danandre Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Heisann Jeg sliter litt om dagen, for jeg prøver å finne den ultimate portable laptoppen. Kriterier : Vekt: Mindre enn 2 kg Skjerm: 12" eller 14" - Helst SXGA+ eller WXGA Harddisk: Minst 40GB Skjermkort: Har ikke så mye å si CPU: Centrino M RAM: Minst 512MB DDRII Trådløst: Ja, selvfølgelig Klart, pris har litt å si, men de fleste ligger på rundt 12 000 til 14 000, mer enn det vil jeg helst ikke gå. PC'n skal brukes til skolearbeid, og annet vanlig bruk (filmer, musikk etc), spill er ikke noen prioritet for meg, så skjermkort har ikke så mye å si. Her er noen jeg har sett på : Dell Latitude X1 Generelt Prosessor: Intel Pentium M (ULV) Prosessorhastighet: 1100 MHz Brikkesett: i915GM Minnehastighet: PC2-3200 (400MHz) Ledig(e) minnespor: 1 stk Minne: 512 MB Harddisk: 60GB Skjerm Grafikkontroller: Integrert Intel GMA 900 Grafikkminne: 128 (delt) MB Grafikkoppløsning: 1280x768 Skjermstørrelse: 12.1 Skjermtype: WXGA Inn- og utganger Skjermutgang: 15-pin D-sub Videoutgang: Ingen USB-port(er): 2 stk USB 2.0 porter FireWire: 1394a (4pin) Mikrofoninngang: Ja Minnekortleser: SD, CF Nettverk Nettverkskort: 10/100/1000 Mbps Trådløs nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps) Bluetooth: Ja Modem: V.90 - 56 kbps Annet Dimensjoner: 28,6 X 19,68 X 2,5 cm Vekt: 1.14 kg Styreredskap: Pekebrett Pris: Ca 13 000,- kr | Produkt Klart, X1 er en utmerket maskin. Jeg har faktisk testet den selv. Den har WXGA, widescreen noe som gir en bedre oppløsning. Den er vifteløs, noe som er meget ideelt for meg til bruk ved forelesninger osv, hvor man helst ikke vil støye for mye. Prossessoren er rask nok til mitt bruk uansett, slik at det er ikke noe problem. Den har trådløst, bluetooth og en slump USB innganger og firewire. Helt greit. DVD/CD brenner er eksternt, noe som ikke gjør meg noe i det heletatt. Det mest geniale er vel vekta, 1.14kg er helt utrolig, noe som gjør den meget portabel, og lett å få med seg. Dell har jo også meget gode garanti vilkår, med på-stedet service i 3 år fra kjøpsdato. Dette kan være mer akuelt for laptops, siden det generelt sett er vanskeligere å fikse noe selv på en laptop (ie, bytte ut defekte deler osv). ___________________________________________________________________ IBM ThinkPad X41 Generelt Prosessor: Intel Pentium M (LV) Prosessorhastighet: 1.5 Ghz Brikkesett: i915GM Minnehastighet: PC2-3200 (400MHz) Minne: 512 MB Minnetype: SO-DIMM (DDR 2) Harddisk: 40GB Skjerm Grafikkontroller: Integrert Intel GMA 900 Grafikkminne: 128 (delt) MB Minnetype: DDR2 RAM Grafikkoppløsning: 1024x768 Skjermstørrelse: 12.1 Skjermtype: XGA Inn- og utganger Skjermutgang: 15-pin D-sub Videoutgang: Ingen USB-port(er): 2 stk USB 2.0 porter FireWire: Nei Mikrofoninngang: Ja PCMCIA-spor: 1 stk. CardBus Type I/II Minnekortleser: SD Infrarød: Ja Nettverk Nettverkskort: 10/100/1000 Mbps Trådløs nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps), 802.11a (54Mbps) Bluetooth: Valgfritt Modem: V.90 - 56 kbps Annet Optisk enhet: Ekstern, DVD-brenner (DVD+R) Dimensjoner: 26.67 x 23.67 x 2.38 cm Vekt: 1.2 kg Styreredskap: Styrepinne Pris: ca 15 000,- kr |Produkt IBM har alltid være en meget solid aktør i markedet for laptops. De har alltid fått god kritikk for kvalitet. Denne er ganske lik Latitude X1 bortsett fra et par ting. Den har IKKE widescreen format, den kjører XGA (1024x768), nå har jeg aldri testet denne oppløsningen på en 12", men jeg antar at det kan fort bli litt stort å se på. Denne har raskere prosessor, men i gjengjeld bråker denne mer. Et annet minus er det at jeg kan ikke se noen store aktører på markedet som tilbyr denne modellen(?) Og prisene ser ut til å variere noe voldsomt i prisguiden. Denne har også kun 40GB mens Dell sin har 60GB harddisk. Jeg er voldsomt usikker på denne modellen fordi det er så lite informasjon tilgjengelig angående produktet på internett. Hvis noen har inspill så kom gjerne med de (Hvor dere kjøpte den, pris osv). ___________________________________________________________________ ASUS Notebook W5A Generelt Prosessor: Intel Pentium M Brikkesett: i915GM Minne installert: 512 MB Minnehastighet: PC2-3200 (400MHz) Minnetype: SO-DIMM (DDR 2) Harddiskgrensesnitt: P-ATA Skjerm Grafikkontroller: Integrert Intel XG2 Grafikkminne: Delt (ikke spesifisert) MB Minnetype: DDR2 RAM Grafikkoppløsning: 1200x800 Skjermstørrelse: 12.1 Skjermtype: WXGA Inn- og utganger Skjermutgang: 15-pin D-sub Videoutgang: S-Video USB-port(er): 3 stk USB 2.0 porter FireWire: 1394a (4pin) Optisk digitalutgang (SPDIF): Ja Mikrofoninngang: Ja PCMCIA-spor: 1 stk. CardBus Type I/II Minnekortleser: Nei Infrarød: Nei Nettverk Nettverkskort: 10/100 Mbps Trådløs nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps) Bluetooth: Valgfritt Modem: V.90 - 56 kbps Annet Dimensjoner: 30.5 (B) x 22.0 (D) x 3.0 (H) cm Vekt: 1.6 kg Styreredskap: Pekebrett Webkamera: Ja Pris: ca 14 000,- kr | Produkt Bare så det er sagt, denne har ikke minnekortleser, men det er ikke noe jeg trenger uansett, så jeg trekker ikke for det. Denne har WXGA, et stort pluss. Vekten er 1.6kg, noe av grunnen er at den har DVD-spiller integrert. Den har innebygd trådløs mottaker for mus, noe som er ganske ideelt for meg. Den har webcam på toppen av skjermen, ikke noe jeg kommer til å bruke aktivt men allikevel arti. Den fyller de kriteriene jeg har satt iallefall. Vet ikke helt hvordan garantien osv er på den der. _____________________________________________________________________ Fujitsu Siemens Lifebook S7020 Supreme Generelt Prosessor: Intel Pentium M Brikkesett: i915GM Ledig(e) minnespor: 2 stk Harddiskgrensesnitt: S-ATA Minne: 1GB Harddisk: 80GB Prosessor: 1.86 Ghz Skjerm Grafikkontroller: Integrert Intel GMA 900 Grafikkminne: 128 (delt) MB Minnetype: DDR2 RAM Grafikkoppløsning: 1400x1050 Skjermstørrelse: 14.1 Skjermtype: SXGA+ Inn- og utganger Skjermutgang: 15-pin D-sub Videoutgang: S-Video USB-port(er): 3 stk USB 2.0 porter FireWire: 1394a (4pin) Linje-ut: Ja Optisk digitalutgang (SPDIF): Nei Mikrofoninngang: Ja PCMCIA-spor: 1 stk. Express Card / 1 stk PCMCIA Minnekortleser: SD, MS, MMC Infrarød: Ja Nettverk Nettverkskort: 10/100/1000 Mbps Trådløs nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps) Bluetooth: Valgfritt Modem: V.90 - 56 kbps Annet Dimensjoner: 30.6 (B) x 24.8 (D) x 3.4 (H) cm Vekt: 1.8 kg Styreredskap: Styrepinne og pekebrett Pris: ca 16 000,- Kr | Produkt Den desidert beste laptoppen når det kommer til ytelse. Ser at det ikke er noen med erfaringer i prisguiden, så det som jeg tenker på da er støy. Ellers har den en veldig godt skjerm, som er SXGA+ med en meget god oppløsning på 1400x1050. Prisen derimot begynner å strekke seg litt for langt for meg. Men man får det man betaler for, og denne er virkelig fin. Noen som har noen inspill vedrørende denne? _____________________________________________________________________ Jaja, det var vel det. Hvem skal jeg VELGE? Jeg klarer det ikke! X1 er kjempedigg, med ultralav vekt, men har en svak prosessor. X41 er utrolig robust, men har dårlig skjerm (XGA) W5A er jevnt over god, har integrert dvd-spiller noe som kan være greit. Veldig lik X1 på mange punkter, men X1 har fordelen av å være lydløs! S7020 er kongen på haugen når det gjelder ytelse og skjerm, men støyer den mer, og er prisen verdt det? Takk for alle inspill! Og hvis jeg har glemt noen laptops (under 2kg), ikke nøl med å si ifra. Er det kanskje noen nye modeller som kommer ut i nær fremtid? