epimeth Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg har hatt min Liteon dvdbrenner i 3-4 måneder og den har fungert knirkefritt. Men nå nylig har jeg hatt problemer med avspilling. Hver gang jeg spiller av en dvd, så hakker lyden og bildet. Det samme skjer hvis jeg spiller av en audio-cd eller vanlige avi og mpeg filer fra brenneren. Er det noen som vet hva som er problemet eller er dvd-brenneren ødelagt? Brenningen fungerer fortsatt fint. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Sjekket om DMA er aktivert? Prøvd å spille av med forskjellige programmer? Sannsynligvis er dette et PC/Programvare problem. Lenke til kommentar
epimeth Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Hei OC-Freak Jeg har prøvd å spille av i Windows Media Player, Artisan DVD Player og Power DVD. Har fortsatt det samme problemet. Er det riktig at DMA aktiveres på Primary og Secondary IDE channel under IDE ATA/ATAPI controllers? I såfall er Device 1 på Secondary IDE channel satt til PIO transfer. Men hvis jeg setter den til DMA if available så er current transfer mode fortsatt satt til PIO. Jeg har prøvd å restarte maskinen to ganger og den er fortsatt på PIO. Jeg kjører windows xp. Har du noen idé om hva jeg kan gjøre? Jeg er åpen for alle forslag Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Les denne tråden du. Dr. Lenke til kommentar
epimeth Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Det gjorde susen det...takk for all hjelp. Alt ordnet seg etter jeg avinstallerte IDE controlleren Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Nei se det ja Tenkte det var noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå