Gå til innhold

Grisebillig laptopp! Styre unna eller hoppe i det?

rend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg kjøpte meg en laptop med intel celeron m 1,3 ghz :S hehe..... den er faktisk itj så galen.... 1mb L2 cach og 400mhz bus....

Ok, ser at denne Medion-maskinen kun har 512kb cache, betyr det at den kanskje er av forrige generasjon Celeron mobile?

Er Celeron Mobile dårligere enn Pentium Mobile med tanke på støy, varme og batterikapasitet mon tro?

Lenke til kommentar
Celeron M cpuene kjører på full hastighet hele tiden og vil derfor utvikle mer varme og trekke mer strøm og gi dårligere batteritid. En Pentium M vil skalere ned til 800/600 MHz når det ikke er behov for mer!

Den funksjonen kan jeg sgu tenke meg utgjør litt i forskjell om man f.eks skal bruke komputeren som "skrivemaskin" i Word på toget (om man reiser 2. klasse) eller på forelesning. Er det snakk om mange minuttene i spart batteritid, kan man tro?

Finnes det forresten måter å manuelt klokke ned hastigheten på en Celeron M (eller Pentium 4, som jeg har nå.) om man vil det?

Lenke til kommentar

Ble det ikke nevnt noe om en manuell "50% throttle" setting ( i en tråd om Celeron M nylig)?

Uansett, det hadde vært morsomt med en brukertest av denne billigsaken. Jeg er villig til å gi hundre kroner til trådstarter hvis han kjøper denne maskinen og poster en brukertest. (Ren nysgjerrighet fra min side). Hvis 50-60 stykker gjør det samme kan kjøpet trygt anbefales. Seriøst!

Edit: 50% seriøst.

Endret av ols
Lenke til kommentar

Tror jeg kjøper med en dell :p Får man med en printer også som er kjekt å ha for en fattig student. Bare synd at Dell overpriser tilbehøret så grusomt! På tilbehøret til den laptop'n jeg så på var det to standard små høytalere til nesten 700,- :-) Får jo et 5.1 surrondset til den prisen jo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...