Gå til innhold

hvor mye skal jeg betale en vaskehjelp

Anbefalte innlegg

har prata med en av de hyggelige polske damene på jobb om hu kunne ta på seg og vaske hjemme hos meg (orker ikke og gjøre det selv)

men tingen er den att jeg ikke har noen anelse om hvor mye jeg skal betale hu for jobben...

er det noen som har peiling på hvor mye jeg burde gji hu for jobben??

og vaske selv er uaktuelt siden jeg hater og vaske gulv o.s.v

mvh nokiakiller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for min del var det enkelt.

jeg spurte som sagt bare en av de polske damene som jobber på hotellet jeg jobber på.

oivind_dahle:

jeg fikk tak i den gamle vaskehjelpen min med en lapp på butikken.

det er bare og luke ut de du ikke vill ha.

eller kansje du kjenner en fattig student som kunne tengt seg noe eksta og rutte med??

på folkehøyskolen jeg gjikk på så fikk jeg en av jentene som gjikk der til og vaske rommet mitt en geng i uka for 200spenn pr gang .

ADVARSEL: med en gang du er blidt vandt til og ha vaskehjelp så er det vanskeligt og slutte :ermm:

(leif du er velkommen i mine poster siden ingen vill ha deg)

mvh nokiakiller

Lenke til kommentar
Bor vaskedamen i Norge?

nei hu kommer kjørende fra polen en gang i uka bare for og vaske hos meg :tease:

men hvis du hadde orket og lese hele posten så hadde du skjønt att hu jobber på et hotell her i norge (det samma hotellet som meg).

og en person med fast jobb i norge, pleier vell og bo i norge :hmm:

mvh nokiakiller

Lenke til kommentar
Bor vaskedamen i Norge?

nei hu kommer kjørende fra polen en gang i uka bare for og vaske hos meg :tease:

men hvis du hadde orket og lese hele posten så hadde du skjønt att hu jobber på et hotell her i norge (det samma hotellet som meg).

og en person med fast jobb i norge, pleier vell og bo i norge :hmm:

mvh nokiakiller

Det er da mange polakker som jobber på hotell i Notge og bor i Polen. Jeg kunne ikke vite at hun ikke var sesongarbeider. Men hvis hun ikke er det så burde du betale 150 kr

Lenke til kommentar

Går hun med på 100,- så er det jo greit, hvis ikke ville jeg prøvd 120,- før jeg gikk opp til 150,-...

Er jo også avhengig av din egen situasjon. Hvis du har veldig godt med penger betaler du mer enn hvis du kun lever av studielån... Lønnen bør stå i forhold til arbeidet, leiligheten og inntekten din. (L)Eier du en stor leilighet med dyrt innbo vil det virke veldig smålig å tilby 100,-, men hvis du derimot har en normal størrelse på boligen og ikke har en (forholdsvis) stor lønn (for din livssituasjon) kan du slippe unna med mindre.

oivind_dahle> Som regel er det trygt å stole på dem, men det er alltid en sjanse for at de vil gjøre noe mindre heldig for deg. Enkleste måten er vel å legge ut litt penger på et ikke alt for tydelig sted og se hva som skjer. Bare pass på at du ikke gjør det så synlig at det er tydelig det er en test...

Personlig har jeg aldri opplevd at vaskehjelpen har stukket av med noe, men håndverkere mens familien var på ferie derimot....

Et siste lite tips er at de fleste vaskehjelper (ihvertfall de jeg har vært borti) greier fint å holde en bolig i god stand, men er det snakk om skikkelig (vår)rengjøring bør du gjøre det selv, for så å la dem opprettholde det. Av ganske mange forskjellige har jeg til gode å finne en som husker å vaske alle kriker og kroker, bak dører og under møbler.

Søren, nå fikk jeg også lyst på vaskehjelp igjen :(

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å vaske etter deg, så syns jeg synd på deg... :no::no:

Går ut ifra at du er en normal sund type, og de pengene kunne du brukt på andre ting..

(hvis du driter penger så du alltid donere det vekk til en god sak)

Lenke til kommentar

Tja, hvor stor leilighet/hus har du? Ville heller satset på en fast sum istedet for timebasert. Vi har en philipinsk dame(Philipinere regnes blandt de beste fremmed-arbeiderne) en gang i uken. Hun har de siste årene fått hvit lønn for å få pensjonspoeng. Men ville uansett satset på en fast sum jeg.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke klarer å vaske etter deg, så syns jeg synd på deg... :no::no:

Går ut ifra at du er en normal sund type, og de pengene kunne du brukt på andre ting..

(hvis du driter penger så du alltid donere det vekk til en god sak)

Det er vel strengt tatt et spørsmål om prioriteringer...

Vasking tar tid, så noen prioriterer å betale andre for å vaske mens de kan gjøre noe annet. Andre vasker selv, og sparer pengene som de bruker på noe annet de har lyst på.

På den ene siden får du mer tid, men mindre penger, på den annen side får du mer penger, men mindre tid. Så er det opp til en selv hva man føler er viktigst...

Lenke til kommentar

Si det slik:

"Du har valget, 160 kr/t hvitt eller 120 kr/t svart." Da slipper du billig ;)

Uansett bør du vurdere å ta stykkpris (per vasking) fremfor timespris, ettersom det medfører mer effektivitet. (Er hun pen å se på, så la henne jobbe etter timespris, seff) Det er mye enklere slik hvis dere blir enige om hva som skal gjøres, og hvor grundig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...