bo1e Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Sliter med dette her. Har chippet en gamecube med viper. Den booter fint, får frem vipermeny og orginaler starter fint. Men ikke dæsken om den vil starte svidde plater. Prøvd en haug med forskjellige typer blant annet verbatim. Sjekket potmeteret. Det sto på rundt 170 ohm, justerte det til 190, men ingen forskjell. Leser ingen av platene jeg har svidd. Skal sies at jeg ikke har testet alle platene personlig, gcen tilhører min fetter og det er han som har testet. Gudene vet om han gjør noe på tryne feil eller noe, spillene starter ihvertfall ikke. Noen tips til hva som kan være problemet ? Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ojsan. var den 170 default? Det var lavt gitt.. Uansett, når det gjelder den VIPER chippen, så er det viktig at "JOILET" i nero enten står av/på. Nå husker jeg selvsagt ikke om den skal være "på" eller "av" da jeg holder meg til ninjamod og qoob. Men jeg har en maskin hjemme med viper, og husker veldig godt at backups ikke funka med min viper når joilet var "på"/"av" (husker ikke hvilke det var) Hvilken firmware kjører du? Har du testa både + og minus disker? Brenner du på små eller store dvd? Hvilken SPEED brenner du? Finalizer du disk eller ikke? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Bios på viperen er 1.2 hvis jeg husker riktig. Brenneren er siste fra pioneer med oppdatert firmware. Har brent på både store og små plater men kun dvd-r. De hadde visst fått en plate til å funke nå, en mini sony handycam-plate, hørtes ut som den bare funket av å til. Men ingen av de andre såvidt jeg vet. Brenner med nero ja. Tenkte jeg skulle teste blindwrite eller recordmax eller hva det heter. Finalizer å brenner på oppgitt hastighet på platene stort sett. Verbatimplatene er 16x. Har aldri hatt problem med de på noen spiller ellers. Endret 1. august 2005 av bo1e Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Allright. Jeg ville gjort følgende hvis jeg var deg. 1) Prøv å brenn et spill på 4x, gc lasern kan være veldig sensitiv. - plater er bra. Prøv en gang med JOILET en gang UTEN Du bør teste flere merker, men ikke brenn på 8x/16x. Ivertfall ikke nå som du skal prøve å eliminere problemer. Jeg har også fått tilbakemelding fra en kunde om at han ikke fikk sine spill til å funke før han fjernet "finalize disc i nero".. Dette var riktignok med QOOB, men jeg vet ikke engang om viper leser discer som ikke er finalized. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Får prøve å svi noen verbatimer på litt lavere hastighet å forandre litt på settings. Verbatim skal jo være bra så satser på at de funker etterhvert. Er litt tungvindt å ikke ha gcen tilgjengelig så jeg kan teste selv, gjør at det tar litt tid å finne ut av Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Får prøve å svi noen verbatimer på litt lavere hastighet å forandre litt på settings.Verbatim skal jo være bra så satser på at de funker etterhvert. Er litt tungvindt å ikke ha gcen tilgjengelig så jeg kan teste selv, gjør at det tar litt tid å finne ut av Jeg har vært borti GameCube's med 200 i pot settings som ikke har likt verbatim noe særlig. Husk at verbatim plater lages av minst 3 fabrikanter. MCC, CMC og TAIYO TUDEN ivertfall. Kan variere veldig mellom disse. Men er enig med deg, Verbatim burde være bankers. TAIYO YUDEN slår aldri feil det funker overalt. En jeg kjenner får kun TDK plater til å funke på sin gamecube. Tror nok det er lurt å teste litt forksjellig media og ikke bare et merke. Og tror - plater er et godt utgangspunkt. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Har ikke det store utvalget av plater for øyeblikket. Verbatim og traxdata stort sett. Har ikke sjekket hvor de er produsert. Men skal være brukbare produsenter på begge mener jeg. Hvis ting ikke går veien får jeg prøve med noen TY-plater som siste utvei Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hadde engang en xbox som var stikk motsatt av alt som var logisk. Den hatet kvalitetsplater og hadde store problemer med verbatim osv, men de billigste søppel platene jeg hadde funket som gull. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Hadde en snodig xbox en gang jeg også, men det gjaldt cd-r. Eneste cd-r den leste var noe skikkelig søppel jeg hadde kjøpt 200 stk av for en billig penge. Greit å få brukt de til noe ihvertfall Endret 2. august 2005 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå