Gå til innhold

Anbefaling bluetooth headset

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bluetooth telefon, og i samme slengen blir det nok et bluetooth headset. Problemet er at utvalget er så stort at jeg har ingen anelse om hva jeg bør velge.

Tror jeg kjøper Siemens M75 telefon (bør tåle litt juling)

Tråd om USB bluetooth adapter:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=451118&hl=

Tråd om telefon:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=448542&hl=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja - nå skal jo BT være standard uavhengig av merke, men ofte sies det vel at man bør gå for et av samme merke som telefonen for å være helt sikker på kompabilitet.

Når det er sagt har jeg ikke gjort det selv.

Har en Jabra 250 som jeg er meget godt fornøyd med. Behagelig å ha på (bak-øret design) og god løsning for å lede innkommende lyd inn i øret.

Når jeg er ute og kjører har jeg det som oftest bare i øret under hele ferden fordi jeg knapt merker at det er der.

Enheten lades i en liten "dockingstasjon" som kan kobles fra selve laderen og festes i beltet (for å kunne plassere headasettet i når det ikke brukes). Men jeg tar meg selv i å ikke benytte meg av det. Jabra MÅ nemlig lades i denne enheten og jeg er redd for å ødelegge den.

På jobb benytter jeg en SonyEricsson HBH-602. Dette fungerer også utmerket men er litt mer kronglete å sette på øret. Det har derimot en smart patent for å bære med seg enheten; nemlig et halsbånd som kan festes i ladepluggen. HBH-602 lekker litt lyd, så ved fullt volum i stille omgivelser hører faktisk personene i "andre enden" sitt eget ekko. Men det er enkelt å skru ned volumet med volumknappene, og da forsvinner dette problemet.

Begge modellene har mange dagers standby og 4-6 timers taletid.

For å konkludere:

Fordel Jabra:

Noe bedre lyd (trolig bedre i støyende omgivelser) - behagelig å ha på over tid.

Fordel SonyEricsson:

Medfølgende "halsbånd" som festes i ladepluggen gjør at man slipper å putte headsettet i lommen eller andre steder men ha det hengende rundt halsen.

Til opplysning benyttes begge enhetene mot en god gammel Nokia 3650 og en Qtek 2020i - begge uten problemer.

Håper det var til hjelp.

Endret av Kristoff
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har god erfaring med SonyEricsson HBH-660. Det ligger godt på øret, har bra batteri og sist men ikke minst: nummervisning! Det er utrolig praktisk å kunne se hvem som ringer på headsettet når mobilen ligger i en veske i baksetet... :-)

Settet koster ikke så mye heller. Ser at en del butikker har sommerkampanje der du får med bil-lader osv :-)

-M

Lenke til kommentar

I Norge er tCom leverandør av Jabra, og har eget servicenummer for raskt help om det skulle være noe problem. Jabra er noe dyrere. Se etter Jabra BT-serien.

HBH-serien skal vel også fungere, men i og med at det er et Sony Ericsson-produkt, ville jeg ikke blitt overasket om ikke alt fungerte som det skulle sammen med en Siemens telefon.

Det mest optimale headsettet for M75 er Siemens orig. Bluetooth portable HKW-700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...