Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, vifta går. 1 lang 3 korte beep.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig satt sammen ny maskin med deler fra (etpar uker gml):

Asus a8n-e, s939,

Amd 64 3200+ 2.0ghz

307194 Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3

PCI-Express,"Ultra/1960PCX Tv-out, DVI

512 mb ddr ram

op: xp pro

cdr-rw + dvd-r\rw

2 hdd

floppy

Pcn fungerte fint, ingen problemer i to uker, alt virka, kjørt dvd på tv-ut og spill har gått fint uten lagg på beste oppløsning.

Mens jeg spilte et fullskjermspill, ploppa plutselig skjermen ut og maskina stoppa.

Når jeg nå forsøker å starte får svart skjerm og 1 langt og 2-3 korte beep, viftene går både på skjermkort, cpu, mb og psu. hdd snurrer og det smatter i floppy og aser i optiske drives. Jeg har funnet ut at i award bios (som vel er den aktuelle biosen her?) skal disse beepene bety noe feil med video, enten kortet eller i bios brikken. På fjerde femte oppstartforsøket fikk jeg opp asusbildet og kom meg inn i bios, men så datt bildet av igjen. Jeg rakk å sette first boot device til cdrom før bildet datt ut.

Jeg har fulgt med på temperaturen mb og cpu, disse har aldri vært i nærheten av grenseverdiene uansett hvilket arbeid maskina har gjort.

Jeg har prøvd å boote fra floppy og cd, både supportcd til mb og xp cdn. Jeg har prøvd å koble ut alt bortsett fra skjermkort, cpu, minne, da piper riktignok ikke maskina! Vifter og lyset på mb er ok. Har to harddisker, har prøvd og feilet med og uten systemdisken inne osv. Prøvd med bare floppy og cdrom alene, men samme beepsvar. Har resatt cmos og tatt ut alle deler (bortsett fra cpu) og satt ting sammen på nytt. Har prøvd med a8n-e.bin (nyeste bios fra asus) i floppy.

This drives me baluba! Anyone got a clue a?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...