette problemet oppsto etter at Tiscali ble kjøpt opp av Telenor, og det ble automatisk skiftet internettleverandør til Telenor- og jeg plutselig "maksimalt kunne få 1000". Med andre ord har ikke Tiscali gjort noe som helst galt, og dette problemet skyldes fullt ut Telenor som plutselig ikke kan levere samme hastighet som Tiscali har gjort i bortimot 1 år.

 

Forklaringen om at sentralen plutselig ikke støtter hastigheten som jeg har hatt i et år virker da mildt sagt søkt og merkelig- hvordan kan en forklare dette? Og ikke minst kan en vel ikke plutselig sette ned hastigheten til en kunde, uten å kunne redegjøre for dette?

 

(blir vel borte i noen timer framover, svarer videre i kveld)

Endret av macklett
Lenke til kommentar

Si opp (eller krev å si opp) fra en gitt dato. I mellomtiden bestiller du nytt bredbånd fra en annen ISP som skal være operativ fra XXXX. Når du bestiller fra de, gjør de oppmerksom på at du har avbestilt fra XXXX. Be deres montør om ta nedkoblingen av TN's linje og oppkoblingen av den nye.

 

På den måten blir du ikke uten bredbånd. Ikke lenge ihvertfall.

 

I Tromsø er det vel godt utvalg av ISP'er -både nasjonale og regionale? Lokale selskap (ihvertfall der jeg bor) har en tendens til å gi høyere hastighet enn spesielt TN. Loqal f.eks. har tilbudt 4000/400 mens Telenor ennå lå på 704/128... Samme sentral med deres utstyr i.

 

Sikkert noe av de samme i Tromsø.

 

Hva gjelder hva linja kan levere eller ikke - så prøv ikke engang å diskutere med Telenor. Det nytter ikke. Hva TN leverer og hva som kan leveres er helt forskjellige ting. Husk at TN er fullstendig diktert av hva Telenor Networks sier, og der er en regel en regel. Punktum.

 

Men: Det er høyst sannsynlig at et annet selskap kan gi deg samme hastighet eller bedre, da de har helt andre retningslinjer/vurderingskriterier enn Telenor. :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv etter gjentatte henvendelser får ikke snakket med noen som har med det tekniske å gjøre, eventuelt kjenner til problemstillingen i mitt område.

Hahaha, jeg den har jeg aldri hørt før!! :!:

 

To ord: Glem det.

 

Og dump de. Husk å sende mail til kundeservice og si hvorfor! :thumbup:

Du får ikke snakket med noen som har peil uten å gå laaange omveier, via bekjente

og hjelpende engler som kjenner systemet. Og det er det ikke verdt i ditt tilfelle - tro meg.

 

Kundeservice er forøvrig bare en buffer for å beskytte Telenors indre kjerne, som ellers

måtte ha svart på millioner av klager og forespørsler - noe de ikke gidder.

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å ringe "800 35 195"?? Det er avdelingen hos Telenor som skal ta seg av migreringen av Tiscali-kunder. :thumbup:

Jeg ringte dette nummeret dagen etter at de skulle oppgradere, uten at noe hadde skjedd. Fikk svar i det første ringet, og oppgraderingen skjedde ti minutter etter at jeg hadde ringt. Så forhåpentligvis er det ikke dette nummeret du har forsøkt å ringe tidligere.

 

Ingen andre Tiscali-kunder som har opplevd det samme som meg, altså altfor høy hastighet til altfor lav pris etter oppgraderingen. (Har foreløpig 2000/400, og fikk en regning på 720 kroner for de tre neste månedene). Har tatt ut strømmen av modemet i forbindelse med noen innstillinger flere ganger, og hastigheten holder seg.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

For dere som er gamle Tiscali kunder:

 

Vet ikke om dere har fått det med dere men tiscali gikk konkurs og Telenor fikk disp til å kjøpe opp Bredbåndskundene dems, hadde det ikke vært for Telenor ville dere idag vært uten nett.

Ang at folk klager på hastighet fra 1000-2000, så vet alle med peiling at dette er ikke store forskjellen.

 

Telenors Ansatte i kundeservice er service innstilte mennesker som er der for å hjelpe dere kunde, Tiscalis ansatte har egne rutiner på hvordan "gi minst" mulig til kunden, event arroganse. TN har fått mye pepper for å være monopol. men ingen leverer mer stabile produkter og et så høyt nivå på kundeservice. Ingen i Telenor har lagt på røret på den kunden som skriver dette tidligere, enten har han vært i kontakt med Tiscali som gjorde dette, eller så lyver han.

 

Tiscali driter også i kunder som får feil på nettet eller blir frakoblet fra dems nett før avtalt dato at dem skal kobles opp mot telenor, dem henviser bare til telenor. Tiscali taper penger på å sitte i tlf med kunder, og fraskriver seg derfor alt ansvar.

Hastighets problemer ang plassering til sentraler forekommer ved alle ISP leverandører, selv har jeg litt problemer med Telenor og at man får d produktet man er tilbydt, dette er nok sikkert grunnet det interne rutinene som ikke fungerer. Uansett bør TN kunne levere over 4mbit linje, dem mener dette er d raskeste på markedet, men har tydeligvis ikke sjekket opp konkurrentene.

 

:whistle:

Lenke til kommentar
For dere som er gamle Tiscali kunder:

 

Vet ikke om dere har fått det med dere men tiscali gikk konkurs og Telenor fikk disp til å kjøpe opp Bredbåndskundene dems, hadde det ikke vært for Telenor ville dere idag vært uten nett.

Ang at folk klager på hastighet fra 1000-2000, så vet alle med peiling at dette er ikke store forskjellen.

 

Telenors Ansatte i kundeservice er service innstilte mennesker som er der for å hjelpe dere kunde, Tiscalis ansatte har egne rutiner på hvordan "gi minst" mulig til kunden, event arroganse. TN har fått mye pepper for å være monopol. men ingen leverer mer stabile produkter og et så høyt nivå på kundeservice. Ingen i Telenor har lagt på røret på den kunden som skriver dette tidligere, enten har han vært i kontakt med Tiscali som gjorde dette, eller så lyver han.

 

Tiscali driter også i kunder som får feil på nettet eller blir frakoblet fra dems nett før avtalt dato at dem skal kobles opp mot telenor, dem henviser bare til telenor. Tiscali taper penger på å sitte i tlf med kunder, og fraskriver seg derfor alt ansvar.

Hastighets problemer ang plassering til sentraler forekommer ved alle ISP leverandører, selv har jeg litt problemer med Telenor og at man får d produktet man er tilbydt, dette er nok sikkert grunnet det interne rutinene som ikke fungerer. Uansett bør TN kunne levere over 4mbit linje, dem mener dette er d raskeste på markedet, men har tydeligvis ikke sjekket opp konkurrentene.

 

:whistle:

Tiscali gikk ikke konkurs.

 

Forskjellen på 1000 og 2000 er 100%. Det er ganske "mye".

 

Hvordan vet du dette om kundeservicen? Veldig bra at du skriver så mye godt og begrunner alt kjempefint med kilder og annen informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...