Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er poengkravene for Informatikk

Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt at jeg skal få kommet meg i gang med Informatikk på UIO til neste år (2006), men når jeg kikket på Samordna Opptak sine tall ble jeg først bekymret for kravene, så ble jeg bare forundret..

i følge denne (excel, linje 140) er det rundt 400 kvalifiserte søkere til stuidet, og 133 har fått tilsendt tilbud. (25% av søkermassen høres da inderlig dårlig ut)

Mens denne (informatikk ved UIO, langt nede på siden) igjen sier at poengkravet er "alle", og til det sier den siden følgene:

Kode   Forklaring

------ ------------------------------------------------------

ALLE   Alle kvalifiserte søkere fikk tilbud

Nå er jeg litt forvirret her, vil jeg måtte kjempe hardt for å kunne komme inn, eller vil jeg komme inn såfremt jeg har fått ordnet med studiekompetanse m. ekstra mattematikk? :hmm:

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke forstå annet enn at disse opplysningene er direkte motstridende.

Det vil si at det kan jo selvsagt være at alle de som ikke fikk tilsendt tilbud (jfr. Excel-arket) ikke er kvalifisert til å søke, men det synes jeg virker litt rart siden det dreier seg om 75% av søkegruppen.

Jeg vil tro at det enten er en feil, eller at det er snakk om to forskjellige studier/linjer. Samordna opptaks studiehåndbok har alltid vært til å stole på når det gjelder opptaksgrenser, og det ser ut til at det er den elektroniske utgaven av denne du har kommet frem til:

http://www.samordnaopptak.no/statistikk/05..._2005_hoved.htm

Starter informatikkstudiet både i januar og august, eller kun i august?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...