Gå til innhold

Bærbar PC Dell eller FS

O.A.F

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg bærbar tillegg til min stasjonære PC.

Sett mye på

FS M4438a http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151861

FS M4438b http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151911

og

Dell sin 9300 og XPS 2

Noen som har noen Tips\anbefalinger\for og imot?

Skal brukes til hovedsaklig spilling og film/dvd

Men også surfing.

Hadde tenkt å bruke ca. 15000-16000kr men kan jo gå høyere hvis det er verdt det.

Må kunne kjøre BF2 Veldig bra.

Jobber til sjøs og er borte 6 uker av gangen, så skal bruke den ombord til spill og film.

Vil ha 17" centrino gjerne 6800 eller 6800ultra

Er ultra'en mye bedre en den vanlige 6800GO?

Håper noen kan gi meg noen tips.

Har lest gjennom mange temaer rundt disse bærbare, men blir ikke særlig klokk på de. Mye for og i mot.

FS 4438 har problemer med varme, men en kjempe bra skjerm.

Dell har problemer med skjemen, lys lekkasje og artifact's

ER XPS 2 VERD ca.19000kr

FS 4438b koster nesten det samme. Hva er best?

Ble mye dette, men håper noen kan hjelpe meg med noe av det. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i bunn og grunn vil jeg mene XPS er endel raskere i spill, pga skjermkortet, men ellers er den vel ikke det?

FS er oppgraderbar med 2 S-ATA hdd i raid, det er ikke Dell.

Min 3438 har en sinnsykt deilig skjerm, regner med også 4438 har dette.

Forøvrig har jeg fått vite fra FS Norge at det kommer en oppgradert versjon om ikke lenge, med integrert BT, 2,26GHz cpu og 2gb ram + 2x100gb i raid, noe som bare forhandlere foreløpig kan forhåndsbestille. Mulig denne er utstyrt med 6800 Ultra, det vet jeg desverre ingenting om :\

Selv ville jeg gått for FS fordi den er stilren som få :)

Lenke til kommentar
i bunn og grunn vil jeg mene XPS er endel raskere i spill, pga skjermkortet, men ellers er den vel ikke det?

Forøvrig har jeg fått vite fra FS Norge at det kommer en oppgradert versjon om ikke lenge, med integrert BT, 2,26GHz cpu og 2gb ram + 2x100gb i raid, noe som bare forhandlere foreløpig kan forhåndsbestille. Mulig denne er utstyrt med 6800 Ultra, det vet jeg desverre ingenting om :\

Merker du noe til varmen?

Hvordan er støyen?

Hva ville du si kunne vært bedre på din 3438?

Burde jeg gå for 4438a eller 4438b?

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har fått min xps, den er helt sjef. Jeg er kjempe fornøyd med den og angrer ikke på kjøpet. Det eneste minuset er at viftene går omtrent hele tiden, men den bråker ikke. Jeg vet ikke speca. på fs maskinen, men hvis man skal snakke om skjerm, er denne utrolig fin å se på 1920X1200 og den har true life. Jeg studerte også lenge fs maskinen, men valgte xps fordi den har noe sprekere grafikkort, og den er fin å se på selv om den er et monster av en bærbar! (kanskje litt harry med alle lysene, men går ann å skru de av).

En annen grunn er at to kompiser av meg har fs maskin, de har riktig nok ikke 4438 eller 3438, men maskinene deres har tendensen til å skru seg av når de spiller. :no: Regner med at det er noe som koker inni, hvertfall på venstre side er den glodhet. :p

Jeg kan konkludere med at jeg er utrolig fornøyd!Spiller bf 2 uten problem!

men lykke til uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg orker å vente 2 uker på dell sine maskiner.

FS'ene kan jeg jo få på 2-3 dager.

Jeg fikk min etter 8 dager... hmm ... jeg syns ventingen var verdt det... og det er med god samvittighet! Jeg hadde heller ventet 1 uke ekstra for en maskin som jeg vet jeg hadde blitt 100% fornøyd med. Ikke det at FS maskinene er dårlige, men ut ifra de erfaringene jeg har gjennom kokmpisene mine valgte jeg ikke den maskinen! Letteste og beste valget jeg noen gang har gjort!

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg fikk min etter 8 dager... hmm ... jeg syns ventingen var verdt det... og det er med god samvittighet! Jeg hadde heller ventet 1 uke ekstra for en maskin som jeg vet jeg hadde blitt 100% fornøyd med. Ikke det at FS maskinene er dårlige, men ut ifra de erfaringene jeg har gjennom kokmpisene mine valgte jeg ikke den maskinen! Letteste og beste valget jeg noen gang har gjort!

Lykke til

Vel, nå er ikke dine erfaringer rettet mot 3438/4438, så er nesten ikke noe poeng å uttale seg akkurat der..

Støy er det forøvrig VELDIG lite av på denne pcen, og ja, den utvikler endel varme, men holder seg på 60 grader på cpu under maks load i spill og 3D Mark, og viftene går da ikke fryktelig høyt :)

Kan trygt anbefales!

Og som sagt, du får 3 års garanti :)

Pass på å spesifiser i bestillingen at du skal ha DDR2 533Mhz minne, da de leveres standard med DDR2 400Mhz desverre. Vet ikke hvor mye det har å si for den totale ytelsen men.

Selv skrev jeg dette, men de leste tydeligvis ikke det så nøye, så bestilte meg 2x512 533Mhz TwinMos brikker :)

Når det kommer til hva som kunne vært bedre, måtte det nesten vært at de byttet til en hd som utviklet mindre varme. Skjermen er en drøm, og virker som den har Truelife, så kan ikke klage :D

Ville kanskje gått for den med 2x 60gb HD og 512mb ram og kjøpt en brikke til. Så den billigste av de mao :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Jeg fikk min FS etter 3 dager fra pcutstyr :)

FS har forresten 3 års garanti, mens dell har 1 års.. det var det som styrte meg vekk fra i9300.. så sant du ikke skal betale 3000 ekstra for 3 års garanti hos dell da :p

Hvilke FS kjøpte du? dementic

Fornøyd?

Noe som kunne vært bedre?`

Hvordan er temp'en ved spilling?

Er litt bekymret for temp'en.

Lenke til kommentar
Blir nok dette:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151861

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147926

Hvordan er det med oppgradering?

Kan man oppgradere cpu og gjerne skjermkort i senere tid?

Kommer til å ha denne pcen en stund.

Kan noen anbefale veske\koffert til den pcen?

Du kan oppgradere begge deler ja. Viften til skjermkortet er veldig kraftig etter hva jeg forstår. Nå har det seg slik at det medfølger en bæreveske, men mitt inntrykk er at den såvidt passer i den...

Lenke til kommentar

Lykke til

Vel, nå er ikke dine erfaringer rettet mot 3438/4438, så er nesten ikke noe poeng å uttale seg akkurat der..

Støy er det forøvrig VELDIG lite av på denne pcen, og ja, den utvikler endel varme, men holder seg på 60 grader på cpu under maks load i spill og 3D Mark, og viftene går da ikke fryktelig høyt :)

Kan trygt anbefales!

Og som sagt, du får 3 års garanti :)

Pass på å spesifiser i bestillingen at du skal ha DDR2 533Mhz minne, da de leveres standard med DDR2 400Mhz desverre. Vet ikke hvor mye det har å si for den totale ytelsen men.

Selv skrev jeg dette, men de leste tydeligvis ikke det så nøye, så bestilte meg 2x512 533Mhz TwinMos brikker :)

Når det kommer til hva som kunne vært bedre, måtte det nesten vært at de byttet til en hd som utviklet mindre varme. Skjermen er en drøm, og virker som den har Truelife, så kan ikke klage :D

Ville kanskje gått for den med 2x 60gb HD og 512mb ram og kjøpt en brikke til. Så den billigste av de mao :)

Nei, men det skal sies at de to kompisene som har fs maskin har to forskjellige maskiner... Det er kanskje ikke noe poeng i å lage riper i lakken, men for min del var det hovedpoenget for at jeg ikke valgte fs. Det var bare det som var poenget mitt! Hadde en gammel traver av en HP maskin som bråket værre enn en traktor. Den låste seg aldri slik de fs maskinene gjorde. Men uansett, er det ikke lov å være litt skeptisk? :p

Og det var vel ikke akkurat en ordre heller, men en anbefaling eller erfaringer, og det fikk han...

Lenke til kommentar

Merker du noe til varmen?

Hvordan er støyen?

Hva ville du si kunne vært bedre på din 3438?

Burde jeg gå for 4438a eller 4438b?

Mn går ikke for dell,

Lenke til kommentar

Bestiller nok en i morgen tenker jeg.

Men så er det veske da. Må ha en med litt god plass i.

Skal reise litt med den, på fly og sånt.

Kan man oppleve ghosting på de store 17" fra FS

Og hvordan er de til film?

Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden på den FS'en? Det går greit å kjøpe en RAM brikke på 1024MB og sette den inn sammen med den orginale på 512MB? Ikke så mye ytelse å hente på dualchannel uansett er det det?

Det ser ut til at dette er et mye bedre valg enn det jeg har kikket på tidligere: en MPX notebook KN1 med 2GB RAM og 80GB hdd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...