Gå til innhold

Skjermen min er "pimpa".

Trahte

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har for en tid tilbake siden bestilt min nye Samsung SyncMaster 957mb skjerm.

Etter ca. to ukers bruk så har den da blitt "pimpet"-opp. Den er rett og slett grønn og lilla i kantene. Dette er utrolig irriterende siden jeg er en webdesigner og en aktiv gamer.

Er det noen som vet hvorfor dette skjer, og eventuelt hvordan jeg får det vekk?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den samme skjermen hjemme (skal selges riktignok pga har kjøpt lcd) og jeg fikk også det samme problemet fordi jeg hadde subwoofer kassa rett ved skjermen, degauss funket ikke og sendte skjermen inn og fikk ny i retur.

Skjermen jeg hadde før Samsungen tålte at jeg hadde kassa ved siden av den, men tydeligvis ikke syncmasteren. Flytta kassa under skrivebordet og problem solved.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg det med degauss-greia. Og det ble verre!

Jeg fjernet igår en magnet som kom med Cooler Master-kabinettet mitt. Og hvordan vet jeg om Creative-høytalerne mine er uskjermede? eller noe..

Jeg har og en sub, men den er under glass-metall-skrivebordet mitt.

Jeg er ikke en mester i dette nei.

Endret av Trahte
Lenke til kommentar
hvordan vet jeg om Creative-høytalerne mine er uskjermede? eller noe..

I praksis så bare prøver du å fjerne dem, og ser om det hjelper...

Hvis du har samme problemet etter at du har fjernet alle magnetkilder kan du evt. prøve å koble opp utstyret et helt annet sted i huset (bare pc og monitor), bare for å se at det ikke er noe lokal forstyrrelse. Hvis det er det samme et annet sted i huset (etter du har tatt degauss der), så er det nok i så fall en defekt på skjermen som du bør ta på garanti/reklamasjonsrett.

EDIT: sjekk også at instillingene på skjermen din er korrekte. Evt. resett til factory default. Noen skjermer har justeringsmuligheter som kan forårsake dette som du beskriver. Dersom du resetter ti ldefault så skal det nok gå vekk om dette er feilkilden.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...