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Masse bra men jeg syntes at man betaler for mye for selve ThinkPad merkenavnet. Jeg er usikker på de andre men hadde uten tvil gått for en ultraportabel som har intergrert drev fremfor å drasse med seg ekstern boks. PS: Tråden din var meget pent satt opp! Hadde alle som hadde slike spørsmål gjort dette, så hadde de fått bedre respons. re5pekt! Endret 31. juli 2005 av überGoliath Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Fujitsu P1510..., men kommer sikkert ikke i salg i europa.. http://www.leog.net/fujp_forum/topic.asp?TOPIC_ID=8362 Hva skal du ha den til? En skjerm under 10' blir litt i minste laget som arbeidsmaskin, men over 10' funker helt fint om det er en sylskarp og fin skjerm Personlig er det veeeldig skjelden at jeg har behoc for cdrom eller diskett på en bærbar så lenge den har lan og wlan... + evt mulighet for USB minnepinne.... Er bare ved installasjon av OS, men de få gangene det skjer kan man vel tolerere og måtte bruke et eksternt drev Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Etter å ha prøvd en X40 kan jeg ikke si noe annet enn den er perfekt! Kan ikke anbefale noen av de andre siden jeg ikke har prøvd dem. X41 blir du helt garantert fornøyd med, eneste problemet kan være optisk drev, selv har jeg det på min i9300 men har kanskje brukt den 2-3 ganger! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Jeg ville kjøpt en 1551, ikke så dyre, men knallbra. Kan jo få de med alt du vil hos bla. www.netshop.no Btw, 'Centrino' er ikke en prosessor, men en 'pakke' med 855-chipset, P-M og 2200BG WLAN. Edit: Man kan ikke få DDR II på centrino heller, da må man over på 915-chipset. Endret 1. august 2005 av Goophy Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Et par ting som man også bør ta med i betraktningen. Asus W5A har to batterier som standard, veske og trådløs optisk mus. Den har også minnekortleser, noe du kan se utifra vår test på hw.no http://www.hardware.no/tester/laptop/asus/w5/venstre.jpg Den er naturlig nok noe større enn X1, men kan da bli levert med kraftigere prosessor og selvfølgelig den innebygde optiske stasjonen. Men den klarer ikke å konkurrere med X1 når det gjelder batterikapasitet. Vi testet maskinen med det midterste batteriet (det største som følger med maskinen som ny) og den holdt rundt 3 timer da. X1 holdt over 5 timer med det største batteriet. W5A blir mindre varm enn X1, men gir fra seg noe mer støy. Selv om viftestøyen på W5A er lav blir det naturlignok noe mer enn X1. Jeg synes likevel den er såpass stillegående at det ikke bør være et problem i forelesninger. Husk også at du kan ha større harddisker i W5A, og at den har PCMCIA-port. X41 er også en fin maskin, men som det meste annet med IBM-navnet på her til lands er den noe dyr i forhold til hva man får igjen. Ingen kan heller ta fra IBM kvaliteten de har på maskinene sine. Jeg har ikke prøvd fujitsu-siemens maskinene enda, men det ser absolutt ut som en interessant maskin. Spesielt at den har 14,1" med sxga+ oppløsning og en vekt under 2 kg. Mellom X1 og W5A som jeg har testet foreløpig så er det naturlig nok mange forskjeller. Men et par ting som er viktig å tenke på er byggekvaliteten. Asus W5A virker som en mer solid maskin og gir langt mindre etter for trykk på skjermen. Men tastaturet på X1 er noe bedre enn på W5A, og egentlig det aller beste jeg har brukt på en ultraportabel i tillegg til det som er på min Latitude D400. W5A har også en glare-type skjerm noe som gir bedre kontraster og litt bedre farger enn det de andre skjermene på maskinene du har ramset opp. Men det er ikke alle som liker slike skjermer, så det er helt opp til deg hva du velger, alle maskinene er meget gode! Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg hadde personlig gått for en X41. Nå har jeg kun en gammel X20, men en god venn av meg kjøpte seg en X40 og det er lett å se at IBM holder tradisjonen i hevd. Maskinen er rett og slett utrolig robust og gjennomført. Lokket er godt avstivet og gir ikke samme plastfølelsen som mange av Dells maskiner. Nei, man betaler ikke bare for merkenavnet her. Jeg har kun hatt behov for support fra IBM én gang, og det gikk helt smertefritt og kostnadsfritt for seg (bytte av harddisk). Når det kommer til 1024x768 oppløsning på 12.1" bør du ikke bekymre deg for at ting blir for stort. Langt i fra, mange vil til og med si at skjermen er for liten for oppløsningen. Det er likevel for det meste en vanesak og det fungerer veldig bra. I tillegg er skjermen fin og klar. X-serien kommer kun med trackpoint (knott i tastaturet) for å styre musepekeren. Det blir litt smak og behag om hva man foretrekker, men etter min mening er trackpoint å foretrekke fremfor en touchpad. Merk at her får du ikke noe valg, så prøv en maskin med trackpoint først! Mangel på cd-rom behøver ikke å være noen ulempe. Maskinen kan starte opp fra USB-floppy/cd-rom. Jeg har kun usb-floppy og denne brukes en sjelden gang ved installasjon av OS over nettverk. At prisene varierer veldig i prisguiden er gjerne fordi IBM ofte har en billigere modell som de regner å selge mer av. Denne er har ofte langt lavere pris enn resten av serien, men skiller seg ikke noe særlig ut og er gjerne ganske ok konfigurert. Lenke til kommentar
danandre Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Takker alle for de inspillene som allerede har kommet inn. Det ser ut til at dette valget kommer til å bli enda vanskeligere nå (Takk ) überGoliath: Takk, jeg håper at ved å investere litt tid i formatering og oppsett, vil andre investere tid i respons Gisse: Jeg tror nok at under 12" blir litt for lite for min smak. PC'n skal bare brukes til Office applikasjoner, og annet "normalbruk", men takk for linken. Fredrik Larsen: Enda en X41 fan ja . Eneste jeg lurer på er hvor mye over min antatte prisvurdering denne vil gå. Jeg så foresten at BI har studentilbud på denne modellen. Kanskje jeg skulle se å finne meg en BI student Goophy: Den så ikke så værst ut den der heller nei. Så kan man jo også konfiguere oppsettet selv. Får ta en nærmere titt senere. PS - Jeg mente selvfølgelig Pentium M, ikke Centrino bludern: Ja, så nå at W5A hadde minnekortleser. Men uansett, det er ikke noe jeg kommer til å trenge. Det batteriet dere testet var det som stakk ut eller? Der ser jo litt "stygt" ut med en liten klump ut bak. Bare litt flisespikkeri fra min side, men man vil jo ha litt "design" på laptopen også . Isåfall, hvor lang tid har det minste batteriet da? Siemens maskinen er fortsatt et reelt alternativ, da den veier såpass lite, for så mye specs. Håper dere skal teste denne i nær fremtid iallefall Zenit: Ok, var litt redd for at XGA ble litt for kronglete, men som sagt, det blir en vanesak uansett. Jeg foretrekker faktisk trackpoint fremfrom touchpad, så der er det ganske greit Er fortsatt veldig usikker på hvor man faktisk kan kjøpe denne modellen. Kan man kjøpe direkte fra IBM i Norge, og hvis det er mulig, blir det vel fort svindyrt. Jeg titta litt på IBM sine sider, men når jeg skal følge linken til X-serien sier den bare at den ikke finner noen TopSellers, heh. Endret 1. august 2005 av danandre Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 har jo denne da som du kan legge inn det du vil. http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10122 her er beskrivelse. http://www.dinside.no/php/art.php?id=22032...on=tekniskedata og en test http://www.dinside.no/php/art.php?id=220325 Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Her er det en omtale av Lifebook S7020. Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Jeg kan fortelle at jeg også satte opp IBM X41, Dell X1, Asus W5A og FSC S7020. Min rekkefølge ble: 1. FSC S7020, Dell X1, IBM X41 og Asus W5A. Når jeg sammenlignet FSC S7020 og Asus W5A så følte jeg at vekten mellom disse pc-ene var for lik. Vektforskjellen er bare på 150g, og da får du mye bedre ytelse og større skjerm hos S7020. Så sammenlignet jeg de to minste og letteste pc-ene Dell X1 og IBM X41. Problemet er at X41 er betydelig dyrere enn Dell X1. Du får mindre harddisk, mye mindre minne og mer støy enn Dell X1 og du må fremdeles betale mer. Så da stod jeg igjen med FSC S7020 og Dell X1. Valget mellom en bitteliten lydløs pc og en større men mye kraftigere pc var vanskelig. Selv bruker jeg ikke pc til spill, så jeg trenger egentlig ikke en kraftig pc med bra grafikk-kort (noe ingen av disse pc-ene har). S7020 Supreme PM 760 som jeg kjøpte hadde større skjerm med høyere oppløsning, mye sterkere prosessor, DDR2 ram, større harddisk (S-ATA), mye flere utganger og PCMCIA-port, og innebygd DVD RW. Alt dette får du med en ekstra vekt på 600g og en større regning. Dell X1 er billigere, du får faktisk litt mer ram, den er mindre, lettere og uten støy (til vanlig bruk var min S7020 veldig stille). Men til mitt bruk følte jeg at det var deilig med en større skjerm, bedre ytelse og at DVD RW var innebygd. Valget mellom disse to pc-ene kommer veldig ann på bruk og smak. Bruker du sjelden noen tunge programmer, har pc-en med deg rundt ofte og heller ikke bruker DVD rom noe særlig så bør jo Dell X1 være super. Endret 1. august 2005 av BrainMan Lenke til kommentar
danandre Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Takk for input der BrainMan. Eneste jeg har å utsette på FSC S7020 er som du satt opp, at den kom på 18 000,- kr. Dette er for høyt i forhold til det prisnivået jeg kan stille opp med. Basic utgaven kan være bedre for meg når det kommer til pris, men da får jeg kun XGA . Og da er jo litt av punktet med større skjerm borte. Den ekstra ytelsen er jo bare en slags bonus, for jeg trenger den egentlig ikke. X1, X41 og W5A er forsåvidt ganske like på mange punkter. Prisen er også ganske like, for hos Dell på man fort ut med noen ekstra lapper for bedre RAM osv. Men man kan jo alltids kjøpe mer RAM fra andre webshops for en mye lavere pris. W5A kan fort bli litt tyngre en de andre fordi den har innebygget optisk drev, men det er ikke noe jeg MÅ ha for å si det sånn. Kommer nok bare til å trenge optisk drev ved reinstallasjoner av programmer osv. Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du kan plukke opp Supreme-varianten billigere enn 18000. ca 2000 mindre hvis jeg ikke husker feil. Sjekk prisguiden. