Scortech Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg har en 19" Lcd skjerm nå. Klager ikke på den skjermen egentlig. Men vil gjerne ha en større Lcd skjerm. Som f.eks 21 eller 23" Lcd skjerm. Men de Lcd skjermene jeg har sett på har jo 12ms og mer. Jeg har som sagt en 19" Lcd skjerm nå med 8ms.Og det er akkurat på grensen.Kan ikke se noe tydelig "ghosting" på denne skjermen. Men hvis jeg da skulle velget en skjerm som 21 eller 23 med høyere ms så tror jeg nok jeg vil slite med "ghosting" i spill. Jeg spiller veldig mye spill som Battlefield 2,F.e.a.r, Call of Duty. generelt veldig mye fps spill..Finnes det 21 eller 23" Lcd skjerm på 8ms eller lavere der ute?? Noen som vet?? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Finnes en eller annen sjelden gamer skjerm på 23' men husker ikke hvem som lagde den, men den kostet 16000 uansett. PS: Ikke stol blindt på "ms" responstid Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Kan jo selvsagt være det at ms utviklingen blir bedre med tiden.ikke vet jeg.Hvis du/dere skjønner hva jeg mener. En god skjerm er jo en investering. Så jeg vil ikke drite meg ut hvis jeg da skal kjøpe en 21 eller 23" Lcd skjerm. Og pluss at det er veldig dyrt. hehe Lenke til kommentar
underground Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Jeg har Dell 2001FP 20" LCD skjerm. Denne er på 16 ms, men synes ikke det er noe problem i spill i det hele tatt. Er jo selvsagt forskjell fra person til person, men ms er ikke alt som teller. EDIT: Dell har jo en 24" skjerm som skal være veldig bra til en "billig" penge. Her er skjermen. Endret 31. juli 2005 av underground Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Her er skjermen. Var ikke gale pris på den heller. Vet du om noen "reviews" på den skjermen et eller annet sted kanskje?? Lenke til kommentar
underground Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Her er skjermen. Var ikke gale pris på den heller. Vet du om noen "reviews" på den skjermen et eller annet sted kanskje?? Her er en test. Konklusjonen er jo at det er mye skjerm for pengene. Etter hva jeg har lest om den så er det slettes ikke noe dårlig kjøp. EDIT: Dell hadde forresten denne skjermen på tilbud i april tror jeg til noe over 8 høvdinger. Godt mulig det kommer et godt tilbud igjen snart. EDIT2: Det som er litt dumt med widescreen er at vis du spiller i en ikke native oppløsning (1900*1200) f.eks 1024*768 så vil du få svarte striper på sidene. Kan jo skaleres så det passer på skjermen, men bildet blir jo feil. Endret 31. juli 2005 av underground Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Eg må berre komme med nokre kommentarer ang. størrelse på pixler / skjermstørrelse og reponstid. Først vil eg starte med at dei fleste 17/19 er basert på TN-panel, mens 20 og større er som oftast IPS-baserte. Dette gjer gjer store forskjeller så direkte samanlikning mellom "like" spesifikasjoner blir feil og missvisande. Så har du den fysisike pixelstørrelsen, 18 og 20"erene har den størrelsen som blir sett på som optimal 17"erene har "for" små, mens 19"erene har større, det same gjeld 21"eren. Kor vidt 23"eren har for små eller store pixler er eg ikkje sikker på men faktisk antar eg at den har optimal størrelse denne også, mens 24"eren har for store. Den finnes enno ikkje IPS-panelbaserte skjermer med lavare responstid enn 16ms, men det er på vei slike skjermer (utan at eg kan sei spesifikt når slike kjem på markedet). Men ein 16ms ips ser bedre ut iforhold til ein 17/19 12ms TN-skjerm. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 EDIT2: Det som er litt dumt med widescreen er at vis du spiller i en ikke native oppløsning (1900*1200) f.eks 1024*768 så vil du få svarte striper på sidene. Kan jo skaleres så det passer på skjermen, men bildet blir jo feil. De aller fleste spill kan enkelt moddes til å spille i widescreen oppløsninger, selv de som ikke egentlig har widescreen støtte (slik som BF2). Dette gir deg en videre synsvinkel, noe som er en direkte kampfordel siden du kan se mer til sidene, og er i tillegg et mer behagelig/naturlig aspekt. SÅ jeg er absolutt uenig. Widescreen er i de fleste tilfeller en bonus for spill, mer enn noe negativt, og støtte for widescreen vil bare bli mer og mer utspredt. -Stigma Lenke til kommentar
underground Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 EDIT2: Det som er litt dumt med widescreen er at vis du spiller i en ikke native oppløsning (1900*1200) f.eks 1024*768 så vil du få svarte striper på sidene. Kan jo skaleres så det passer på skjermen, men bildet blir jo feil. De aller fleste spill kan enkelt moddes til å spille i widescreen oppløsninger, selv de som ikke egentlig har widescreen støtte (slik som BF2). Dette gir deg en videre synsvinkel, noe som er en direkte kampfordel siden du kan se mer til sidene, og er i tillegg et mer behagelig/naturlig aspekt. SÅ jeg er absolutt uenig. Widescreen er i de fleste tilfeller en bonus for spill, mer enn noe negativt, og støtte for widescreen vil bare bli mer og mer utspredt. -Stigma Etter og ha sett noen skjermbilder fra bf2 i en screenshot tråd her på forumet fra 24" så ser jeg at du har rett. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Mmmmm har du link? =) -Stigma Lenke til kommentar
underground Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er han som heter cornel, men bildene her er ikke "modda" så de er feil her. Kan se det på siktet og lignende. Link Hvordan får man fiksa så man kan spille med widescreen og få bedre synsvinkel da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå