Mala Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Hei, etter mye om og men har eg fått tak i en orgiginal XP cd.Installeringen gjikk som normalt første gangen frem til eg skulle formatere 20 gib disken eg skulla ha Xp på. Formateringen tok lang tid, og da install filene til Xp skulle legges innpå poppet det en feil melding om en Nvidia fil. Tror det har noe med SATA disketten som eg brukte for å legge inn tredjaparts filene til HD en å gjøre. Så restarte eg PC en og prøvde igjen. Denne gangen kom eg ikkje inn til den blå skjermen der man oppretter partisjoner på diskene en gang, men det poppet opp en sånn ekkel blåskjerm med denne meldingen; PFN_LIST_CORRUPT. Eg kobla nå av 20 gib disken for å prøvde ned Maxtor SATA og WD IDE disken min, men samma møkket skjedde. Er det noen med harddisk oppsette mitt som hindrer maskina i å installere XP eller? Er ganske fortvila her eg sitter, vil gjerne bruke min ny innkjøpte maskin Specsa står under DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D, nF4 Ultra, MSI GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, ViVo AMD Athlon 64 3700 Hiper Strømforsyning ATX 580W Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Maxtor 250GB DiamondMAX Plus 10 SATA HD 7200RPM, 9.3ms,16MB cache, SATA 150MB/s Stk + en 200 og 18 gib western degital hd`er Endret 31. juli 2005 av Mala Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 EDIT: Eg tok ett raskt søk på google og fant dette ; Forklaring Men ekke blitt noe klokere på detta eg,no har eg tatt det med utrolig ro og bare bannet en gang høgt i frustrasjon. Er det ingen som har en Idè ka som kan vere årsaken? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) minnebrikkene. Dersom du forsøker en clean install og du får samme problemet så kan det jo ikke være driverne. Vill jeg tro. Kanskje en eller flere av minnebrikkene dine er årsaken til problemet. Dersom du har dual channel (2 brikker) prøv å gjøre innstallasjonen med bare en av brikkene innstallert. Du kan også prøve løsere minnetiming eller lavere hastighet på minnet. er verd et forsøk! Endret 31. juli 2005 av dopus Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 FAnt ut av problemet sjøl i sted, toka bare å satte brikkene i single channel Så nå er den oppe å går! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå