Gå til innhold

[LØST] Hvordan slette mapper/filer på FTP

Anbefalte innlegg

Joda, dette er jeg klar over, men sansynligheten for at mappen har et navn som «annet.htm» er så godt som nada, og det var det jeg baserte uttalelsen min på :)

Så vidt jeg vet, er det mulig at det ligger både en fil og en mappe med navnet annet.htm, slik f.eks:

~/www/annet.htm er en fil og ~/www/annet.htm/ er en mappe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sente en e-post til de jeg hoster fra.

Fikk dette svaret tilbake:

Hei,

Vi kan ikke gjenskape problemet du opplever. På webhotellet til dj-charlie.com ligger det en del filer, deriblant default.asp som er index filen til hovedmappen. Dersom denne endres, vises endringene umiddelbart på siden.

Hvordan laster du opp nye sider? Hvilke brukernavn, passord og servernavn benyttes? Filer som lastes opp på dette webhotellet blir også tilgjengelige over web når vi tester dette.

Dette høres ut som en caching problem. Har du forsøkt å slette cache i din web-browser mellom to oppdateringer for å dobbeltsjekke at du får en fersk kopi av siden fra server og ikke en mellomlagret side på egen maskin?

Hva mener de med: Har du forsøkt å slette cache i din web-browser

Lenke til kommentar
Hva mener de med: Har du forsøkt å slette cache i din web-browser

Cache er et hurtigminne i browseren, som gjør at sider du har besøkt før lastes kjappere neste gang du besøker de..

Dersom man ikke har slettet denne cashen, kan slike problem oppstå... Hvilken nettleser bruker du da?

Lenke til kommentar

Sende dem e-post tidliger i dag.

fikk dette svaret igjen nå:

Hei,

Serve015 er en eldre server vi har flyttet noen kontoer bort ifra for å bedre stabiliteten. Korrekt ip adresse til serveren webhotellet for dj-charlie.com ligger på er 62.70.14.54.

Vil det si at jeg må endre Host Name fra Serve015 til 62.70.14.54

Endret av Dj Charlie
Lenke til kommentar
Virker som om det er bra nå?

Ja, nå får jeg bare 404 på filen, etter å ha tømt mellomlageret. Feilen var at du tidligere slettet filen på feil server.

Riktig!

Er ikke rart at endringene ikke ble synlig da.

Er dårlig av dem og ikke gi beskjed om endringene! Har ikke fått oppdatert siden på noen måneder.

Lenke til kommentar

Fikk denne av dem nå, utenat dette sa meg så mye.

Hei,

Vi foretar relativt hyppig oppgraderinger av programvare og en sjelden gang flytting av kontoer mellom servere for å oppgradere hardware. Dette gjøres på en mest mulig skånsom måte slik at brukerene selv skal merke så lite til flyttingen som mulig og helst ikke i det hele tatt.

Normalt anbefaler vi derfor at du alltid benytter feks. ftp.domenenavn.toppnivådomene for ftp tilgang, mail.domene.toppnivådomene for mail tilgang osv. istedet for det universelle navnet på serveren som hoster tjenesten du måtte ønske tilgang til.

Lenke til kommentar
Fikk denne av dem nå, utenat dette sa meg så mye.

Hei,

Vi foretar relativt hyppig oppgraderinger av programvare og en sjelden gang flytting av kontoer mellom servere for å oppgradere hardware. Dette gjøres på en mest mulig skånsom måte slik at brukerene selv skal merke så lite til flyttingen som mulig og helst ikke i det hele tatt.

Normalt anbefaler vi derfor at du alltid benytter feks. ftp.domenenavn.toppnivådomene for ftp tilgang, mail.domene.toppnivådomene for mail tilgang osv. istedet for det universelle navnet på serveren som hoster tjenesten du måtte ønske tilgang til.

Det betød at mens de internt flytter konti mellom sine servere av diverse grunner, vil du ikke merke det om du alltid kopler deg opp til ftp.dj-charlie.com med FTP-klienten din. Du har kanskje bare koplet deg til dj-charlie.com eller noe slikt tidligere, siden det ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...