andm Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 I en Wordpresss-blogg ønsker jeg å ramme inn noe av teksten for å tiltrekke ekstra oppmerksomhet. Jeg tenkte å ramme inn teksten i en ramme med en slags rød eller gul bakgrunnsfarge (farge har vel egentlig ikke noe å si, siden dette lett kan endres). Jeg regner med at dette er enkel CSS-kode for guruene her, så jeg håper at dere kan hjelpe meg. Det er selvsagt ikke noe i veien for at denne rammen kan «styles» litt, så lenge den er relativt stilren. Ved at en slik kode legges til i CSS-filen for det aktuelle temaet i Wordpress, vil det bli mulig å benytte en kode i innleggsredigeringsvinduet for å få denne rammen til å vise seg i innlegg i bloggen, korrekt? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 CSS: p.uthevet { padding: .5em; background: yellow; border: 1px solid #333; } For å få denne effekta på e.g. eit P-element, gjer du slik: <p class="uthevet">Dette kjem inni den gule boksen</p> Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Tusen takk, dette var akkurat det jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå