alexio Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 hei.... jeg har et lite "problem" med en av enermax viftene mine... den står innstilt på nesten minimum, og bråker ikke en dritt.... Jeg har et MSI K7T TURBO2, og programmet jeg foretar målinger med er pc alert III... problemet er at det står at vifta tar et par runder i minuttet mer enn det skal..... si 200 000.... Altså, en viftehastighet på 202 000 rpm... litt mye kanskje? med 200 000 ville vel pc'en nesten flytta seg, og bråkt like mye som et helikopter...? lurer bare på hva feilen kan være... liker ikke røde blinkende lys på skjermen.... trodde ikke pc'er hadde en max rpm grense, men det har de tydeligvis.... Alexio Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du må ta med maskinen ut, kople til et strømagregat og kople til en fallskjermsele, - og ut å fly ... Lykke til. :razz: :razz: :razz: P.S. - + ta med fallskjerm om du ikke har med joysticken. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hehe.. Pass deg før den plutselig tar fart å flyr ut av vinduet. Har ikke peiling, men jeg har samme vifte (rosa 92mm) med et motsatt problem. Maskinen viser at vifta alltid har 0 RPM. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 har enermax selv og på laveste viser måleren 0 rpm. Altså for få omdreininger i minuttet til at måleren på hk klarer å "tyde" signalet. Samme skjer til deg, bare motsatt vei. Hk klarer ikke tyde antall rpm og tror vifta snurrer som bare helvette Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 tror det går an å stille på nøyaktigheten på målingen av RPM. Dessuten hvis du får 0 RPM uansett, har du nok ikke koblet viften i rett plass på hovedkortet. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 koblet rett på den.... bør kanskje få med at den står på det samme stedet jeg en gang hadde en zalman..... den målte rett.... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Hmmm 200 000 omdreininger og en viftediameter på ca 10 cm = 20000 meter i sekundet. WOW det er jo 10 ganger lydens hastighet. Ikke rart du ikke hører vifta- Du har allerede gått gjennom lydmuren. Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Enerma-viftene er kjent for å gi et litt "møkkete" signal når det gjelder rpms. På min vifte hopper den opp og ned hele tiden. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 samme problemet her.. selv om vifta går på 2500rpm viser den 0 osv.. ikke stol på rpm, stol heller på lydnivå og cputemp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå