Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Ser at flere og flere er i ferd med å ødelegge QXL som et bra sted å selge sine brukte ting på. Mange selgere tar ekspidisjonsgebyr for å sende ut varene man har vunnet budrunden på. Helt idiotisk, og jeg mener at QXL burde forby dette. Det er bare en veldig enkel måte for selgerene å tjene ekstra med penger. De legger som regel ut varer som går for 100 kr, og så tar de 45 eller 65 kroner i gebyr - noe som igjen kommer i tillegg til frakten. Syntes det er uhørt. De tar jo ofte høyere gebyr enn hva proffe webshopper tar. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er følgende betingelse jeg fant på en auksjon på QXL: Postens takster tilkommer, samt et eksp. gebyr på kr 65,- pr faktura - uavhengig av antall varer. Vi sender gjerne flere varer samlet (gjelder ved auksjoner vunnet samme dag eller i løpet av helgen). Større varer fraktes med Linjegods.Vi sender normalt 4-7 dager etter at vi har registrert din innbetaling. Ikke bare tar han/hun 65 kroner for å gidde å pakke produktet, men de klarer det ikke før det har gått 4-7 dager etter at du har betalt?! Latterlig! Klikk her for å se auksjonen Edit: Link Endret 31. juli 2005 av Nuffern Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg kommer bare på forsiden av qxl når jeg klikker på linken din. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Har nå rettet opp i linken til auksjonen, Eulogy.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Helt enig, og flere bedrifter bruker samme metoder for å loppe folk for $$$... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Akkurat det samme som når du får telefonregninga i posten, så tar de 20 spenn for å fakturere deg. Skal du ha spesifisert regning koster det deg 10 spenn ekstra. De er så sleipe som faen. Har du et abonnement til 49kr i måneden, så koster det egentlig 69 kr.. Burde nesten ha laget et underskriftskampanje, som vi oversender QXL.. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er bare å beregne det inn i prisen når du byr det.Blir det for dyrt totalt sett så er det bare å kjøpe en annen plass.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg skal begynne å selge varer der nå. Varer til 1000 kr selges for 1 kr. Så tar jeg 999 kr i gebyr. Da får QXL mye mindre "provisjon". Hørtes jo fint ut, hva? Nei, jeg skal selvfølgelig ikke gjøre dette. Tanken bare slo meg. Med lave priser og høye gebyrer får selgerne bedre fortjeneste, og QXL mindre. Sleipt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er bare å beregne det inn i prisen når du byr det.Blir det for dyrt totalt sett så er det bare å kjøpe en annen plass.. Jada ! Riktig det... Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Er ikke alle som gjør det da. Gjorde nettopp et lite kupp på QXL.no, og ingen antydning om ekstra gebyr der (edit: typo) Endret 31. juli 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Selvfølgelig er det bare et lite regnestykke, men akusjonene oversvømmes av varer der man må betale gebyr. Det er ikke noe som kommer frem av emnefeltet når man titter igjennom auksjonene. Jeg pleier å bla meg gjennom "Siste sjanse", og der er det haugevis av produkter med lav pris - men når jeg klikker på de så kommer det opp med liten tekst nederst på siden "Gebyr 49 kr". Det er noe som er kjempeirriterende. QXL burde ha lagt opp et lite ikon på hver vare som listes opp til salg, slik at man kunne se om det tilkommer et gebyr. Da ser man prisen, og man slipper å gå inn på auksjonen. Selvfølgelig kommer ikke dette til å skje, ettersom at grunnen til at folk tar gebyr er det skal dekke inn det QXL tar selgerene i gebyr for å selge sine produkter. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Er ikke alle som gjør det da. Gjorde nettopp et lite kupp på QXL.no, og ingen antydning om ekstra gebyr der (edit: typo) Så bra! Hva var det, og hva kostet det? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Fant en auksjon på QXL, og det gikk nå opp for meg hvorfor det tar Timeglasset.no 4-7 dager å sende varen etter at han har mottatt betaling: Denne Eboken gir deg en masse ideer til varer du kan selge og ikke minst en liste over selgere som til og med sender varer direkte til din kunde om du vil - med deg som avsender. Dette prinsippet heter "dropshipping" og er først nå på vei til Norge. Du selger varen på fx. QXL - når varen er solgt bestiller du selv varen hos din forhandler. Forhandleren sender deretter varen til kunden i ditt navn. Det betyr at du kan ta deg betalt før du selv må betale. Genial løsning. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg ser ikke problemet. IKKE by på auksjoner med gebyr hvis du ikke liker det. Jeg kan ikke fordra folk som tar gebyr på gebyr, og lar derfor, ganske så lett, være å by på de auksjonene. Det er jo selvsagt ikke QXL sin feil, og de taper faktisk penger på at folk tar gebyr siden det er penger som går utenom QXL sitt "system". Jeg har solgt flere hunder produkter på QXL gjennom tiden, og tar kun betalt for postens satser fordi om det kanskje koster meg 5 kroner å pakke en ting. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Selvfølgelig byr jeg ikke på disse produktene. Poenget mitt er at det forsøpler QXL, og at de burde ta tak i det. Spesielt når de taper penger på det. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) har også sett selgere på QXL, som vil at kjøperen skal betale for selgerens salgsprovisjonsufgifter til QXL Endret 31. juli 2005 av JuBi Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er ikke alle som gjør det da. Gjorde nettopp et lite kupp på QXL.no, og ingen antydning om ekstra gebyr der (edit: typo) Så bra! Hva var det, og hva kostet det? Jeg skal si det i denne tråden når handelen er avsluttet og varen i hus er litt småparanoid når det gjelder slikt. Jeg vant auksjonen med like over minstepris bud, noe jeg er svært fornøyd med. Skal poste bilde av den så snart den er i hus Jeg har fra før bl.a. kjøpt en groovebox via QXL, en som var for meg umulig å få tak i noen steder. Selgeren sa den var så godt som ubrukt, og da jeg mottok den så det ut som både boksen og manualen var blitt levert rett fra fabrikken, og jeg fikk den til knallpris Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Da er gjenstanden i hus. Den er som selger lovet svært lite (og pent) brukt, manualen virker å være omtrent urørt, og alt fungerer flott. Nok en vellykket handel (er den til venstre på bildet). Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Enig i det med alle gebyrene og det har blitt bare verre og verre. I tillegg er jeg lei alle de suspekte småfirmaene som forsøpler visse kategorier med dusinvis av, ja hva skal jeg si, "jallaprodukter". Tar jo evigheter å finne frem til noe fornuftig man virkelig vil ha. Holder meg langt unna slike auksjoner. Skulle ønske at QXL hadde en god konkurrent. Synes Ebay burde etablere seg i norge snart. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Noen som "lever" på gebyrer: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19...um=1&Catg=11757 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Det som irriterer meg mer er at på QXL gjelder tydeligvis ikke lover og regler. Hvem som helst kan selge, uten å bry seg om norsk lov... Skulle ønske at QXL hadde en god konkurrent. Synes Ebay burde etablere seg i norge snart. BUY.no ser rimelig seriøst ut, håper folk begynner å bruke den siden i stedet for qxl. Endret 13. august 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå