Gå til innhold

Hvorfor ikke Elkjøp og Packard Bell?

aer

Anbefalte innlegg

Jeg skal primært ha en laptop til skolebruk, men ønsker også å kunne spille litt tyngre spill på den. Er ikke så oppdatert på datamaskiner for tiden, så jeg håper på noen tips og meninger om følgende.

Har registrert at Elkjøp ikke står høyt i kurs her på forumet. Men jeg fant en Packard Bell som etter mitt skjønn har gode spesifikasjoner i forhold til prisen: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...9201#Egenskaper

Hva kan trekkes fram som svakheter ved denne? Og er det ikke kjekt å ha mulighet til å levere tilbake pc'en på Elkjøp hvis en ikke er fornøyd etter tredve dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

les det som står med liten skrift ang det med 30 dagers returrett...

de har i alle fall reservert seg når det gjelder data/programvare i butikkene... om de har endret dette vet jeg dog ikke.. men handler man på nett har man jo vanelig 14 dager angrerett..

edit :la til litt..

Endret av Nake
Lenke til kommentar

Ingen liten skrift å spore, bare sitat: "Hvis du mot forventning ikke skulle være tilfreds med ditt produkt, har du 30 dagers returrett. Du kan selv velge om du vil oppsøke nærmeste Varehus, eller om du vil sende varen retur." Kjenner folk som har returnert varer som har blitt brukt i mellomtiden, det skal visst ikke være noe problem. Hva tenkte du på?

Lenke til kommentar

Er nå også kjent at PB ikke har hatt verdens mest solide PC'er å lap'er. Det er jnå i alle fall min mening med dem. De er greie, å¨det er det. Men du får bedre maskiner for samme pris der ute. Hadde heller kjøpt en dell om jeg var deg.

Lenke til kommentar

En god grunn til å holde seg unna PAckard Hell er supporten, eller rettere sagt mangelen på support...

Min PB laptop fikk et problem med partisjonene ikkje lenge etter at eg kjøpte den i fjor, og før eg rakk å brenne Restore CD'ene(De ligger på en skjult partisjon. PB er for gniene til å legge ved CD'er)

Eg leverte inn Laptopen for å få den reinstallert, og karen hos Elkjøp mente at dette burde gå greit...

PB norge skulle sende ham Cd'er og all ting...

Det tok 2 MÅNEDER for PB Norge til å sende de fordømte CD'ene!

Nå har maskina fått et annet problem...

En Zenerdiode på hovedkortet har røket så den virker ikkje lengre...

Men ettersom eg vil bruke PC'en igjen i år, så vil eg heller forsøke å finne ut hvilken spenning den skal ha og bytte den selv...

Finner eg det ikkje ut selger eg delene på QXL og kjøper en Toshiba eller kansje en Apple PowerBook...

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg så ville jeg ikke kjøpe bærbar pc fra Elkjøp. Elendig og lang ventetid på service når det først er noe gæli med pc'en. Har en kompis som kjøpte en datamaskin på Elkjøp. De gav han ingen Windows cd og heller ingen drivere. Kompisen er ikke datakyndig, Det gikk dårlig når han var på Elkjøp igjen og spurte om å få Windows cd + drivere. Han fikk ingenting og følte seg temmelig lurt av Elkjøp.

Man kan selvføgelig ta kontakt med Microsoft Norge og be om en ny Windows cd. Det som koster er linsensen og ikke cd'en. Cd = gratis, lisens = peng.

Dell er nok mye bedre enn Elkjøp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...