Gå til innhold

har intel p4 2,8. vil ha 3.0ghz!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noe problem?

har socket 775 vis det har noe å si.

hva gjør jeg?? :roll:

Et lite tips er å lese sticky om overklokking...Skal ikke være noe problem å klokke den til 3.0Ghz...Har du rett hardware så går det...

Men ta og les Sticky først...Den er en Sticky som heter overklokking for nybegynnere eller hva det var for noe...

Lenke til kommentar
er det noe problem?

Ikke noe problem. Du må kunne to ting. Bruke tastaturet og lese manualen samtidig ;) neida ikke samtidig, men må kunne begge :p

Javel, antar at du kan bruke tastaturet.

Så da er det bare slå opp i manualen. Finn der det står om BIOS og finn ut hvordan du kommer inn. Mest sannsynlig må du trykke på F2 eller Delete tasten under POST.

Finn Advanced settings eller hva no BIOSen din kaller det. Men i hvertfall må du finne FSB (kan være at BIOSen din ikke kaller det akkurat det, men det er derfor du må lese manualen). Jeg antar at Intel ikke har byttet multi fra en 2.8 til en 3GHz CPU, men uannsett så må du bare løfte litt på FSBen. Med 14 i multiplier så må du ha 214MHz i FSB. Det vil bli 2996MHZ eller 2.996GHZ. Kan godt løfte FSB til 215 for da får du 3010MHZ, altså 3.01GHZ. Ergo du vil ha 3gig prosessor kraft.

Er ikke så vanskelig. Tror ikke du trenger noe annet enn BOXED kjøler for 200MHz. Skal nok klare det. Personlig har jeg 2.8 @ 3.2GHz, men nå har jeg en ganske heftig kjøler.

Lenke til kommentar
er det noe problem?

Ikke noe problem. Du må kunne to ting. Bruke tastaturet og lese manualen samtidig ;) neida ikke samtidig, men må kunne begge :p

Javel, antar at du kan bruke tastaturet.

Så da er det bare slå opp i manualen. Finn der det står om BIOS og finn ut hvordan du kommer inn. Mest sannsynlig må du trykke på F2 eller Delete tasten under POST.

Finn Advanced settings eller hva no BIOSen din kaller det. Men i hvertfall må du finne FSB (kan være at BIOSen din ikke kaller det akkurat det, men det er derfor du må lese manualen). Jeg antar at Intel ikke har byttet multi fra en 2.8 til en 3GHz CPU, men uannsett så må du bare løfte litt på FSBen. Med 14 i multiplier så må du ha 214MHz i FSB. Det vil bli 2996MHZ eller 2.996GHZ. Kan godt løfte FSB til 215 for da får du 3010MHZ, altså 3.01GHZ. Ergo du vil ha 3gig prosessor kraft.

Er ikke så vanskelig. Tror ikke du trenger noe annet enn BOXED kjøler for 200MHz. Skal nok klare det. Personlig har jeg 2.8 @ 3.2GHz, men nå har jeg en ganske heftig kjøler.

takk skal du ha :thumbup::)

det gikk bra som bare det!!

boxed kjøleren holder enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...