Bandidos-Pelle Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Vet ikke om dere har hørt om Tom Nordlie-testen, men den er knallbra for alle som vil teste kondis, vilje og form. Først et meget selvforklarende bilde: Om jeg fikk 3 i kunst & håndverk, sa du? Stemmer. Uansett, man skal sette opp to kjegler/sko/whatever ved siden av hverandre (1,5 meters avstand), og deretter det samme parallelt 30 meter lenger bort. Man starter ved "start" (Se tegning), og en runde er fra startstreken til startstreken. Man har syv minutter på seg, og man skal løpe så mange runder som overhodet mulig. Jeg prøvde for en uke siden, uten å ha trent hele sommeren, og greide 26 runder. Dette er en veldig bra øvelse, og jeg anbefaler denne til andre. PRØV! Endret 31. juli 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Uff, det så slitsomt ut.... Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 denne testen skal jeg prøve..! og jeg er trent så jeg skal klare meg fint.. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Uff, det så slitsomt ut.... enig, men må vel prøves ut Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Så ut som et håpløst plagiat av den obligatoriske cooper-testen. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kortere runder = mer retningsforandring = noe ganske annet enn coopertesten. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Cooper-testen er da ikke mye lengre enn 60 meter? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Coopertesten kjøres på friidrettsarenaer. Det blir omtrent som å løpe konstant rett fram. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Vi løp på 400 m bane. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Vi løp på 400 m bane. vi også! tror vi måtte løpe 7 og en halv runde eller noe jeg... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Vi løp på 400 m bane. vi også! tror vi måtte løpe 7 og en halv runde eller noe jeg... 7,5 runde på 400 m bane blir tilsammen 3000 m, noe som er et ganske greit resultat på cooper-testen (12 min). ...men jeg synes allikevel at Tom Nordlie-testen ligner ganske mye på cooper-testen, bortsett fra at man må ha et høyere tempo (bare 7 min) og bruke litt ekstra krefter i svingene. Stolzekleiven er den ultimate kondistesten. Endret 3. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Vi løp på 400 m bane. vi også! tror vi måtte løpe 7 og en halv runde eller noe jeg... 7,5 runde på 400 m bane blir tilsammen 3000 m, noe som er et ganske greit resultat på cooper-testen (12 min). ...men jeg synes allikevel at Tom Nordlie-testen ligner ganske mye på cooper-testen, bortsett fra at man må ha et høyere tempo (bare 7 min) og bruke litt ekstra krefter i svingene. Stolzekleiven er den absolutte kondistest. jeg husker at jeg løp 7 og en halv runde på ungdomskolen også, men hva er Stolzekleiven? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) men hva er Stolzekleiven? 315 meter med trappetrinn rett opp. Endret 3. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Grøsser bare ved tanken Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 men hva er Stolzekleiven? 315 meter med trappetrinn rett opp. Klassikeren er opp Holmenkollhoppet. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) norges ishockey forbund har "laget" mange tester og krav til hva man skal klarer når man er så-så gammel for ishockey tester. okei, dette er testene (kravene er er for om du er 15 år) : UTHOLDENHET - 3000 m, krav: 12.00 - kasse 90sek krav: 85 STYRKE - chins (overtak), krav: 15 stk. - Dips, krav: 30 stk. - benkpress, krav: 77,5kg - liggende roing, krav: 62,5kg SPENST - lengde u/tilløp, krav: 2,30m - 3 steg u/tilløp, krav: 6,90m KORDINASJON Harres test (84cm), krav: 12,50 harres m/ball (84cm), krav:19,00 Dette har ikke noe med Nordlie-testen og gjøre men det er tester vi som spiller hockey bruker. Skal teste ut Nordlie-testen en dag forresten... EDIT: skrive leif, fikk ikke lagt ut bilde så matte fjerne teksten til bilde, hehe Endret 4. august 2005 av MagnusW Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Unnskyld for off-topic, men hva skal ishockeyutøvere med å kunne hoppe langt? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 trenger jo spenst i ishockey også da. Fotball spillere trener spenst de også liksom... Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Du hopper mye rundt på skøytene? Ser klare likhetstrekk mellom fotball og ishockey, ja. Tenk hvis ikke Wayne Gretzky var så god til å nikke pøkken i mål på cornere. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ja, du hopper på skøytene. Dessuten trener du muskler ved 3-steg og stillestående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå