MiSP Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Er det noen som har noen idé om hva Vista kommer til å ligge på? Jeg har aldri kjøpt OS før (har fått det gjennom jobben til fattern), så jeg har ikke peil på slikt... Jeg mener, vil den ligge på 1000 eller 3000 kroner? Eller mer eller mindre? Har ingen idé... Endret 31. juli 2005 av MiSP Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Sikkert litt dyrere enn Xp var når det kom! Lenke til kommentar
Stru Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Sikkert noe rundt prisen på XP når det kom ut. Nå husker jeg ikke hvor mye det var, men. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 rundt 3 300 kr(Komplett.no), det var det Windows XP koster, eller du kan kjøpe det som OEM (endog dette er en tvilsom men lovlig måte å skaffe det på, gjett hvordan jeg fikk min på) og da koster det 1 350 kr (Komplett.no) Neste gang du kjøper en harddisk eller skjermkort, ta med en Windows Vista OEM, og du har et relativt billig operativsystem. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 rundt 3 300 kr(Komplett.no), det var det Windows XP koster, eller du kan kjøpe det som OEM (endog dette er en tvilsom men lovlig måte å skaffe det på, gjett hvordan jeg fikk min på) og da koster det 1 350 kr (Komplett.no) Neste gang du kjøper en harddisk eller skjermkort, ta med en Windows Vista OEM, og du har et relativt billig operativsystem. OEM? Hva vil det si? Og hva mener du med å skaffe det med et skjermkort? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 OEM versjoner er de som ligger med hvis du f.eks. kjøper en Dell maskin, altså bare en CD og et serienummer, de er beregne for å følge med annen hardware, som f.eks. hvis du kjøper et skjermkort, og det følger med Doom3 er det en OEM versjon av Doom3. Det er regler for hva slags maskinvare Windows OEM versjoner kan følge med. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Håper den ikke blir allverdens dyr. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) OEM? Hva vil det si? http://www.microsoft.com/norge/license/oem.mspx Endret 31. juli 2005 av gaggen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Men for de som har anskaffet seg en versjon lovlig av Windows 98 eller nyere kan det kanskje være innsteresant å kjøpe Windows Vista Student Oppgradering isteden? Den ligger nok på ca. 800 kr. (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå