Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) 1. Hvordan lager Djer sangene sine, tar de opp lyder fra virkeligheten via mic/instrumenter og mikser sammen noe ? 2. Jeg har lyst til å begynne å prøve på å lage egne sanger, er det noen programmer som er anbefalt? 3. Hvis man skal bli "ekte" dj (producer), (ala Tiesto, Benny Benassi), hvor begynner man? Håper noen kan gi meg noen fornuftige svar! Endret 31. juli 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 1. DJ (eller producer) som lager sanger bruker masse samples som er enten digitale opptak av instrumenter, sang eller andre lyd effekter. F.eks i trance/house eller i det hele tatt elektroniske musikk-kategorier brukes det i 90% av musikken en synthesizer. En synth kan enten være virtuell (når man lager musikk på data) eller den kan være i vanlig fysisk form og ser ut som et lite keyboard med masse ekstra knapper på For å bygge opp f.eks en trance låt må man: -Lage en bass/drum synth for å ha en rytme å gå etter -Lage en synth som er kul og catchy -Legge på ekstra effekter som jeg ikke husker navna på -kanskje vokal Kanskje ikke så godt forklart, menmen. 2. Bruker selv et som heter FL Studio (aka Fruity Loops) og det er passe bra til nybegynnere. Men jeg synes det er vanskelig å lage musikk der, selv om jeg har fått masse hjelp, så det er ikke så lett å utforske på egenhånd. Det handler egentlig bare om hvor lang tid man gidder å bruke for å lage en feit sang. 3. For å bli DJ trenger du noen ting: 2 turntables (platespillere), miksebord, forsterker, høyttalere og alle dine favoritt trance/dance/house/whatever vinyler (plater). Man trenger ikke kunne lage musikk for å bli DJ. DJ=Disk Jockey=Han som styrer musikken. En som lager musikk kalles ofte bare en producer. Så spiller man platene sine, og mikser i vei lager glatte overganger mellom sangene etc. Å bli producer vil jeg anta tar mye lenger tid, enn å bli DJ. Det har også mye med talent å gjøre. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Takker noen flere som har synspunkter? EDIT: Greit jeg vil ikke bli Dj, men producer Endret 31. juli 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Propellerheads Reason, alt du trenger. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Hva er det sånn du mixer sanger, eller lager sanger? Lenke til kommentar
embark Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 For å bli DJ trenger du noen ting: 2 turntables (platespillere), miksebord, forsterker, høyttalere og alle dine favoritt trance/dance/house/whatever vinyler (plater). Und headset. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 For å bli DJ trenger du noen ting: 2 turntables (platespillere), miksebord, forsterker, høyttalere og alle dine favoritt trance/dance/house/whatever vinyler (plater). Und headset. Selvsagt Jeg ville ikke anbefalt Reason til nybegynnere. Jeg og en kompis som har 100x mer peiling enn meg greide ikke å finne helt ut av det programmet og det er sinnsykt avansert. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Ok, men hva er å anbefale da? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Gi meg 10 år, så ser dere Dj.NoXstar live på TV... Dette er virkelig noen å strekke seg etter Tube & Berger - Geradeaus [tror det er en dj fra israel, vanskelig å finne] eller Jimmy Goldschmitz vs Peter Luts - Horizon Endret 31. juli 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå