CaSh Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hey, jeg har hatt denne pcen i 2 år og er kjempe fornøyd, men her om dagen så skjedde noe meget merkelig. Disken min begynte å lage skikkelig rare lyder, sånn av og på. Så plutselig noen dager senere så frøys alt, jeg måtte manuelt skru den av og da det starte opp hadde alt krasjet, og jeg måtte kjøre chkdsk. chkdsk tok 17 (!) timer tro det eller ei. Men etter det så fikk jeg endelig pcen oppe å kjøre slik at jeg kunne ta backup av arbeidet mitt og formatere. Så etter å ha formatert (alle 3 partisjonene), noen dager etter å ha brukt den så frøys den igjen, og det samme skjedde. Jeg kjørte chkdsk igjen, og denne gangen gikk chkdsk kjapt, så installerte jeg partition magic, ødela alle partisjoene og formaterte på nytt. Vel nå så lager pcen ingen rare lyder lengre, har fått installert windows og alt, men nå sliter den under installering av Service Pack 2. Jeg får installert ca halvparten, og etter det står den bare der og ikke gjør noe. Hvis jeg prøver å starte andre programmer, så bare låser de programmene seg. Men jeg kan fortsatt bruke musen og styre rundt, men alt fryser med engang. jeg har latt service pack 2 prøve å installere seg i 2 timer, uten at den ble ferdig. Kanskje jeg burde vente lengre, (skal prøve å sette den på over natten) og se hva som skjer. Men hva kan feilen være? Pcen er så vrien plutselig. Kan disken være ødelagt? Controllerne? Kanskje jeg har bare vært litt uheldig? Har lyst til å bytte disken på den men har litt lite lyst til å gjøre det hvis alt fungerer på den. Håper noen kan sette litt lys i sakene Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 etter det jeg vet så høres det ut som att det er hd som er på vei til og dø men hvis du ikke vil kjøpe ny hd før du er sikker på om det er den som er død så kan du jo kjøpe en 2,5"-3,5" overgang og teste den i en stasjonær pc først. overgangen får du kjøpt på de fleste webshopper . mvh nokiakiller Lenke til kommentar
johang Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ja. Regn med å skifte HD av og til hvis pcen din går varm mye. Jeg skifter uansett hd hvert tredje år, uavhengig av hvordan den måtte ha hatt det. Ja hvis den da ikke kommer med fem års garanti. Lenke til kommentar
Bioteknologi Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ta den på verksted... det er vell det sikreste. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Hei takk for foreløbig svar. Jeg klarte endelig å få installert service pack 2. Jeg måtte manuelt hente ned dette og ikke gå gjennom windows update. Men nå er det et nytt problem. Det virker som om jeg har fått en rar prosess som ikke tillatter noe internet på pcen min. Den ser ut som en virus, men jeg søkt med panda antivirus, og den fant ingenting. Det er en process som heter telcom.exe og den har lagt seg inn i configsys oppstart (3 steder), og hver gang jeg sletter den derfra, så kommer den igjen. Så jeg må manuelt slette den processen for å få internet til å fungere. Min internet explorer er plutselig blitt borte fra start menyen, måtte hente snarvei fra Program Files, men jeg bruker opera allikevel. Så spørsmålet mitt er, er det noen som har hørt om denne telcom.exe før? Prøvde å google etter det, men fant bare 2 sider med ingen sakelig informasjonshjelp. Takk for ytterligere hjelp. Shervin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå