vegetto Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Etter at jeg var inne i BIOS'en og økte cpu FSB'en med 20. så restarta jeg, og da kom det ikke frem noe bilde =/=/=/.... har prøvd det meste for å få på pcen igjen uten å lykkes. Noen som vet hvordan jeg kan stille tilbake biosen slik at jeg kan starte pcen ;P Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Du bør resette Cmos. Er en jumper på hovedkortet ditt som du skal kortslutte, om du ikke har manualen så kan du prøve å ta ut batteriet og plugge ut strømforsyninga, da venter du i 10 minutter og setter det tilbake. Start så pcen. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Les i manualen til hovedkortet ditt om hvordan du resetter CMOS. Som regel er det en jumper du flytter til pinne 2 og 3 en stund, for så å sette den tilbake til pinne 1 og 2. Se i manualen hvor disse pinnene befinner seg. Når du har resatt CMOS, så er BIOS "som ny", og du vil nok da sannsynligvis få startet maskinen på "korrekt" vis Edit: 2 slow 4 Malvado Endret 31. juli 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
XodiloS Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 sjekk i manualen og finn ut hvor cmos er,det er en liten plastbit på hovedkortet.Ta den opp og sett den ned mens pcen er av. Da blir bios resetet. Lenke til kommentar
vegetto Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 takktakk, skal prøve.... :!: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) supert man lærer mye ved å prøve og feile, men prøv å les tips i overklokkingsdelen av forumet før du prøver på for mye =) Endret 31. juli 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 hva er det egentlig som kan være grunnen til at pcen ikke ville slå seg på igjenn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå