Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Hvordan kan jeg slette ulike mapper/filer som jeg tidligere har opprettet på FTP'n? Når jeg f.eks markerer mappen og velger "Delete" ligger mappen der fremdeles. Har forsøkt med "Refresh" og Disconnect --> Connect men fremdeles ligger den der. Endret 1. august 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
lagwagon2 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det skal jo være peace of cake det, sikker på at du ikke har filer der som har blitt laget av et php-script? Sliker mapper og filer eies av scriptet, og derfor har du ikke tilgang til å endre eller slette de gjennom ftp (egentlig ganske sykt, ettersom det er fitt ftp-område). Du må da evt. få scriptet til å slette eller chmodde filene slik at du kan slette de manuelt. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Selv har jeg omtrent ingen peiling og det du forklarer meg sier meg omtrent ingenting. Jeg har ikke laget siden min selv, men jeg har lagt til en mappe (som jeg ikke får fjernet nå) Endret 31. juli 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Vet ikke om dette kan gi noen svar jeg?? Mappen "annet" får jeg ikke fjernet! Endret 31. juli 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Får denne beskjeden når jeg forsøker å slette mappen: Allow deletion of non-empty folders is disabled Endret 31. juli 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Da må du vel slette filene som er i mappen først. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 "Allow deletion of non-empty folders is disabled" => "Sletting av ikke-tomme mapper er deaktivert", mao. kan du ikke slette en mappe det ligger filer i. Fremgangsmåten blir da å gå inn og slette alle filene i den mappen, og så slette selve mappen. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Fant ut av det nå! MEN... Hvorfor fises den på nett, nå som jeg har slettet den??? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 du må slette det som ligger inni mappen før du kan slette den..ellers så må du slå på en instilling som heter "Allow deletion of non-empty folders" ett eller annet sted Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) du slå på en instilling som heter "Allow deletion of non-empty folders" ett eller annet sted Var det jeg gjorde og fikk slettet mappen. Men nå fises den fremdeles på nett, selv om den er slettet! Endret 31. juli 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 hvis du har slettet den og den fortsatt er der prøv å refresh evt skru av mappecache om det er der Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 hvis du har slettet den og den fortsatt er der prøv å refresh evt skru av mappecache om det er der Hva er mappecache og hvor finner jeg eventuelt den? Glad dere hjelper meg! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 peace of cake Fred i kakens navn? rm -r mappenavn? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) lever i linux du eller bsd Kan også være at du ikke har rettigheter til å fjerne den, det greieste er vel å se om ett annet program som f.eks. filezilla klarer det. Edit: går vel ann fra command ja :/ men da har vel ftp andre komandoer tror jeg. Endret 31. juli 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Altså… Den er borte fra FTP’n nå, men den synes på nett! I alle fall hos meg. Ta en titt selv: http://www.dj-charlie.com/annet.htm Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er da forskjell på mappen 'annet' og filen 'annet.htm' Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er da forskjell på mappen 'annet' og filen 'annet.htm' True.. Tror aldri jeg har hørt om noen mapper med filendelse før Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er da forskjell på mappen 'annet' og filen 'annet.htm' True.. Tror aldri jeg har hørt om noen mapper med filendelse før Et punktum betyr ikke nødvendigvis det samme som filendelse selv om din Windows mener det. De aller fleste servere, spesielt de som man vanligvis FTP-er til, kjører et slags UNIX-lignende system, og der er punktum et punktum, verken mer eller mindre. Mappen /etc/rc.d/ o.l. er veldig vanlig i GNU/Linux, for å nevne eksempler... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Joda, dette er jeg klar over, men sansynligheten for at mappen har et navn som «annet.htm» er så godt som nada, og det var det jeg baserte uttalelsen min på Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) mappen "annet" inneholder bilder og lyd som da er linket fra filen "annet.htm" Både mappen "annet" og filen "annet.htm" er nå slettet. 1. Så hvordan kan da siden annet.htm vises? 2. Og hvordan kan "annet.htm" linke til de ulike bilder/lyd som ligger i mappen "annet" når den også er slettet? Endret 31. juli 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå