Leshrac Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg bygde nettop en maskin til meg selv, tenkte d var på tide med noe nytt..her er spesifikasjonene: CPU: Ahtlon XP2100 Hovedkort: MSI KT3 Ultra RAM: 512DDR GFX Kort: MSI TI4400, (GF4, 128mb) Lydkort: Soundblaster 5.1 Harddisk: WD 40gb kjører xp pro har 6 vifter på kabinettet, og en svær på CPU'en, hovedkortet og gfx kortet dataen er ganske ustabil, den går mange ganger ut av spill, og fryser av seg selv, tilogmed på gamle spill som starcraft, noen ganger hakker den også, slik at den fryser i 2 sekunder og starter igjen. Jg har ikke klokket den ennå, men skal nok etterhvert..,kan dere se noen grunn til hvorfor den ikke funker..... takk for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Nisse_Puler Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 amd har problemer med å kjøre i widows xp!! Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 har de?, hvorfor heter d da XP2001, hører litt galt ut :razz: hva kan jeg gjøre....må jeg kjøre ME eller no da? Lenke til kommentar
Nisse_Puler Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 du kan prøve å kjøre me.. jeg har en amd xp 1700 å har de samme problemene når jeg kjører widows xp.. Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg ville ikke kjørt ME om jeg hadde vært deg, jeg hadde valgt Windows 2000. Dette er mye mer stabilt enn ME. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 skal ha spill pc...synes 2000 er litt treig med d noen ganger, i tillegg at den ikke kjører alt...er d ingenting jeg kan tweake på? > Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Først av alt; - last ned nyeste detonator-drivere til skjermkortet fra nvidia.com f.eks. - last ned Via4in1-drivere til hovedkortet - windowsupdate er en fin ting Ellers skal det vel finnes noen patcher som fikser DirectX-problemer og sånt.. Klokke XP2100+? Jaja, det er alltid gøy å presse maskinen (selv om det bare er 100MHz..) :smile: PS. Hvor varm er maskinen din? Lenke til kommentar
Nisse_Puler Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 du kan lese på harware.no om problemen mellom amd og windows xp. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 jeg er faktisk ikke klar over hvor varm den er...for bios har ingen innebygd måler..men den føles ikke varm ut....har nyeste drivere til skjermkort, og gjort windowsupdate, skal prøve de vie4in1 driverne Lenke til kommentar
que Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 23:33, Nisse_Puler skrev:amd har problemer med å kjøre i widows xp!! Dette mener jeg er tull, aldri hatt ett problem med xp og min amd-pc. Hvis det bare hadde vært trøbbel med xp og amd xp, så hadde neppe ferdig-pc-produsentene (og komplett) bygget pcer basert på amd xp og win xp, da hadde de kun fått pc'ene i retur. Som en annen nevnte over er det viktig og installere via chipsettdriverene (4in1) og nVidia sine drivere. Bruker det samme hk'et med en amd xp1700+ og like mye ram. Riktig nok har jeg kun ett gf3 ti200 skjermkort, men enda ikke hatt noen problemer i spill, eller med noen andre aplikasjoner. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 leter og leter på hardware.no...hvor er d jeg finner den artikkelen ..søkesystemet er ikke akkuratt bra der Lenke til kommentar
sten Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Kom med noe konkrete fakta på at AMD XP har "problemer" med å kjøre win Xp ??? !!Linker takk!! 1. har erfart at spill fungerer noe dårlig i win XP pro. 2 kjører dualboot med win ME til spill. 3. kjører XP til alt annet. 4. kan telle på en hånd som jeg har hatt klikk grunnet SW/winXP feil på 6 mnd nå. 5.JA jeg bruker AMD XP ja. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 jeg synes dette er ganske rart, for jeg sitter på an AMD 1Ghz, 256mb, gf2 maskin nå, jeg kjører xp her og, og har aldri hatt noen problemer... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 AMDs problem med DirectX 8.1 Selv tror jeg WinXP kan være årsaken til at mange får litt ustabile maskiner. Det blir sikker bedre med sp1 osv. Kanskje du skulle prøvd Win2000.. Jeg kjører uansett WinXP - liker det! :smile: Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 23:36, Leshrac skrev:har de?, hvorfor heter d da XP2001, hører litt galt ut :razz:hva kan jeg gjøre....må jeg kjøre ME eller no da? at amd heter XP har ingenting med Windows XP å gjøre! er ikke det bare et markedsførings forsøk eller noe? Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 vel...d funker Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Har du vært her?? Det står en god del ting du kan prøve på. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-08-03 02:45 ] Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 æsj denne tråden har vel gått langt nok , fyren hadde jo ikke innstallert via 4in1? Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 ja, takk alle sammen, skal prøve litt av hvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå