Aalton Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Pretec Electronics introduserte i dag verdens første 4 GB SD-minnekort. Minnekortet er det nyeste høy-hastighets kortet av 133x SD-Kortene, som som kan holde hatigheter oppmot 20MB/s. Les mer Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kanskje på tide med litt voksende størrelser fra SD også. Men holder nok fortsatt en knapp på CF-kortene gitt Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Jeg tror jeg holder med SD.kortene jeg, har en følelse av de gjør det best for tiden, men CF-korta er jo greie de og. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har erfaring fra jobben at det faktisk nesten aldri er feil på XD og SD-brikker, mens CF og MMC stiller svakere i den sammenhengen... Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 XD-brikker er jo rådyrt da. Holder en knapp på SD-brikker. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 XD-brikker er jo rådyrt da. Holder en knapp på SD-brikker. Jepp, og det samme var Sony, men de har blitt bedre i det siste. Når en produsent lager sine egne brikker til sine kameraer stiger ofte prisen litt... etterspørselen er heller ikke så stor. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg vil tro Nikon og Canon har en god grunn for å velge CF på sine beste kameraer. Dessuten kan du jo Microdrive i CF-format. Da begynner vi å snakke størrelser Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 CF holder nok stand i proffkameraene enda en stund, men det virker som de fleste forbrukermodellene går over til SD. I det siste har det også kommet flere D-SLR med SD, bl.a. fra Nikon. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 CF holder nok stand i proffkameraene enda en stund, men det virker som de fleste forbrukermodellene går over til SD. I det siste har det også kommet flere D-SLR med SD, bl.a. fra Nikon. Hvilket kamera er det? Og jeg ser ikke egentlig noen grunn for dem å skifte. Eneste stedet jeg ser SD kan være nyttig er på mobiltelefoner etc. Der den fysiske størrelsen på kortet er viktig. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Nikon bruker SD i D50. I tillegg bruker de SD i så godt som alle kompaktmodellene de har lansert det siste året, det samme gjelder Canon og de fleste andre som før har brukt CF. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 -fullt klar over at dette er en gammel tråd, men siden jeg er ute etter å kjøpe akkurat dette kortet, kommer spørsmålet her: Skal benytte det i en I-mate JasJar pda, og den er litt sær på sd-minnekort. Er dette et såkallt Single Layer minnekort? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg mener også at SD er bedre, de er like raske, og de er mindre, så hvorfor foretrekke CF? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg mener også at SD er bedre, de er like raske, og de er mindre, så hvorfor foretrekke CF? 6629018[/snapback] Det finnes faktisk 8GB CF, så det er vel et argument for de som tar masse bilder. Også er det lettere å finne igjen om du mister det Men det går jo rykter om at D80 også kommer med SD kort. Hvor mye sannhet det er i det, vet jeg ikke, men det kan virke som kameraprodusentene også tenker i de samme baner som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg