Netrum Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) HK: msi 865GM-2 Socket 478 CPU: Pentium 4 2.6GHZ (North wood) RAM: Corsair Value 2x512MB HD: 2 IDE + 2 S-ATA Disker Strømforskyning: jalla 330W (Ikke Qtec) Etter å ha testa med et annet lydkort så funket det i ca 6timer og så startet maskinen å frys helt igjen.... Har prøvd alle komponentene i en annen PC. Så min konklusjon er at det da er hovedkortet det er feil med. Så eg trenger et veldig bra billig socket 478 Hovedkort. Har ikke penge til å oppgrader, det ser eg heller ingen vits i, da denne passer mitt behov.. Endret 4. august 2005 av GuffenCom Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Avinstaller driver til grafikkortet. Omstart. Installer på nytt. Se etter nyere drivere på nettet. Er chipsettet i865GM? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Eg har prøvd å formater, det fiksa ikke problemet. Eg har også prøvd alle mullige slaks driver kombinasjoner. Ja det er et 865GM chipsett. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 OK, da forstår jeg det slik at du har disablet grafikkdelen på HK og har satt i et eget grafikkort? Ta ibruk grafikkdelen på HK for å se om du fremdeles har samme problemet? Jeg er ganske sikker på at problemet ditt ligger i grafikkort/driver. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Fant problemet. Jeg deaktiverte det integrerte lydkortet i bios, og satte inn et pci kort. Nå virker alt som det skal igjen EDIT: Problemet kom tilbake. Les første post. Endret 4. august 2005 av GuffenCom Lenke til kommentar
schwami Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Du bumper, men er ikke sikker på om du ønsker hjelp til å finne ut hva som er galt, eller vil ha hjelp til å kjøpe nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Vil gjerne ha hjelp med å finne et hovedkort Lenke til kommentar
Loko~Motiv~ Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Muligens for seint for GuffenCom, men til andre som har samme problem: Prøv å deaktivere hyperthreading. Har sett andre har hatt samme problem med dette chipssettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå