rend Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei forum. Ser at Elkjøp tilbyr en bærbar PC m/ både cd-brenner og wlan på under 2,5 kg til kr 4995: http://tinyurl.com/bnrv6 Noen av dere som har erfaring med en slik en, eller andre motforestillinger mot maskinen? Fredrik. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Synes den veide mistenkelig lite til å være en 15" men. Lenke til kommentar
Zecko Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er et stooort minus med en Celeron prosessor på en bærbar maskin, jeg tror du vil angre på det kjøpet. Da ville jeg heller valgt denne til 1000.- mer Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Synes den veide mistenkelig lite til å være en 15" men. Tja. Du får jo 15.4" bærbare ned mot 2.6 kg. Så hvorfor skal ikke 2.4 kg på den være realistisk? Finnes også 14" ned mot 2 kg. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 På en såpass billig maskin synes jeg det var rart, men går jo selvfølgelig ann! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 jeg kjøpte meg en laptop med intel celeron m 1,3 ghz :S hehe..... den er faktisk itj så galen.... 1mb L2 cach og 400mhz bus.... var værre den laptopen jeg hadde før på mobile intel celeron 2ghz Lenke til kommentar
rend Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 jeg kjøpte meg en laptop med intel celeron m 1,3 ghz :S hehe..... den er faktisk itj så galen.... 1mb L2 cach og 400mhz bus.... Ok, ser at denne Medion-maskinen kun har 512kb cache, betyr det at den kanskje er av forrige generasjon Celeron mobile? Er Celeron Mobile dårligere enn Pentium Mobile med tanke på støy, varme og batterikapasitet mon tro? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Celeron M cpuene kjører på full hastighet hele tiden og vil derfor utvikle mer varme og trekke mer strøm og gi dårligere batteritid. En Pentium M vil skalere ned til 800/600 MHz når det ikke er behov for mer! Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du får hva du betaler for.. Er uanz skjelden en får en "ok" bærbar til 5k Prioriterer du ikke Batterilevetid, så vil jeg ikke sei dette er ett dumt kjøp i forhold til prisen. Lenke til kommentar
rend Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Celeron M cpuene kjører på full hastighet hele tiden og vil derfor utvikle mer varme og trekke mer strøm og gi dårligere batteritid. En Pentium M vil skalere ned til 800/600 MHz når det ikke er behov for mer! Den funksjonen kan jeg sgu tenke meg utgjør litt i forskjell om man f.eks skal bruke komputeren som "skrivemaskin" i Word på toget (om man reiser 2. klasse) eller på forelesning. Er det snakk om mange minuttene i spart batteritid, kan man tro? Finnes det forresten måter å manuelt klokke ned hastigheten på en Celeron M (eller Pentium 4, som jeg har nå.) om man vil det? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Det er snakk om ganske mye ja! Kanskje 30-40% En Celeron M som kjører 1.4 GHz vil kanskje bare få 2t, mens en Pentium M som kjører 800 MHz får 3t. Nei, du kan ikke klokke ned P4/CM manuelt, de har låst multiplier. Endret 1. august 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
ols Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Ble det ikke nevnt noe om en manuell "50% throttle" setting ( i en tråd om Celeron M nylig)? Uansett, det hadde vært morsomt med en brukertest av denne billigsaken. Jeg er villig til å gi hundre kroner til trådstarter hvis han kjøper denne maskinen og poster en brukertest. (Ren nysgjerrighet fra min side). Hvis 50-60 stykker gjør det samme kan kjøpet trygt anbefales. Seriøst! Edit: 50% seriøst. Endret 1. august 2005 av ols Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 hvis du legger den i handlekurven så ser du at prisen ikke er det som blir oppgitt på den linken. Prisen blir 5795 pluss frakt. Må være noe feil der. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Tror jeg kjøper med en dell Får man med en printer også som er kjekt å ha for en fattig student. Bare synd at Dell overpriser tilbehøret så grusomt! På tilbehøret til den laptop'n jeg så på var det to standard små høytalere til nesten 700,- :-) Får jo et 5.1 surrondset til den prisen jo! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Dell printer = Lexmark = Drit dyrt i drift Lenke til kommentar
greigster Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 vekten er nok uten at MS Windows er installert.. -etter den er installert veier den jo litt mere.. med all dataen osv osv Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Denne maskina mangler desverre pcmcia-slot. Ellers er det nok en grei maskin for pengene Noen som har tips ang hvor jeg kan finne bærbar fra 5000-5500? bored Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 celeron generelt skrot. dessuten er pcmcia slot et must. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hva med denne? http://www.deal.no/produkt.cfm?id=75651 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå