Gå til innhold

Grisebillig laptopp! Styre unna eller hoppe i det?

rend

Anbefalte innlegg

Du får hva du betaler for.. Er uanz skjelden en får en "ok" bærbar til 5k

Prioriterer du ikke Batterilevetid, så vil jeg ikke sei dette er ett dumt kjøp i forhold til prisen.

Hvis du tror at det alltid er sammenheng mellom pris og hva du får, så er det nok feil. Da kjenner du lite til hvordan markedskreftene fungerer.

Prisen på de mange produkter settes til det maskimale av hva de tror vi kunder er villige til å betale...

Detfor kan man av og til gjøre et varp når man finner noe som kan sies å være "lokkemat" etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble det ikke nevnt noe om en manuell "50% throttle" setting ( i en tråd om Celeron M nylig)?

Uansett, det hadde vært morsomt med en brukertest av denne billigsaken. Jeg er villig til å gi hundre kroner til trådstarter hvis han kjøper denne maskinen og poster en brukertest. (Ren nysgjerrighet fra min side). Hvis 50-60 stykker gjør det samme kan kjøpet trygt anbefales. Seriøst!

Edit: 50% seriøst.

Da sitter jeg her med Medion pc'n fra Elkjøp. Nettopp kjøpt. Prøver den et par dager så får vi se om den returneres eller beholdes. Til sitt bruk virker den ok, men vi får se. Trenger den bare som supplement til min desktop da det til tider er vanskelig å komme på nett med den da flere i huset bruker den (red. samboer)

Den har ekstern optisk drive, som jeg må benytte to (2) av de fire USB portene til å drive. Det sammen med lack of Pcmcia port er negativt.

Ang vekt, så stemmer det nok bra at den er ca 2.4 kg. En lettvekter så å si.. På flere områder kanskje ;)

Savnet min x-powerbook så at jeg fant ut av bærbart måtte inn i huset igjen. Helst da apple, men da budsjettet langt fra strakk til ble det altså Medion PC..

Flere som har gått til anskaffelse av denne?

Bored Andre

Lenke til kommentar
Flere som har gått til anskaffelse av denne?

Ja, jeg gikk også til anskaffelse av denne: måtte tidlig opp om morgenen sist mandag for å få kloa i ett av de tjue eksemplarer som min lokale Elkjøp hadde fått inn :-)

Uansett, rimelig fornøyd med datamaskinen. Av det positive:

- Bra materialvalg. Den har en litt ru plastikkoverflate, sammen med sin sorte farve minner den mye om ThinkPad-maskiner. Det blir lett distortions på skjermen om man trykker bakpå, så da må man forsøke å la være å gjøre det ;-)

- Lav vekt/tynn størrelse. Skyldes mye mangel på internt optisk drev og pcmcia og kortlesere, men for min del er dette ganske perfekt da jeg er ute etter en skrive/surfemaskin uten særlig dilldall.

- Grei batteritid, prisen tatt i betraktning. Jeg klarer å skvise ca. 2 timers levetid ut, med wlan on og lysstyrke på skjermen satt til 71%. (Noen som forresten vet om det noen sted går an å få ta i ekstra batteri/større batteri til denne?)

- Behagelig tastatur som ikke gir etter, godt nedsenket touchpad med utmerket og avansert scrollfunksjon (levert av Synaptics elns.)

- Bråker ikke! Viften kjører på fullt ett sekund etter oppstart, ellers har det vært stille som i graven.

- Trådløst integrert g-kort og cd-brenner inkludert i prisen!

Av det mindre positive:

- Kan bli litt varm under under bruk, dog jeg har opplevet langt verre.

- Følger ikke med noe slags innstillingsprogramvare for hw-komponentene, slik som IBM, Acer osv bruker å legge ved (hvilket også kan være positivt, da disse kan ha en tendens til å være med på oppstart og stjælesystemressurser).

- Helt sikkert uegnet for alt som heter spill, skjønt man i BIOS kan velge hvor mange MB ram skjermkortet skal bruke - 16, 32 eller 64 MB.

- Brukermanualen sier at all åpning av kabinettet er å regne som brudd på garantien, hvilket betyr at den må leveres inn på verksted for oppgradering av RAM og HDD.

Jeg kan derfor helt klart anbefale denne maskinen til andre som har behov for en billig, stillegående, liten og lett maskin.

Ols: Om dette tilfredstiller dine krav til en brukertest, sett 100 kroner inn på Røde Kors' konto :-)

Lenke til kommentar

Fin brukertest rend. (jeg var jo bare 50% seriøs, så det blir bare 50 kroner). Ingen har visst forklart hvorfor prisen spratt opp fra under 5k til nærmere 6, og da er det jo litt mer konkurrranse. Positivt at det er så lite støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...