Gå til innhold

Hjelp vdr. innbrudd (Innboforsikring)

Daehli

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ett innbrudd her hjemme i Januar hvor det eneste som ble stjelt var min lett-MC, en Honda NSR125, som ikke var forsikret i år grunnet ett lite prosjet hvor jeg skrudde den helt fra hverandre og gikk over hver minste detalj.

Jeg kom så langt som å ha lakkert hele rammen og skiftet ut nesten alt av bolter og slitte deler da det eneste som gjennstod var å lakkere kåpene før noe frekke tyver stakk av med vidunderet som kostet meg alle konfirmasjonspengene.

Det jeg lurer på er om jeg i det heletatt har noen rett på penger fra forsikringsselskapet under innboforsikringen?

Situasjonen er den at vi har den "beste" innboforsikringen fra Sparebank 1 vest som i grunn skulle dekke det meste utenom "motoriserte kjøretøy". Problemet er at sykkelen ikke var forsikret i seg selv, men den stod hjemme i garasjen som var FG godkjent.

Egentlig er jo motorsykkel et motorisert kjøretøy, men tyvene stakk av med en sykkel som ikke hadde el-anlegg på, kåper eller instrumenter (Tyvene var så dumme og ikke tok med de løse delene som lå rett ved siden av sykkelen, derfor manglet de både det ene og det andre).

Det er en stund siden nå, men da det skjedde tok vi kontakt med forsikringsselskapet og lurte på om forsikringen dekket det, men selfølgelig nekter damen på telefonen for at innboforsikringen kan dekke dette siden det er et motorisert kjøretøy.

Har jeg noe rett overfor forsikringselskapet?

Det var ett tyveri av en sykkel som ikke hadde fungerende motor, heller ikke noe som helst av utstyr var koblet på som gjore den motorisert utenom motorblokken.

Hva gjør jeg?

Takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...