Gå til innhold

lyden funker kun fra tilkoblingen foran på pcen

Anbefalte innlegg

dårlig emne men fikk ikke plass til noe mer beskrivende... trøtt...

jeg har ikke noe lyd fra onboard lydkortet, bare høyre høyttaler på lydutgangen foran på datamaskinen.

har prøvd en rekke forskjellige instillinger, men uten resultat, det har vært sånn siden vi fikk maskinen, hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen hovedkortet jumpers for dette?

Tror enten foran eller bak fungerer, ikke begge på likt...

Mitt råd er å lese brukermanualen og finne ut hvilken jumper man må endre på, dersom det fortsatt er lyd i kun en høytalere ville jeg reinstallert programvare, krysstesta utstyr for å finne ut om det er brukerfeil eller hardware-feil :)

Endret av Star
Lenke til kommentar

fant nå info om lyden, det står

"if you dont want to connect to the front audio header, pins 5&6, 9&10 have to be jumpered in order to have signal output directed to the rear audio ports. otherwise, the line out connector on the back panel will not function. hv betyr dette, at jeg må dra ut de som går fra front inngangen?

Lenke til kommentar

Leste på mitt HK, der er det sånn at alle "jumperne" må fjernes, og så pinnene til frontpanel tilkobles, når det ikke er noe tilkoblet framme så skal det gå automatisk bak istedet..

Men har hørt at noen må man velge, For å få lyd bak bør jumperne som er der originalt være der, for å få den i frontpanel så må jumperne av og så koble stiftene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...