g0b Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Når kommer Microsoft Windows XP Prof. X64 Eng OEM ? Denne windows versjonen fungerer vel på AMD Athlon 64 3500+? "X64" fikk meg nemlig til å lure på om det er en windows beregnet for dobbeltkjerneprosessorer. Er det noen stor forskjell fra vanlig windows xp 32 bits ? Og hvorfor er OEM billigere enn andre windows versjoner ? Det er vel ikke noe dårligere enn andre? takk : P Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Windows ser ikke forskjell på om det er en dobbeltkjerne prosessor, dette er bare en arkitektur for å øke ytelsen på prosessoren. En 64 bits prosessor fungerer litt anderledes en en 32 bit prosessor, ved at den har muligheten til å behandle 64-bits minne områder uten å bruke noen lure triks, med andre ord har den 64 bit general purpose registre. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Windows ser ikke forskjell på om det er en dobbeltkjerne prosessor, dette er bare en arkitektur for å øke ytelsen på prosessoren. En 64 bits prosessor fungerer litt anderledes en en 32 bit prosessor, ved at den har muligheten til å behandle 64-bits minne områder uten å bruke noen lure triks, med andre ord har den 64 bit general purpose registre. ja ok. Har det mye å si i praksis ? Jeg må nok ha det inn med teskje, den beskrivelsen var litt komplisert : P Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) En 64 bit windows versjon vil fungere [/u]betydelig[/u] bedre på alle områder, forutsatt at programmene og driverne du bruker også er 64-bit. Om det er dobbeltkjerne eller ei burde den ikke reagere på i det hele tatt. Problemet til Intel og Amd nå, er at det ikke vil være gunstig å sette opp antall klokkefrekvenser (hz) og bygger da istedet dobbeltkjerne for å bedre ytelsen (endre arkitektur) Endret 31. juli 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Dessuten så vil du ikke oppleve den blå skjermen ved amd 64 cpu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Og OEM betyr bare at du må kjøpe det sammen med noen andre deler, f. eks harddisk, fordi det er beregnet på "nye maskiner". Det er akkurat samme som "vanlig" windows som selges, for å si det litt folkelig. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ja OEM betyr at du må kjøpe noe hardware med. som en rambrikke,harddisk,kabinett,osv. Kom helt an på butikken.hehe.jeg har OEM windows og jeg fikk kjøpt den uten å måtte kjøpe noe utenom men jeg kjøpte faktisk en hdd utenom fordi jeg måtte ha en hdd til.hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå