Gå til innhold

Intrykt pupp på mellomtone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skulle se på noen høyttalere på hifiklubben en gang og fikk beskjed om at det eneste paret av de høyttalerne han hadde inne var ødelagt, og at han derfor ikke ville la meg få høre på de.

Da var problemet akkurat det du nevner der.

Lenke til kommentar
Litt forsiktig bruk av støvsuger?

Ser for meg følgende samtale mellom Mammuten og hans mor:

- Jammen Mammuten, hva skal du med støvsugeren? Du støvsuger da aldri!

- Erm.. Jeg skal bare suge ut puppen på høytaleren min.

- ...

Men seriøst, jeg har samme problemet med en av mine høytalere. Tror ikke lyden har blitt noe dårligere, men jeg tror jeg skal prøve støvsugertrikset i morgen uansett :)

Lenke til kommentar
Litt forsiktig bruk av støvsuger?

Ser for meg følgende samtale mellom Mammuten og hans mor:

- Jammen Mammuten, hva skal du med støvsugeren? Du støvsuger da aldri!

- Erm.. Jeg skal bare suge ut puppen på høytaleren min.

- ...

Men seriøst, jeg har samme problemet med en av mine høytalere. Tror ikke lyden har blitt noe dårligere, men jeg tror jeg skal prøve støvsugertrikset i morgen uansett :)

Vær litt forsiktig da. Om du har type industriell vakumpumpe ville jeg prøvd med litt forsiktig av/på til å begynne med..

Lenke til kommentar

Har brukt dobbeltsidig tape eller en sammenrullet bit av elektrikertape som fungerer på samme måte som dobbeltsidig med hell. Har faktisk brukt dette med tålmodighet på en 1" metalldome diskant med greit resultat også. Et stikkord er tålmodighet. Ville ikke stukket hull på den.

Lenke til kommentar

For å rette ut igjen fasepluggen ville jeg brukt støvsuger med rundt munnstykke, skrudd støvsugeren på for så å skru den av igjen når vifta har fått litt fart på seg. Tregheten i viften og dermed sugingen vil gjøre at du vil får justert styrken ganske bra. Husk at undertrykket taper seg fort så du må dra den ut ganske umiddelbart etter den har suget seg fast.

Nål ville jeg ikke funnet på å bruke!

Lenke til kommentar

Kan avsløre at det er Eltax Millennium 500 vi snakker om, og det er papp, eller noe annet som er veldig stivt.. og det er tatt i hardt (min søster har knipset på den 3 ganger :o ) for og trykke den inn.

Ville tro det blir stygt og få den ut igjen, for da ser du det er gjort det.. men regner med at det ikke er farlig at den er trykket inn.. er ikke hele, bare deler av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...