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 har jo denne da som du kan legge inn det du vil. http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10122 her er beskrivelse. http://www.dinside.no/php/art.php?id=22032...on=tekniskedata og en test http://www.dinside.no/php/art.php?id=220325 oppsett Standard Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk Programvare OEM CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM PowerDVD/Director/Producer/Mediashow Tastatur for Notebook S260/S270, norsk Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Firewall OEM, kun for PC solgt med OS SoftThinks Installasjons og recovery programvare, kun for PC solgt med OS legger in dette Intel Pentium M 760 2.0GHz PC533, 2MB, BOXED Kingston ValueR DDR SO-DIMM PC2700 512MB Non-ECC, 2.5V, 64M x 64, 200p, CL2.5 Fujitsu 100GB 5400RPM IDE ATA/100 2,5" 9,5mm MHV2100AH ekstra batteri Batteri 8-cell 4400 mAh black for Notebook S260/S270 Intel PRO/Wireless 2915abg MiniPCI 11a/g oppgradering for Centrino bærbar Microsoft WinXP Pro SP2 Norsk Inkl.CD, Blir prisen kr 14360 inkludert Garanti 3 år - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no Support 3 år - Komplett sin egen support Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vi har forøvrig også Komplett S260 inne til test, så en test av denne bør komme iløpet av uken. Standardbatteriet på W5A holder sannsynligvis halvparten av det vi testet. I tillegg til det stikker ikke standardbatteriet ut av maskinen i det hele tatt. Det største batteriet på X1 stikker ut på samme måten som det batteriet vi testet med W5A. Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du får den til litt over 16 000,- med 1,86GHz. pcutstyr.no Lenke til kommentar
danandre Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Ja, S260 ser ut som et godt alternativ da du kan konfiguere den selv etter eget behov. Pluss at den er priset lavt i forhold til andre. Gleder meg til å se testen bludern, og håper den kommer bra ut. BrainMan: Ok, så du bestilte 2.0ghz istede for 1.86. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du kan jo alltid vurdere en Acer Travelmate 3212WXMi. Greit nok at den kanskje veier litt mye, men den har alt (x700 skjermkort, woho!) og er akuratt passe størrelse (14") i mine øyne. Jeg har en tråd om maskinen (sjekk sig) og regner med å hente den fra posten på onsdag. Jeg kan komme tilbake med en liten brukertest da. De selger den på PSdata.no og Cshop.no Lenke til kommentar
agarfors Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Mykje interessant lesing her. Sikler etter ein slik sak sjølv, men eg satser på at eg får ein av arbeidsgivar når eg snart skal byrje å jobbe. ;-) Du har sikkert vore inne på tanken, men Asus har også ein mindre modell enn den som vart nemnt, S5A, på 1,2 kg. Den kjem altså i samme vektklasse som X1 / X31. Eg veit ikkje så mykje om den anna enn kva eg les på nett. Når det gjeld X1, eg beit meg merke i kva som stod på ein review av Cnet: "On the downside, none of these components is easily removable, so upgrades and component swaps will be difficult, if not impossible." Litt synd, men så lenge minnet er utvidbart, så går det vel bra... Produktet har forøvrig fått 7 av 10 i karakter her. At saken ikkje har vifter og på utruleg vis har fått Wxga er ikkje mindre enn utruleg. spør du meg. Ellers, valget mellom superlett og lett (1,2 vs 1,6) består vel litt forenkla ofte i innebygd CD-stasjon eller ei (++), for min del blir det valget enkelt. Når eg er på farten har eg verken behov for å lese eller skrive CD-ar, det kan ein ekstern brennar på skrivebordet eller via nettverket->stasjonær pc ta seg av. Men på den andre sida er det freistande med _litt_ større skjerm og oppløysing.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå