tacomodo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg lurer på om noen vet hva slags insekt jeg snakker om. Dyret ser ut som en mygg, men er 2-3x større. Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om det faktisk *er* mygg som bare har fått spist seg mett et par ganger og blitt satans svær. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Kom igjen 'a! Noen som vet om de iallefall drikker blod da? Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Hehe. Veit hva du snakker om De store myggene, du kaller det, er ikke farlige i det hele tatt. De ligner bare på mygg siden dem er spinkle og har lange vinger. Men skjønner at du blir litt skremt, fordi dem er ikke så veldig pene akkurat... EDIT: nei. Dem drikker ikke blod hehe Endret 31. juli 2005 av Andyax Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er vel ikke en slik en? Omså, så tror jeg ikke stankelbein liker blod Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 nei de liker ikke blod, men de er jævlig irriterende Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Sløveste insekter som er. De sitter jo bare der. Men ja, det er stankelbein. De har ikke schnabel så de suger sikkert ikke blod. Hva gjør de egentlig? Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Det dei gjer, er at kvar einaste natt kjem der ein på besøk gjennom vindauget. Deretter flyg han i ansiktet mitt, inn i plakatar og liknande, før han etterlet seg ein stygg flekk der han døyr. Plagsomme idiotar som berre vimsar omkring med andre ord. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 I min spede barndom kalte vi de høyhest (i nord-norge) og det kaller jeg dem fortsatt. De kan bli uhorvelig svære. Hva det EGENTLIG heter veit jeg ikke. Men de finnes ikke farlig, bare ekle. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 bruker stungunen min på dem jeg Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 I min spede barndom kalte vi de høyhest (i nord-norge) og det kaller jeg dem fortsatt. De kan bli uhorvelig svære. Hva det EGENTLIG heter veit jeg ikke. Men de finnes ikke farlig, bare ekle. Høyhæst va d ja! Hehe..er fra Vesterålen men har vendt meg av enkelte ord av en eller annen rar grunn Tips: Drar du av en eller flere "ben" så ligger de bare å spreller på bakken..helt sykt.. :!: Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Noen som vet om de iallefall drikker blod da? Nei, disse insektene er harmløse, med mindre man tar nattesøvnen i betraktning Men hører rykter om at i gammledager da dinosaurene spradet rundt på jorda, så fantes det insekter av samme type som kunne få et vingespenn på rundt en halv meter. Noen som kan bekrefte/avbekrefte?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Men hører rykter om at i gammledager da dinosaurene spradet rundt på jorda, så fantes det insekter av samme type som kunne få et vingespenn på rundt en halv meter.Noen som kan bekrefte/avbekrefte?? Med tanke at det fantes øyenstikkere med ett vingespenn på opp til to meter i den tiden, så kunne sikkert vimse-insektene bli store også. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Crap! Hadde jeg levet i dinosaur-tiden skulle jeg ikke latt vinduet stått åpent om natta hvertfall.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Vel, takker for svar. Da fikk jeg klarhet i det iallefall. Det er så irriterende når man sitter ved PCn og aner fred og ingen fare, så kommer et av de svina og kjører rett i trynet på deg. Blir skvetten av sånt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Det er så irriterende når man sitter ved PCn og aner fred og ingen fare, så kommer et av de svina og kjører rett i trynet på deg. Blir skvetten av sånt. kunne ikke vært mer enig med deg. de havner ved pc'en, eller på badet hver sommer, så jeg dreper flere dusin av de... Lenke til kommentar
Maidz Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Crap! Hadde jeg levet i dinosaur-tiden skulle jeg ikke latt vinduet stått åpent om natta hvertfall.. Da hadde man ikke hatt hus eller vindu. PS: Et lite tips: IKKE se Flintstones! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Fantastisk at det eksisterer noen nå så dårlige som de er til å fly. Et av de mest patetiske insektene som er Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Kaller de for høyhest jeg. Var litt vittig i militæret da en kar fra Stavanger så en høyhest for første gang. Han ble livredd og lurte på hvordan vi klarte å leve her oppe i nord med SÅ store mygg(var på Setermoen). Bygutter kan være morsomme iblant Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Kaller de langskankmygg her borti. Gakk, er det noen insekter jeg synes er ekle, er det de der. Nei, roet seg ned her når jeg skaffet meg myggnetting. Men bruker å stå en del i vinduet som venter på en liten sjanse til å komme inn. Når vi er inne på insekter, hva er det med fluer og ørene mine? Er alltid ørene mine de går etter. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Når vi er inne på insekter, hva er det med fluer og ørene mine? Er alltid ørene mine de går etter. Hmm, kanskje kombinasjonen av varme, voks og hule-aktig inngang som vekker reir-instinktet i dem? Men de der stankelbein-insektene er noen patetiske piloter. Ubegripelig at de ikke er utryddet. Darwin tok feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå