Gå til innhold

Overgang fra Serial-kontakt til f.eks. USB

Anbefalte innlegg

Har en kabel som kun passer inn i Serial-porter, men har nå kjøpt ny bærbar data uten en slik inngang. Kabelen funker altså bare til den gamle dataen.

Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe en slags overgang fra Serial, og f.eks. til USB - som jeg jo har på den nye dataen, slik at jeg fremdels kan bruke kabelen?

Og hvor kan jeg evt. kan få tak i en slik overgang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vil denne fungere til mitt formål? Denne kabelen som du gir link til, må fungere som et mellomledd fra den gamle kabelen til PCen. Det er snakk om en kalkulator her, på denne måten:

Kalkulator<---Gammel Kabel---->inn i<---Ny kabel (din link)--->inn i PC, via USB.

Det er ikke Serial-inngang i kalkulatoren, om du skjønner.

Men du har sikkert rett, jeg bare dobbeltsjekker... Men blir litt forvirret av det bildet på linken din. Ser ut som om Serial-enden der passer rett inn i inngangen på den gamle PCen, men der passer jo den gamle kabelen også! (og disse skal jo kobles sammen)!

:roll:

Lenke til kommentar

Fant dette på hjemmesiden til Sunsway.

---

Product Description

This cable converts USB signals toRS-232 serial signals to USB, allowing serial devices such as modems and POS systems to work in a USB environment. In situations where serial devices must be connected to the PC host, this cable allows the devices to connect to the PC's USB port, freeing the few COM ports available on your PC for use in other applications like data acquisition, PLC monitoring and instrument control.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...