Ueland Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Jeg har planlagt at jeg skal få kommet meg i gang med Informatikk på UIO til neste år (2006), men når jeg kikket på Samordna Opptak sine tall ble jeg først bekymret for kravene, så ble jeg bare forundret.. i følge denne (excel, linje 140) er det rundt 400 kvalifiserte søkere til stuidet, og 133 har fått tilsendt tilbud. (25% av søkermassen høres da inderlig dårlig ut) Mens denne (informatikk ved UIO, langt nede på siden) igjen sier at poengkravet er "alle", og til det sier den siden følgene: Kode Forklaring ------ ------------------------------------------------------ ALLE Alle kvalifiserte søkere fikk tilbud Nå er jeg litt forvirret her, vil jeg måtte kjempe hardt for å kunne komme inn, eller vil jeg komme inn såfremt jeg har fått ordnet med studiekompetanse m. ekstra mattematikk? Endret 2. august 2005 av Ueland Lenke til kommentar
amund Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg kan ikke forstå annet enn at disse opplysningene er direkte motstridende. Det vil si at det kan jo selvsagt være at alle de som ikke fikk tilsendt tilbud (jfr. Excel-arket) ikke er kvalifisert til å søke, men det synes jeg virker litt rart siden det dreier seg om 75% av søkegruppen. Jeg vil tro at det enten er en feil, eller at det er snakk om to forskjellige studier/linjer. Samordna opptaks studiehåndbok har alltid vært til å stole på når det gjelder opptaksgrenser, og det ser ut til at det er den elektroniske utgaven av denne du har kommet frem til: http://www.samordnaopptak.no/statistikk/05..._2005_hoved.htm Starter informatikkstudiet både i januar og august, eller kun i august? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg leste en del om Informatikk ved UiO for en stund siden, og da fikk jeg inntrykket av at det er et åpent studium hvis jeg ikke husker helt feil. Beste er nok å ringe til en studieveileder på UiO og få vite hva som er rett. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Hva legger du i åpent studium? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 At det ikke er noen poengkrav for å begynne på det. I alle fall - kommer du ikke inn (som er litt usannsynlig dersom det er et åpent studium), så er det alltids plass til deg oppe i Tromsø, sammen med resten av oss tøffingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå