henrik^ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Heisann! (nå vet jeg at jeg har spurt mye) Jeg har et problem med Gnomad2 og Zen Touch, jeg får feilmeldingen "Could not open jukebox". Jeg tror det er fordi det blir installert en gammel versjon av libnjb når man installerer gnomad med Synaptic. Jeg prøver å kompilere libnjb selv, men da får jeg bare denne erroren, som jeg ikke kommer meg forbi. Noen tips? configure: error: I can't find the libusb libraries on your system. You may need to set the LDFLAGS environment variable to include the search path where you have libusb installed before running configure (e.g. setenv LDFLAGS=-L/usr/local/lib) Eller er det noen som har erfaring og vet hva som egentlig er galt? Igjen, takk for all hjelp Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) I can't find the libusb libraries on your system Er libusb installert? prøv å skriv ./configure --prefix=/usr Eller som det står i feilmeldingen You may need to set the LDFLAGS environment variable to include the search path where you have libusb installed before running configure (e.g. setenv LDFLAGS=-L/usr/local/lib) BTW: Sikker på at du ikke finner programmene i pakkesystemet? Endret 31. juli 2005 av olear Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hvilken distro, er det Ubuntu, er pakkene i Synaptic helt utdatert. Jeg bruke FC4-rpm-ene i fra sourceforge. De fungerer bra og du kan instalere dem men "alien -i pakkenavn.rpm". Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Tusen takk for hjelp, og jeg skal gjøre som du sa LessThanJoke Jeg fikk det forsåvidt til å fungere uansett, jeg måtte bare kjøre Gnomad2 som root :/ Jeg føler meg tilbakestående som ikke sjekket godt nok på Google/forumer før jeg spør her. Her er forresten en tråd om et lignende problem, sånn tilfelle noen andre sliter også: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-34018.html EDIT: det funker veldig dårlig, må reconnecte spilleren hele tiden, får håpe RPMene fikser det. Endret 31. juli 2005 av henrik^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå